240 میلیون یورو برای احداث پتروشیمی چهارم کرمانشاه مصوب شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به قطعی شدن احداث پتروشیمی چهارم کرمانشاه، از تصویب 240 میلیون یورو برای اجرای آن خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، رضا رحیمی شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه استان کرمانشاه که در کارخانه قند بیستون برگزار شد اظهار کرد: پس از تلاش های فراوان مجوز احداث شرکت پتروشیمی چهارم کرمانشاه از سوی وزیر نفت داده شد و قرار است کلنگ احداث این مجتمع عظیم به زودی در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب به زمین زده شود.

وی با تاکید بر اینکه وزرای نفت و صنعت و معدن و تجارت برای احداث پتروشیمی چهارم کرمانشاه تلاش های بسیار زیادی کردند، یادآور شد: احداث این مجتمع پتروشیمی که وسیعتر از سه پتروشیمی دیگر استان است می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و بخصوص بیکاری را کاهش دهد.

رحیمی در ادامه از وجود 930 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 36 هزار میلیارد ریال در استان خبر داد و گفت: این تعداد واحد می توانند زمینه اشتغال نزدیک به 29 هزار نفر را فراهم کنند.

وی همچنین از صدور یک هزار و 654 فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 53 هزار نفر خبر داد و گفت: از این تعداد 171 فقره دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد هستند که بخش عمده ای از آن ها تا پایان سال جاری و اواسط سال آینده به بهره برداری رسیده و می توانند زمینه اشتغال سه هزار و 700 نفر را فراهم آورند.

 

** صادرات 800 میلیون دلاری از کرمانشاه به خارج

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به صادرات 800 میلیون دلاری واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال گذشته به خارج از کشور، این مسئله را به فال نیک گرفت که پس از یک دوره رکود دوباره کرمانشاه جایگاه خود را در صادرات پیدا کند.

رحیمی گفت: در سال 93 انواع محصولات و کالاهای داخل استان نظیر انواع مواد پتروشیمی، سیمان، لبنیات، رب گوجه، کابل و ... از کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که امیدواریم در سال جاری این رقم به یک میلیارد دلار برسد.

 

** احیای 41 واحد صنعتی راکد در سال گذشته

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود 250 واحد صنعتی راکد در استان طی سال گذشته، از فعال سازی و احیای 41 واحد صنعتی خبر داد و گفت: اختصاص دو هزار میلیارد ریال اعتبار به این واحدها از محل سفر مقام معظم رهبری تاثیر بسزایی در فعال سازی دوباره آن ها داشت.

رحیمی یادآور شد: با احیای این واحدها، خوشبختانه زمینه اشتغال برای بیش از دوهزار نفر در آن ها فراهم گردید.

 

** حضور یک واحد صنعتی کرمانشاه در بین پنج واحد نمونه کشوری

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین با اشاره به قرار گرفتن شرکت کابل باختر در بین یکی از پنج واحد صنعتی نمونه کشور اظهار کرد: این مسئله موفقیت بزرگی برای استان به شمار می رود که با سعی و تلاش مسوولین استان و خود مدیران شرکت حاصل شد.

وی حضور واحدهای صنعتی کرمانشاه در بین واحدهای نمونه کشوری را در جذب سرمایه گذار و حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی قوی در استان بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: حضور سرمایه گذار در این استان باعث رونق بخش اقتصادی و به تبع آن کاهش مشکلاتی از قبیل اشتغال می شود.

رفع مشکل کارخانه خودروسازی شهرستان صحنه دیگر موضوعی بود که رحیمی به آن اشاره کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =