معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، ضمن واکنش به خبر تخریب عمدی فضای سبز توسط یک دستگاه دولتی در تبریز، از جدیت استانداری و شهرداری برای حل مسئله محوطه کوی صفاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد صادق پور مهدی در این خصوص گفت: با توجه به دستور صریح استاندار محترم در زمینه حفظ فضاهای سبز شهری و همچنین اعلام آمادگی شهرداری تبریز مبنی بر تملک این محوطه و تبدیل آن به یک پارک محله ای، مصمم هستیم که با همکاری شهرداری، این مسئله را حل کنیم.

وی تاکید کرد: نیاز به فضای سبز در سطح شهر و بخصوص منطقه راه آهن بسیار قابل توجه است و چون این محوطه، درختان بزرگ و سرسبز زیادی دارد، حفظ آن می تواند کمک شایانی به توسعه فضای سبز تبریز بنماید.

تخریب فضای سبز تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد با تملک و تبدیل این محوطه به پارک محله ای، گام بزرگی در راستای تامین نیاز شهر به فضای سبزبرداشته شود.

گفتنی است محوطه کوی صفاری در خیابان راه آهن، حدفاصل چهارراه خطیب و نصف راه، با مساحت بیش از هزار متر مربع و درختان تنومند وقطور، چند سال پیش محوطه خانه های مسکونی یکی از مجموعه های دولتی بود، ولی در یکی دو سال اخیر و بر اساس تصمیم این مجموعه مبنی بر تغییر کاربری آن به تجاری-مسکونی، درختان موجود در محوطه، به حال خود رها شده اند و علاوه بر این که آبیاری نمی شوند، نخاله های حاصل از تحریب خانه های مسکونی آن جا نیز به پای درختان ریخته شده اند و بارش های فصلی، عصاره این نخاله ها را، همچون سمی، به ریشه درختان تزریق کرده و آن ها را می خشکاند.

این در حالی است که محوطه مذکور قابلیت تبدیل شدن به یک پارک محله ای را دارد و می تواند به عنوان یکی از زیباترین پارک های شهر، نفس خیابان راه آهن را تازه کند که امید است با اهتمام نهادهای شهری و استانی، این امر محقق گردد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =