ایسنا نوشت:

پس از آن که ایرانی‌ها با سفرهای متعدد و پرداخت هزینه‌های اضافی سبب آبادانی برخی شهرهای ترکیه بویژه در جنوب این کشور شده‌اند، اکنون مقاصد نوظهور دیگری در ترکیه منتظر آمدن گردشگران ایرانی و آبادانی بیشتر هستند.

مدت‌هاست پیدا کردن مقاصد ارزان و معرفی آن‌ها به ایرانی‌ها در کشورهای همسایه و منطقه، رسم برخی از آژانس‌های تازه از راه رسیده و اشخاص حقیقی شده است؛ مقصدهایی که در رقابت با اروپا و حتا برخی کشورهای همسایه، سفر کردن به آن‌ها مُفت تمام می‌شود و به همین خاطر با استقبال زیاد ایرانی‌هایی که سفر خارجی را به داخلی ترجیح می‌دهند، همراه است.

نقاطی که مجهز به مراکز تفریحی‌ایی هستند که اصلا در ایران پیدا نمی‌شود، شهرهای گاه دورافتاده‌ایی که به خاطر سفرهای پیاپی ایرانی‌ها به مقاصد گردشگری تبدیل می‌شوند و صنعت گردشگری اقتصاد نخست‌شان می‌شود، مانند همان اتفاقی که برای شهرهای جنوبی ترکیه رخ داد. آژانس‌های ایرانی زیادی هستند که روزگاری تورهای متعددی به مقصد جنوب ترکیه برگزار می‌کردند و حالا می‌گویند؛ این شهرها و فرودگاه‌هایشان با پول مسافران ایرانی آباد شده است.

شهر «ایغدیر» ترکیه در 50 کیلومتری مرز بازرگان ایران یکی از همین مقصدهای ارزان خارجی است که چند سالی می‌شود آژانس‌های زیادی تورهای آن را تبلیغ می‌کنند و باعث شده‌اند این شهر کوچک حاشیه‌ایی و مرزی به فهرست مقاصد گردشگری ایرانی‌ها تبدیل شود.

ایغدیر برای ایرانی‌ها مقصدی نزدیک و ارزان است که مهمترین جاذبه‌اش خرید و تفریح است. هزینه سفر به این شهر کوچک که شاید جمعیت‌اش به یک میلیون نفر هم نرسد، کمتر از 600 هزار تومان می‌شود!

سفر به این شهر شرقی ترکیه معمولا از راه زمینی و با اتوبوس انجام می‌شود، راهی که به گفته‌ی مجریان این تورها، 13 ساعت طول می‌کشد؛ اما ظاهرا طی کردن این مسیر آن هم با اتوبوس برای بسیاری از مسافران ایرانی چندان سخت نمی‌آید، چرا که یکی از مجریان تور می‌گوید: این تورهای به خاطر مراکز تفریحی و خرید‌ش معمولا خیلی سریع پر می‌شود.

شاید به خاطر همین جاذبه‌ها و البته نرخ پایین تور که کمتر از هزینه‌ی سفر به اصفهان، شیراز و یا حتا مشهد در تعطیلات عید فطر می‌شود، بسیاری حاضرند راه 13 ساعته با اتوبوس را تحمل کنند تا هم یک سفر فرنگ رفته باشند و هم تفریح و خرید خارجی کرده باشند و دست آخر هم با ارزی که به این منطقه کوچک و مرزی وارد می‌کنند آبادانی آن را سبب شوند.

سفر ایرانی‌ها به این شهر به حدی گسترش یافته که حتا هتل‌های ایغدیر که البته گفته می‌شود کیفیت آن‌ها به مراتب پایین‌تر از هتل‌های ایرانی است، تابلوهای دست نوشته‌ای را به زبان فارسی نصب کرده‌اند تا مشکل مهمترین مسافران‌شان را نیز حل کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    12 45
    مردم ایران غریب نواز
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    79 3
    خیلی ممنون از اطلاع رسانی تون. حتما در سفر بعدی به اینجا می رم.
    • بی نام US ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      1 0
      این مطلب هم برای اطلاع رسانی بوده و شاید یک پولی هم بابت تبلیغ گرفته شده باشد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    4 42
    هر کشور پیشرفته ای مردم با تعصب دارد مثا ژاپن و کره۰۰۰ اروپایی میخواهد تاریخ و عظمت ایران را ببیند بعد ما دنبال خریدن کفش و لباس از دبی و ترکیه هستیم۰۰۰
  • محمدرضا A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    29 4
    ممنون از اطلاع رسانی. اسمشم نشنیده بودم.
  • فقط گردشگری خارجی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    59 6
    رفتم چند هزار کیلومتر آن طرف تر ۱۰ روز در بهترین هتل با بهترین خدمات محلی ماندم خرجم از یک سفر کوتاه چهار روزه در ایران کمتر شد... خیلی هم خوش گذشت... خخخ... سفر داخلی رسماً تمام پولم را خورد... هیچم تفریح نکردم...
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    44 6
    والا من ده سال پیش رفتم شهر وان ترکیه بیشتر به خرابه شباهت داشت پارسال عید هم رفتم پر شده بود از هتلهای خوب ومغازه ها و رستوران هایی که از قبل ایرانی ها جای سوزن انداخت هم نبود
  • حسن IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    3 0
    اینهمه مردم میرند شمال کشور چرا گیلان و مازندران آباد نمیشند؟ علت چیز دیگری است . اقایان مدیران باید بیشتر به مردم فکر کنند
  • حسین A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    1 0
    خوب عقل دارند و میدونند چطور پول در بیارند. شما هم بجای اشکال گرفتن میتومی خوب شما هم کارهایی انجام بده 4 تا توریست وارد بشند و... کی حسوده؟
  • بابک IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    3 0
    مسخره ترین و جهان سومی ترین جمله ای که شنیدم همین بود که یک شهر دیگر ترکیه توسط ایرانیها اباد شداولا درامد گردشگری به تنهایی هیچ وقت برای ابادانی شهرها کافی نیست و کوچکترین نقش رو داره و مهم مدیرت درست و بودن افراد کارامد سر کار هست.اگه همین درامدهای تروریستی که ترکیه داره ایران داشت مطمئن باشید بازم هیچ یک از شهرهای ایران اباد نمیشد.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 2
    زمانی ماشین که ازالمان میاوردیم در خاک ترکیه به ما سنگ پرتاب می کردند.
  • رضاخان A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    3 0
    این نشان از عقل و فهم گردانندگان ترکیه است و...
  • ایرانی A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    3 0
    اولا شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره شما هم توریستی کنین دوما در پیش خرید تور ها و بلیط های ترکیه سود مدت پیش خرید را حساب می کنن از مبلغ کم میکنن نه مثل ما که تا فرصتی پیش میاد دمار از روزگار خریداران بلیط در میاریم ثالثا قیمت های واقعا واقعا ارزان خرید و اقامت در بهترین مراکز ترکیه میصرفه به سفرهای توی چادر و کنار خیابونی داخلی به قول دوستمون تعطیلات گوجه کیلویی 10 هزار