سیل جاده چالوس بیش از هشت میلیارد تومان خسارت وارد کرد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، گفت: سیل روز یکشنبه 28 تیرماه، در بخش کشاورزی و زیرساختهای بنیاد مسکن بیش از هشت میلیارد تومان خسارت به مزارع، باغات، و تاسیسات عمرانی (غیر از منازل مسکونی و خودروهای شخصی) وارد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین-البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، ایرانی، با بیان این مطلب گفت: بر اساس گزارش جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کرج، خسارات وارده بیش از هشت میلیارد تومان برآورد شده است که از این میزان خسارت، 3میلیارد و هشتصد میلیون تومان مربوط به گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آسیب به تاسیسات لوله های انتقال آب، زمین های زراعی ، باغات ،مزارع پرورش ماهی و کندوهای زنبور عسل می باشد و مطابق گزارش بنیاد مسکن، برآورد خسارت وارده در روستای سیجان مربوط به دیوارسنگی، زیرسازی و آسفالت و تخریب پل، 5 میلیارد و 150 میلیون تومان می باشد.

فرماندار کرج، در توضیح بیشتر در خصوص خسارات وارده گفت: از خسارات وارده در حوزه جهاد کشاورزی، 1/7میلیارد تومان مربوط به نهرهای عمومی ، بیش از یک میلیارد تومان مربوط به خسارت به باغات و یک میلیارد تومان آسیب به کندوهای زنبور عسل است. همچنین 130 میلیون تومان به زمین های زراعی و 320 میلیون تومان به مزارع پرورش ماهی خسارت وارد شده است.

ایرانی افزود: در برآورد بنیاد مسکن در خصوص خسارات وارده به روستای سیجان، بیش از 3/6 میلیارد تومان مربوط به دیوار سنگی، 1/150 میلیارد تومان مربوط به زیرسازی و آسفالت ، آسفالت تخریب شده و بیش از 3/5 میلیارد تومان مربوط به تخریب پل می باشد.

فرماندار کرج ادامه داد: برآورد مذکور ، تنها مربوط به گزارش ارائه شده خسارات مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن می باشد و هنوز جمع بندی نهایی مربوط به سایر خسارات وارده به تاسیسات آب، برق و مخابرات و همچنین منازل مسکونی و خودروهای آسیب دیده گزارش داده نشده است.

معاون استاندار البرز در خصوص روند ساماندهی و بازسازی روستاهای آسیب دیده به ویژه روستاهای سیجان، کندر، لانیز و شهرستانک گفت: پاکسازی مسیرهای اصلی و معابر روستا به اتمام رسیده است. مشکلات مربوط به آسیب دیدگی تاسیسات و لوله ها و شبکه آب روستای سیجان، هم اکنون در اکثر نقاط برطرف شده و نیروهای خدمات رسان اداره آبفا در حال اصلاح نهایی می باشند.

ایرانی، در ادامه با اشاره به آسیب پذیرشدن بافت روستایی به دلیل سهل‌انگاری‌ها، عدم رعایت حریم رودخانه و ساخت‌و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: طغیان رودخانه و سرازیر شدن آب به سمت خانه‌ها به دلیل مسدود شدن جریان آب در زیر پل‌های دست‌ساز و غیر استاندارد روستایی با ارتفاع کم، از عوامل اصلی آمار بالای خسارات سیل در روستاهای البرز بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =