معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی اصفهان در استانبول ترکیه خبر داد.

محمدحسین دهقانی در این ارتباط به فارس گفت: این نمایشگاه از 16 تا 21 تیر ماه و با مدیریت یک مجموعه خصوصی در استانبول برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ورود مجموعه‌های بخش خصوصی فعال در حوزه تولید و صادرات صنایع دستی و حمایت معاونت صنایع دستی کشور و استان از این مجموعه‌ها زمینه رشد صادرات صنایع دستی را مهیا کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: ارائه و اجرای ایده‌های نو در زمینه بازرگانی صنایع دستی یک ضرورت است و باید به صورت جدی دنبال شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف این معاونت توسعه بازاریابی الکترونیک و فعال‌سازی هرچه بیشتر موسسات بخش خصوصی در این زمینه است.

دهقانی ادامه داد: مسئولان دولتی در این مسیر از موسسات خصوصی فعال حمایت می‌کنند تا ضعف در حوزه بازاریابی از این طریق جبران شود.

به گزارش فارس، اصفهان با داشتن 196 رشته فعال صنایع دستی به عنوان پایتخت صنایع دستی جهان شناخته می‌شود.

تنوع و کیفیت تولید آثار صنایع دستی و همچنین هنرمندان برجسته‌ای که در این رشته‌ها به کار مشغول هستند، شهرت خاصی در جهان دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =