دبیر ‌شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 میلیارد و 700 میلیون تومان اموال مالی قا‌چاقچیان در این استان توقیف شده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی شمشیری امروز در نشست مطبوعاتی، اظهار داشت: ۳هزار و ۷۵۰ نفر در حوزه مقابله با مواد مخدر از ابتدای انقلاب تاکنون به شهادت رسیده‌اند و در حوزه مقابله با مواد مخدر بیش از 12هزار نفر از بهترین سرمایه‌های جامعه جانباز شده‌اند.

دبیر‌شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت:از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از چهار میلیون نفر در راستای مبارزه با مواد مخدر توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند که این آمار نشان دهنده فعالیت گسترده قاچا‌قچیان مواد مخدر است.

شمشیری با بیان اینکه تمامی افراد جامعه در ایجاد فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر سهم دارند، عنوان ‌کرد: حوزه‌های فعال در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر با وجود عدم تعطیلی تولیدکنندگان مواد مخدر در طول سال با تعطیلات بسیاری مواجه هستند.

ویبا بیان اینکه شش کمیته در ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، افزود: حوزه مقابله به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از سپاه، دستگاه قضا، اطلاعات، اداره کل امنیتی استانداری، بسیج، نیروی انتظامی و مرز‌بانی تشکیل شده است.

وی ایران را پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در دنیا‌ بیان کرد و گفت: کشور ایران بیش از یکصد سال سابقه فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد و این کمیته وظیفه مبارزه با مافیا‌ی مواد مخدر را برعهده دارد.

شمشیری بیان کرد: بر مبنای سیاست‌‌های کلی ستاد و سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در یازده بند به سه قوه ارائه داد‌ه‌اند، به دنبال ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچا‌قچیان وتولید‌کنندگان این عرصه در سال 94 هستیم.

دبیر ‌شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 میلیارد و 700 میلیون تومان اموال مالی قا‌چاقچیان در این استان توقیف شده است، افزود: از ابتدای مبارزه با مواد مخدر بیش از 8هزار تن مواد مخدر تولید شده توقیف شده است.

شمشیری با بیان اینکه ایران در همسایگی با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان قراردارد، بیان کرد: برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر به کشور و براساس برنامه چهارم توسعه هزار‌ متر خاکر‌یز، 200کیلومتر سیم خاردار، حفر 580 کیلومتر کانال و بیش از98 کیلومتر دیوار بتنی به عنوان موانع فیزیکی در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه بیان کرد: بعد از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده از جمله آقا‌جان‌ و زور‌آباد میزان جرایم سرقت‌های خرد در این مناطق 40 درصد نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =