رئیس جهاد کشاورزی قزوین : اجرای طرح های سازندگی باید منجر به اقتصاد پایدار در روستاها شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : اجرای طرح های سازندگی در روستاها در رسیدن به اقتصاد پایدار و عدم مهاجرت روستائیان به شهر نقش بسزایی دارد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک در جلسه هماهنگی طرح های اقتصاد مقاومتی که با حضور مسئول بسیج سازندگی استان ، سرهنگ برزگر جانشین فرماندهی سپاه استان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب افزود : در بحث اقتصاد مقاومتی موضوع اصلی این است که علاوه بر توجه به سرمایه گذاری و منابع بزرگ به صنایع کوچک و خانگی نیز توجه شود تا روستاها و تولید کنندگان خرد نیز مورد حمایت قرار گیرند .

وی اظهار داشت : یکی از دغدغه های اصلی انقلاب ، امام راحل و مقام معظم رهبری بحث عدالت است که از اصولی است که در انقلاب به آن توجه زیادی شده و باید در این جهت حرکت کرد و در همه بخشها مد نظر قرار داد .

ابراهیمی پاک تاکید کرد : یکی از اهداف مهم و اساسی ما حرکت دادن اعتبارات و تسهیلات به سمت عدالت است .

وی بر لزوم گسترش تعاونی های هر تشکل مرتبط با بخش کشاورزی در روستاها تاکید کرد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : اگر فعالیتهای بسیج ، سپاه و جهاد کشاورزی با هم همسو و هم افزایی وجود داشته باشد می توان طرح های بیشتری در روستاها اجرا و در جهت توسعه روستاها و منابع روستایی گامهای خوبی را برداشت .

ابراهیمی پاک خاطر نشان کرد : اولویت های هر شهرستان باید با توجه به قابلیت تولیدات کشاورزی آن شهرستان ، دسته بندی و براساس آن طرح های سازندگی اجرا شود .

وی بر مستند سازی طرح ها و برنامه های اجرایی در بخش اقتصاد مقاومتی و توسعه طرح ها تاکید کرد .

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین نیز گفت : جهاد سازندگی و سپاه دونهادی بودند که بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد و که خدمات و تلاشهای جهاد سازندگی در عرصه های مختلف حتی دفاع مقدس و 36 سال گذشته و توسعه و آبادانی روستاها بر کسی پوشیده نیست .

سرهنگ عباس برزگر افزود : سازمان بسیج سازندگی 24 زیر مجموعه تخصصی دارد که یکی از وظایف بسیج سازندگی محرومیت زدایی از روستاها با هماهنگی سایر دستگاههای ذیربط است .

وی خاطر نشان کرد : امروز بسیج سازندگی با بهره گیری از شرایط فنی و تخصصی جهادکشاورزی می تواند در راه توسعه این بخش گامهای موثری بردارد .

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین هم در این جلسه گفت: امسال در کشور 700 میلیارد تومان اعتبار برای طرح بسیج سازندگی در نظر گرفته شده که از این میزان 20 میلیارد تومان برای اقتصاد مقاومتی در استان در نظر گرفته شده است .

حمید رضا اله بداشتی با اشاره به اینکه دستورالعمل ابلاغی در سال جاری از طریق بسیج سازندگی به شهرستانها ابلاغ شده است اظهار داشت : طرح های بسیج سازندگی در سالجاری شامل پرورش ماهی ، قارچ خوراکی ، شترمرغ ، دام سبک و سنگین ، پرورش ماکیان ، کشت هیدرو پونیک ، محصولات گلخانه ای ، کودورمی کمپوست ، داربستی انگور ، گیاهان دارویی و بسته بندی ا است .

وی اضافه کرد : خشک کردن محصولات کشاورزی ، روغن گیری ، مربا ، شربت ، صنایع بسته بندی و فرآوری لبنیات از جمله طرح هایی است که در سالجاری اضافه شده است .

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین افزود : برای ارتقاء و پرورش فکری کشاورزان در راستای امنیت غذایی و تولید محصول سالم طرح های خوبی برنامه ریزی شده و از طریق تسهیلات و کمک های دولت اجرا خواهد شد .

اله بداشتی خاطر نشان کرد : آنچه در اقتصاد مقاومتی مشهود است دوره های آموزشی و صدور گواهینامه می باشد .

وی تاکید کرد : مشکلات و تحریم ها رفع نخواهد شد مگر اینکه جوشش و تلاشهایی از درون کشور انجام شود و اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی در مقابله با تحریم ها خواهد داشت .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =