ایسنا نوشت:

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از تشکیل کارگروهی برای اصلاح مصوبه برج-باغ خبر داد.

محمد حقانی در مورد سرانجام بازنگری مصوبه برج-باغ گفت: این مصوبه در شورای دوم و با این نیت خیر که صاحبان باغات از حقوق مالکانه خود بهره مند شوند مورد تصویب قرار گرفت اما در اجرا این مصوبه موجب حفظ باغات نشد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم پایبندی شهرداری به اجرای این مصوبه و همچنین عدم نظارت و حساسیت شورای شهر به حسن اجرای این مصوبه، شاهد آن هستیم که در طول ده سال اخیر بسیاری از باغات از بین رفته است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس مصوبه برج-باغ 70 درصد فضای سبز باید توسط مالک حفظ شود گفت: در عمل شاهد هستیم که مالکان به بهانه‌های مختلف همچون ایجاد پارکینگ، رمپ و استخر به حدود فضای سبز وارد شده و حتی در برخی موارد اجازه گودبرداری 100درصدی نیز به مالکان داده می‌شود.

حقانی با انتقاد از صدور مجوزهای خارج از روال برای ساخت و ساز در باغات گفت: ایجاد پارکینگ، رمپ و.. در پهنه 70درصدی باغات به نوعی کلاه شرعی برای این مصوبه است و با اینکه این مصوبه با نیت خیر بوده است اما در طول زمان به دلیل عدم نظارت شورا و عدم پایبندی شهرداری بسیار از باغات در سایه این مصوبه از بین رفت.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی در کمیته محیط زیست برای اصلاح این مصوبه خبرداد و گفت: با حضور اعضای کمیسیون‌های معماری و حقوق نیز جلساتی برگزار خواهد شد تا موارد پیشنهادی مورد بررسی قرارگرفته و بعد از آن طرح به صحن علنی شورا آورده شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    12 0
    كي ؟ ديگر باغي نمانده .
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    12 0
    حالا اگر بخوای اجری رو دیوارت بذاری شهرداری مدعی میشه ولی اگر یک باغ را به برج تبدیل کنی شهرداری چشمش را میبنده
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    بنده پیشنهادم این هست که‌, پارک ها رو هم تخریب کنیم و برج بسازیم‌, مثلا پارک قیطریه‌, پارک پردیسان‌, پارک چیتگر ,کلا هر جا فضای سبز هست تخریب و شهرک سازی و برج سازی کنیم و با این کار به جیب بساز بنداز ها و شهرداری ها کمک کنیم اصلا چه معنی‌ داره انسان احتیاج به فضای سبز داشته باشه ؟ باغ چیه ؟ باید برجهای 50100 طبقه بسازیم‌, جمیعت تهران باید به بالای 50 میلیون نفر برسه تعداد ماشینها باید بیشتر بشه هوای پاک میخواهیم چه کار ؟ مهم پولدار تر شدن یک عده هست
  • امير عربيان A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    شهرداري مصوبه را اجرا نكرد هيچ داغون كرد همه باغها را داغون
  • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    جناب مهندس شما نگران فضای سبز واینده هستید ولی شهرداری به فکر پول
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    بنام خدا متاسفانه شورای شهر دیر بفکر افتاده نوش دارو بعد از مرگ سهراب بنظر من اقای قالیباف چون یک مدیر اجرایی سطح یک است برای اینکه این اتفاق در تهران پیش نیایید که چند سال دیگر این فاجعه مشخص خواهد شد دولت می بایستی نظارت بیشتری می کرد وبجای اینکه این همه ثروت مردم که مدتی است هر روز می شنویم فلانه کس چند میلیار و... برد جلو گیری می شد و این پولها مصرف شهر وبلکه ایران می شد هیچ احتیاجی نبود شهردار فضاها را بفروش برساند و کار عمرانی کند که کار ایی خوبی هم ندارد نتیجه اینکه ضعف مدیریت شهر و عدم پاسخگویی دولت ها نتیجه بهتری نباید داشته باشد خداوند ما را هدایت کند
  • بی نام FI ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    آسمان سیاه ، زمین کویر هدف عملی شهرداری تهران