از «بلند بگو مرگ بر امریکا» تا محکوم کردن رفتار صدا و سیما/ واکنش کاربران خبرآنلاین به یک گزارش

نوشتن مطلبی درباره رویکرد رسانه‌های منتقد دولت به برد تیم ملی والیبال ایران مقابل امریکا واکنش گسترده مخاطبان خبرآنلاین را در بر داشت.

افرا امیری:  حالا چند وقتی هست که بازیهای والیبال، ایرانیها را در موقعیتی دوگانه قرار میدهد. آنان اگرچه از بازی زیبای بازیکنان تیم ملی والیبال لذت میبرند و قند توی دلشان آب میشود اما رفتاری که صدا و سیما با نحوه پخش این بازیها انجام میدهد فریاد تماشاگران را درمیآورد.

از سانسورهای بیوقفه گرفته تا تصاویر اسلوموشنی که بارها و بارها تکرار میشود. اما وقتی خبر بازی ایران و امریکا آن هم در ایران منتشر شد، خیلیها دل خود را خوش کردند که لااقل از آن سانسورهای اعصاب خردکن خبری نیست خاصه آن که از ورود بانوان به ورزشگاه هم به همت دلواپسان جلوگیری شده بود.

با این حال این بار هم تلویزیون نتوانست رضایت مخاطبان خود را فراهم کند. ایران در دو بازی مقابل امریکا این تیم را برد و همین کافی بود تا خبرنگاران رنگارنگ صدا و سیما جلوی دوربین حاضر شوند و با جملاتی قصار این پیروزی را به مذاکرات هستهای گره بزنند.

اما این همه ماجرا نبود. پیش از شروع بازی نیز تلویزیون با پخش نکردن سرود ملی امریکا باعث شد که خیلیها بپرسند آیا این نحوه رفتار با میهمان است؟ 

این پرسشی بود که کاربران خبرآنلاین هم پرسیدند. در پی گزارشی که با عنوان «والیبال را بردیم، اخلاق را باختیم/ دلواپسی در زمین ورزش هم جواب نداد» منتشر شد کاربران زیادی نسبت عملکرد تلویزیون در قبال ابازیهای تیم ملی والبیال واکنش نشان دادند. 

یکی از کاربران دراینباره نوشت:‌ «مهم بازیکنا و مربیای امریکا بودن که ایرانیای واقعی مسلمون رو در شهر و ت ورزشگاه دیدن و ازشون احترام دیدن و در آخر به باور دینشون احترام متقابل گذاشتن. رسانههای سیاسی دولتی فقط دنبال اهداف خودشون هستند در دو کشور وگرنه نوع دوستی و احترام و محبت چیزی هست که همه جای دنیا یه جوره.» 

هیهات هم نوشت: «بیشتر ملت دلشون از رفتارهای صدا و سیما چرکینه. سیاست رو همش تو بخشهای خبری با ورزش قاطی میکنه. اون از مستندسازیهاشون تو بخشهای مختلفخبری که ورزش کشتی رو با سیاست قاطی میکنه و این هم از والیبال. یعنی فکر میکنید رسانههای بیشمار آمریکایی از این کارا بلد نبودن که انجام بدن؟ واقعا اخلاق رو در حوزه ورزش باخیتم. از ریاست سازمان توقع داریم که جلوی این بداخلاقیها رو بگیره.» 

سجاد هم نوشته بود: «یعنی بعد از او تیتری که صدا و سیما برای بازی زد خجالت زده شدم از این صدا و سیمای میلی که حتی فرق ورزش و سیاست رو نمیدونه یعنی خدا وکیلی اگه اونا این تیتر رو میزدن بعد از بردشون آدم ناراحت نمیشد؟ همین صدا خودشو میکشت که ای ملت ببینین شیطان بزرگ ورزشو قاطی سیاست کرد.» 

«این رسانه، رسانه ملی نیست رسانه افرادی خاص است» هم کامنتی بود که کاربری به اسم گهرخانی گذاشت. 

یک نفر دیگر هم نوشته بود: «مدتهاست رسالت صدا و سیما دهن کجی به خواست مردم و ساختن چهره ای منفور از ایران و ایرانی است.»

کابر دیگری به نام آزاد خطاب به صدا و سیما نوشت:‌ «جناب صدا و سیما : آبروی فرهنگی و حیثیت ملی مردم این سرزمین که اینگونه برای حمایت از تیم ملیشون با شور و اتحاد دور هم جمع می شوند ، خیلی قابل احترام و ستایش هست همانطور که احترام یه کشور خارجی میهمان به آداب مذهبی کشور میزبان ... لطفا با این شیوه عملکردتون اون رو خدشه دار نکنید ....هرچند طبق معمول به جای عذرخواهی و به جای پاسخگویی به این شیوه زننده عملکرد خودتون تو فکر تدوین یه سناریو در قالب یه گزارش خواهید بود تا از طریق آنتن های انحصاری خودتون از این کار دفاع کنید ...شما تو این کار خبره ترین هستید.»

«دلواپسی و دلواپسان» دیگر موضوعی بود که در کامنتهای کاربران به آن اشاره میشد: «… اونایی که این کارا را میکنند یه مشت دلواپسن که هیچ ارتباطی با مردم ندارند تشویق بازیکنان امریکایی در استادیوم گویای کامل این مسئله هست.» 

یکی دیگر از کاربران هم نوشت: «فعلا که سکان دست همون یه مشته. «ما» هم یا جرات نمیکنیم یا همتش رو نداریم که مسیر روعوض کنیم.» 

کاربری هم نوشت:‌ «مردم از اين جماعت اندک ولي صاحب قدرت خسته شدند وقتي برخورد جدي با اين افراد نميشه ادامه ميدن همين امروز شنيديم از افرادي که در مراسم سخنراني رييس جمهور در حرم امام اخلال ايجادکردندتعهدگرفتند وآزاد شدند بيشترين تريبونهاي رسمي کشور در اختيار اين گروه هست البته اين گروه نماينده چند جريان پشت صحنه هست وقتي وضعيتي پيش میاد که از لحاظ اقتصادي به نفعشون نيست مسئله هسته اي شروع به بد اخلاقي ميکنن بار اولشون نيست بار آخرم نخواهد بود.»

اما وقتی یکی از کاربران نوشت:‌ «یک سوال اگر ورزش از سیاست جداست. چرا آمریکا به تیم فوتبال دنیا هم گفته که با ایران بازی نکنند کی روش دقیقا همینو گفت؟» با واکنشهای بسیاری روبرو شد. مثلا در جواب او نوشته شد: «فوتبال به فیفا مربوطه نه به آمریکا» یا «تا همین دو سال پیش ورود بانوان کشورمان به استادیوم مانعی نداشت. دوست من رفتیم عقب و داریم میریم عقبتر.» 

مجید پرسپولیسی هم نوشت:‌ «استاد امریکا به هیچ کشوری نمیگه شما فوتبال با ایران بازی نکنید بلکه ما توان برآورده کردن خواستههای کشورهای دیگه رو نداریم.» 

باختن اخلاق دیگر موضوعی بود که در کامنتهای کاربران مدام تکرار میشد. فرید نوشت:‌ «همه بد بودیم. طبق معمول جو به جانمان افتاد و آن اتفاقی که نباید افتاد. اخلاق را باخیتم آمریکایی ها در زمین در یک اتفاق ساده ورزشی باختند اما ما در خارج از زمین بدجوری باختیم، سرود ملی آمریکا را قطع کردند، شعار ندهیم که ما با ملت امریکا مشکلی نداریم. قدرت دستمان باشد هر کاری میکنیم من، تو همه، ما مهمان نوازی را ما میزبان ندیدیدم، حالا مهمان آبروداری کرد باورمان نشود. موقع سرود ملی در استادیوم یک نفر هم سکوت نکرد.» 

مسعود هم نوشت: «بازی را بردیم ، اخلاق را باختیم . انسانیت را باختیم . مطالبتون عالی بود . متاسفانه سالهای سال است که عده ای قلیل که همه چیز رو برای خودشان میخواهند و همه تریبونها رو هم در اختیار دارند . بر طبل دشمنی و نفاق و نفرت پراکنی میکوبند . مردم اینها را دوست ندارند و خودشان خوب را از بد تشخیص می دهند اما کاری نمیتوانند بکنند . ربط دادن احمقانه و عمدی ورزش به سیاست تنها و تنها ما را روز به روز در عرصه جهانی منزوی تر میکند . با این رفتارهای زشت فقط آبروی خودمان را میبریم . مثل همه این سالها . فقط میتوان گفت مایه تاسف است .»

عل هم نوشت:‌ « ما سالهاست كه اخلاق را باخته ايم وقتي قواعد بين المللي را كاغد پاره ميخوانيم وقتي فرهنگ ديپلماسيمان بازي با كلمات سخيف است وقتي فقط شعار ميدهيم و ... البته از همه مهمتر وقتي حقوق شهروندي و انساني هم وطن خودمان را در صف و رانندگي و جاهاي ديگر رعايت نميكنيم به تظر شما اخلاق را نباخته ايم.»

کاربردیگری هم نوشت:‌ «بدجور هم اخلاق را باختیم. اونا به احترام مردم ایران قبل از اذان آب نخوردند با اینکه مسلمان نبودند. ولی ما انواع و اقسام بد اخلاقی ها رو انجام دادیم. از همه بدتر آقای سرافراز و رسانه خودش.»

افشین نیز نوشت: «بنظر من اگه ما مشکلی با آمریکا داریم لااقل با تیم والیبال این کشور نباید مشکلی باشه ضمن اینکه یادمون نره ما هم تو زمین همین تیم دوبار باختیم د رهر حال تیم آمریکا خیلی حرفه ای برخورد کرد و ارزشهای دینی مارا ارج نهاد ، این رفتارها بعد از بازی با آمریکا فقط ارزش بازی قدرتمند ایران را کم میکنه ضمن اینکه برداشت سیاسی از یک بازی ورزشی و جوانمردانه خیلی پسندیده نیست و در ارزشهای دینی ما مسلمانان هم جایی نداره.»

چکیده نیز گفت:‌ «بعنوان یک ایرانی مسلمان حرکت زشت وناپسند صداوسیمارا بشدت محکوم میکنم ما ایرانیها به همه آحاد جهان باهرعقیده ومسلکی احترام میگذاریم وبرائت خود را از اقتدارگرایان اعلام میکنیم ، متاسفانه مدتهاست اخلاق را در همه ابعاد باخته ایم یکسری به خارج از ایران برویم ببینیم درباره ما چه فکر میکنند.»

یک نفر هم به نام منتظر درباره رابطه ایران با آمریکا و روسیه کامنتی گذاشت:‌ «سلام خواستم دوستانی که ناراحت رابطه با امریکا هستند بگویم اخیرا جناب پتین گفته اند ایران امریکایی از ایران هسته ای خطرناک تر است همه کسانی که اگاهانه یا نااگاهانه سعی در مانع تراشی بر سر روابط ایران و امریکا دارند در راستای منافع روسیه پلید قدم بر می دارند منم نمی دانم چرا کسی از جنایتهایی که روسها بر سر ایران در طول تاریخ اوردند و همچنان هم ادامه داردسهم ایران ازدریای خزر را سرچ کنیدحرفی نمی زند ایا شهیدان ما پیامی در این خصوص نداشتند اگر کشوری پیدا کردید که از رابطه با روسیه به جایی رسیده باشد بگویید ماهم بدانیم.»

اما کاربرانی هم به تقبیح رابطه با آمریکا پرداختند. مثلا کاربر بی‌نامی نوشت:‌ « فشارهایی که ملت ایران چه قبل از انقلاب و چه فشارهای ناشی از تحریم ها در سی سال اخیر از آمریکا تجربه کرده است ، تنفر شدیدی نسبت به آمریکا دارد. بعداز انقلاب هر جایی که آمریکا می توانست فتنه و آزار و اذیتی نسبت به ملت ایران داشته باشد از آن ، کوتاهی نکرده است. یک سوال : طی 30 سال گذشته چه الطافی از طرف آمریکا شما لمس کرده اید؟»

اجازه ندادن به حضور بانوان در ورزشگاه نیز نکته‌ای بود که نادر اسدی به آن اشاره کرد:‌ «اگر بینمون اخلاق بود که از ورود خانمها به استادیوم جلوگیری نمیشد.پس ظاهرا بر عکس این که داعیه مسلمون بودن رو داریم اما اخلاقش و نداریم.همیشه حواسمون پرت که همونجور که به راحتی دیگران رو قضاوت میکنیم به همون راحتی هم قضاوت میشیم.متاسفانه ماها دیگه نه ایرانی هستیم نه مسلمون.»

کاربری به نام چ نیز به کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرده بود:‌ «آدم كور و كچل و لنگ و كر و لال و چلاق باشه بهتر از اين كه حقير باشه. شما حاضر هستي پيام تبريك وزارت خارجه آمريكا رو به جون دل بپذيري ولي يه ذره براي هموطنت تره احترام قائل نشي. من ياد كودتاي 28 مرداد افتادم كه اونچيزي كه باعث سقوط مصدق شد قطبي شدن جامعه بود، اون چيزي كه الان گم شده احترام خودمون به خودمون هست، حالا توي ايران ، ايراني ها براي روزه دارها احترام قائل هستن كه احترام اونا به چشمتون اومده. اگه اخلاق علوي توي جامعه باشه به مانند علي با دشمن رفتار با مدارا ميكني و با دوست هم مروت . نكته ديگه اين كه الان ايران توسط آمريكا تهديد نظامي ميشه دوسته يا دشمن؟»

خوانندگان دیگری هم بودند که با این نظر موافقت داشتند مثلا یک نفر نوشت: «شما که تحمل ندارید عده ای تمام حقوقشون توسط امریکا در سراسر دنیا پایمال شده و برادران شیعه و مسلمان شان را با جنگ های نیابتی روزانه بیخ گوش ما به خاک و خون می کشند. انتقاد بکن زیاد پز روشنفکری و اخلاق مداری نزنید ورزش عرصه ای از رویارویی دولت ها نیز هست.»

پویا هم نوشت:‌ «راستی ساخت فیلم ۳۰۰ هم در راستای همین فرهنگ بالاشونه؟»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    از نظر من پخش بازی مشکلی نداشت
    • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      کم
    • خلیج فارس IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      52 1
      افسوس که برخی ایرانی نماها آبروی ملت بزرگ ایران را در عرصه جهانی خدشه دار میکنند و برای رسیدن به اهدافشان همه چیز را قربانی می کنند
  • احمدي ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    متا سفم از رفتار سيما كه بايد الگو باشد ولي عملكرد خوبي نداشت اگر آنها با ما چنين رفتاري مي كردند آيا تبديا به يك گزاش خبري داغ وافراطي نميشد
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    بجای سرود ملی امریکا آگهیهای بازرگانی پخش شد چون فقر مالی صدا و سیما را هم گرفته.
  • علیرضا مــ A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    در طول تاریخ امریکا با ایران دشمنی کرده در این شکی نیست. اما 1. جواب بدی رو با بدی نمیدن. ما مسلمونیم باید پیام آور اخلاق خوب و مهربونی باشیم. 2. تحریمها، کودتا ها و غیره هیچ کدوم به مردم این کشور ربطی نداشت. درصد زیادی از مردم امریکا با تمام این اقدامات مخالفن. 3. امام خمینی فرمود دوستی با امریکا ناممکن نیست. 4. بعد از جنگ فرصتهای بسیاری وجود داشت که با سیاست و از در دوستی وارد شدن، امریکا رو در جهان رو سیاه کنیم. تعدادی از این فرصتها رو جناب آقای ولایتی در مناظره ی انتخابات اخیر بهشون اشاره کردن. 5. امام خمینی فرمود امریکا و انگلیس مکار هستند ولی روسیه از هر دو بدتر است 7. عده ای مذاکره با امریکا رو به بیعت با یزید تشبیه میکنند. اما این کار در حقیقت بیشتر شبیه صلح امام حسن ع هستش
  • لی لا IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    کسی از شما نظر نخواستوالاااااااااا
    • محمد US ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
      2 48
      میشه منبع اینکه گفتی دوستی با آمریکا غیر ممکن نیست رو بگی؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    اگه چاپ می کنی یه سوال ،یعنی ما باید قبول کنیم این پیاما پیام مردم بود؟؟ ،اخه ادبیاتش ....
    • ایرانی A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      45 1
      مردمو دست کم نگیر عزیز من،سواد و بینش سیاسی مردم از خیلی سیاست مدارهای به ظاهر متفکرمون بیشتره.
    • بی نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      65 7
      آره
    • mohammad A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      20 1
      اره از دیسلایکهایی که میگیری مشخص هست
  • بدون نام ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    ما به شدت منتظر اظهار نظر و پاسخ رسمي اقاي سرافراز درباره اين مسايل هستيم بسيار غير ممكن به نظر ميرسه كه مسولين صدا سيما اين انتقادهاي بجا و البته درد دل ماهارو رو نشنيده باشن پس لطفا ما رو توجيه كنيد براي يك بار هم كه شده
    • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      21 59
      از اولش ام اینجوری بوده . میخوای همینه نمیخوای ام همینه
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    6 47
    مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر دولت خونخوارشون نه مردمش یعنی مرگ بر سیاست آدمکشی و استعماریشون
    • بی نام US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      4 0
      خوب بگید مرگ بر دولت آمریکا
  • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    14 1
    شلختگی فکری در همه کارهای ما دیده می شه. با این شلختگیه که نمی تونیم فرق مسائل مختلف رو متوجه بشیم و حد نگه داریم
  • مريم IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    2 23
    تو عكسهاي خودتون بود كه مردم در حين شادي تو خيابونا پرچم آمريكا رو پاره كردن
  • احمد A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    99 9
    امان از دست صدا و سیما و دیگر هیچ
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    70 5
    واقعا در حال حاضر داعش دشمن است یا امریکا با انتخاب یکی از این دوگزینه نوع تفکر خودمان را مشخص میکنیم
  • m IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    112 5
    فقط دم ازاسلام میزنن وبسآخه مگه میشه فقط خودمونوببینیم وبه دیگران احترام نگذاریم وانتظاربرخوردخوب باشیم؟سردم داران صداوسیماوبرخی ازدلواپسان خودخواه وجاه طلب همه چیزرادرخودمیبینن وبسواقعاجای تأسف داره
  • علی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    14 0
    بیشتر مردم ایران چه مسلمون و چه غیر مسلمون میدونن که آمریکاییها دولتشون با ما مشکل داشته و دارن خیلی جنایت کردن اشاره به سخنرانی موسویان در جمع نظامیان آمریکا ولی خداوکیلی ورزشکاراشون و مردمشون چه گناهی دارن ، شاید با شعور ترین تیم ورزشی که تا حالا دیدم همین تیم والیبال آمریکا بود ، در ضمن اگه اونا با ما دشمنی دارن ما هم با اونا دشمنی داریم ولی هیچ کدوم از کارها رو در آمریکا انجام ندادن ... فقط به امید روزی که بفهمیم نباید با همه مشکل داشته باشیم اونها هم مثل ما مخلوق خداوند بزرگن . اگه دوست داشتی چاپ کن .
  • ابراهیمی A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    13 0
    تصور کنید دو نفر سر چهارراه تصادف میکنند و دو راننده از اتومبیل پیاده میشوند . یکی شروع میکند به فحاشی و دیگری با احترام صحبت میکند هر تصوری در مورد شخصیت دو راننده دارید در مورد عملکرد رسانه های ما و آمریکا داشته باشید
  • مردم IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    13 0
    صدا و سیما.هه
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    16 0
    حیف بهزاد کاویانی و جواد محنشمیان که اینهمه خوبن ولی صداوسیما کار اونا رو هم کمرنگ میکنه
  • میثم A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    2 22
    از آمریکا متنفرم ولی نباید ورزش و سیاست خارجی خیلی به هم ربط پیداکنه...میشد سرودشون رو پخش کرد.البته اونا توی رشته های ورزشی دیگه بارها به ما توهین کردن وقتی میهمانشون بودین ولی خب ما نباید اینکلررو می کردیم.
  • سمیاری IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    14 1
    باسلام و تاسف برای شیعه علی ع بااین مهمانوازی صداوسیماش که خود را صدا دین علوی مینامد
  • مجتبی A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    19 1
    بابا برید تاریخ رو بخونید ببینید امریکا بد بود یا روسیه اگر جای این مسیولین بودم اول با امریکا رابطه برقرار می کردم و بعد با 51
  • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    17 2
    چرا دلواپس اون دخترایی که رو صورتشون اسید پاشیدن و تو عنفوان جوونی کنج خونه نشستن نمیشن آقایون
  • شاهین A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    19 1
    اقای که در مورد روسیه نوشتی دمت گرم گل گفتی چرا صدا سیما یه فیلم در مورد جنایتهای روسیه تو ایران نمیسازه چرا در مورد اذربایجان تاجیکستان هیچی نمیگه که ایرانین جزا از پول س300 که خورده هیچیم نمیده نمیگن
  • کامران IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    17 1
    بیچاره ورزشکارهای امریکا هر جای دنیا باری کنند طرفدار ندارند اماماشالله به ایرانیها که با تلاش شبانه رئزی مسولین تو این چند ساله همه جای دنیا از قطب شمال تا قطب جنوب پر از ایرانیه ... ورزشکار های ما هر جا بازی داشته باشند نگران تماشا چی نیستند اما بیچاره امریکااییها در یغ از یک مهاجر
  • محمد IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    8 0
    خداشاهده باتمتم عشقی که به ایران دارم ولی از ایرانی بودن خودم خجالت کشیدم
  • محمد IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    5 0
    خداشاهده باتمام عشقی که به ایران دارم ولی از ایرانی بودن خودم خجالت کشیدم
  • بی نام IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    18 1
    تو رسانه های غربی اصلا برد ایران دیده نشده چون همه مطالب راجبه عدم اجازه زنان برای ورود به استادیوم بود، با این کارها فقط اسلام رو عقب افتاده نشان میدهند و باعث میشود که غربی ها فکر کنن زنان ایران در جامعه اصلا حضور ندارند، کجای قرآن گفته شده که زنان نباید والیبال ببینند؟ تورو به خدا با این مسائل آبروی اسلام و ایران را به خطر نیندازید، بلکه بدون خرافات وباروشنفکری باعث سربلندی دینمون و کشورمون بشیم
  • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    31 2
    صدا و سیما تریبون دلواپسان است و بس .
  • بی نام A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    31 3
    ایران وقتی در آمریکا بازی میکنه، صدا و تصویر بدون هیچ مشکلی پخش میشه، سرود ملی ما با هر پیروزی پخش میشه در کشتی و اونا احترام قائل هستند. اما متأسفانه تو کشور ما صدای ورزشگاه دقیقاً موقع پخش سرود ملی ایالات متحده امریکا با مشکل مواجه میشه اما دقیقاً با اتمام این سرود همه مشکلات صدا حل میشه و تا آخر بازی هیچ مشکلی پیش نمیاد. روز بعد هم از ترس اینکه نگن سرود امریکا پخش نشد هیچکدوم از سرودها رو پخش نکردند. خبرها هم که همش درباره توافق هسته ای و والیباله. رسانه میلی حوصله من یکی رو سر برده.
    • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
      16 1
      حوصله همه رو سر برده
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 0
    گر درشتی میکند دشمن تو نرمی پیشه کن ...... نرمی از دل کینه ها بیرون یکایک میکند