ایسنا نوشت:

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از مذاکره این دانشگاه با وزرات بهداشت خبر داد و گفت: چنانچه با غیردولتی شدن تعرفه‌ بیمارستان‌های دانشگاه آزاد موافقت شود،تعدادی از بیمارستان‌های دولتی ناتمام ،جهت تجهیز و آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد در اختیار این دانشگاه قرار می‌گیرند .

دکتر حمید میرزاده درمورد بخش بالینی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی،90 واحد در رشته‌های پزشکی فعال هستند اما از آنجائی که اغلب واحدهای پزشکی ضرر می دهند باید از یارانه رشته‌های غیر پزشکی به رشته‌های پزشکی داده شود.

وی ادامه داد: دلیل امر ذکر شده این است که تعرفه بیمارستان‌های دانشگاه آزاد،دولتی محاسبه می‌شود. در صورتی که باید غیر دولتی باشند. در همین راستا با وزارت بهداشت وارد مذاکره شده‌ایم و در صورت موافقت وزیر بهداشت قرار است تعداد زیادی از بیمارستان‌های ناتمام دولتی، در صورتی که تعرفه های دانشگاه غیر دولتی شود، تحویل دانشگاه داده شود تا دانشگاه بیمارستان‌ها را برای آموزش دانشجویان تجهیز کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تعداد بیمارستان‌های فعال دانشگاه آزاد تا پایان شهریورماه از 11 به 15 بیمارستان ارتقاء داده می شود،اظهار کرد:مذاکره با وزارت بهداشت در صورتی که با غیردولتی شدن تعرفه‌ها موافقت شود به زودی اجرایی می‌شود. با این کار هم بار از روی دوش دولت برداشته می‌شود و هم باعث استاندارد شدن رشته های پزشکی دانشگاه آزاد می‌شود.

میرزاده در پایان درمورد مشکلات دانشجویان پزشکی از جمله دانشجویان واحد قشم نیز گفت: اگر من چند سال گذشته صاحب اختیار بودم اجازه نمی دادم رشته پزشکی در قشم راه اندازی شود، زیرا رشته‌های پزشکی نیازمند لوازم ،امکانات و بودجه زیادی است.البته اکنون این مشکلات با همکاری دکتر هاشمی،ویزر بهداشت و دکتر لاریجانی،معاون آموزشی ویزر بهداشت رو به کاهش و حل شدن است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    1 8
    کم از کشت و کشتار تو بیمارستانهای علوم پزشکی کشیدیم حالا باید از بیمارستانهای دانشگاه آزاد بکشیم..... خدایا کاری کن که مریض نشیم.......