برخی شهروندان از شهرداری منطقه 18 گلایه کرده اند که خانه های حاشیه یک خیابان را خریده تا این معبر را تعریض کند ولی مغازه ساخته، شهرداری این منطقه می گوید کارهایی که کرده با مجوز کمیسیون ماده 5 بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از شهروندان که خود را "میلاد" معرفی کرده در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته و نوشته: "با سلام چندین سال طول کشید تا با خرید تعداد زیادی از خانه های واقع در طرح تعریض خیابان برادران بهرامی این طرح به اتمام برسه ولی شهرداری منطقه ۱۸ در اقدامی عجیب با شروع ساخت یک پاساژ تجاری,پروژه تعریض این خیابان را بنفع خود تغییر داده و نسبت به کسانی که خانه خود را به اجبار فروختند و هم کسانی که موقع ساخت ملک چند متر عقب نشینی کردند ظلم شده و هم مردم منطقه که اینطور شاهد بی قانونی و شاهد تجارت شهرداری بجای خدمت رسانی هستند."

در همین رابطه با مصطفی حسنی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 18 گفتگو کردیم که در می خوانید:
درباره کامنتی که برای شما خوانده شد، چه نظری دارید؟
اصلا چنین چیزی نیست. کاش می آمدید و موقعیت خیابانی را گفتنه شده می دیدید. انتهای این خیابان 35 متری که سابقا خیابان "یاران نامیده می شد و اکنون برادران شهید بهرامی شده، به بن بست می خورد. شهرداری برای خارج کردن این بن بست و دسترسی به خیابان آزادگان، املاکی را در طول مسیر 35 متری خریداری کردیم. ما توافق کردیم و این املاک را از صاحبان آن خریداری کردیم، حالا این معبر باز شده و از بن بست درآمده و به اتوبان آزادگان راه دارد.

آیا واقعیت دارد که موقعیت تجاری در جوار این خیابان توسط شهرداری ساخته شده؟
بنده 25 سال در شهرداری منطقه هستم. فضایی را که از قبل در حاشیه خیابان یاران که جدیدا تعریض شده، در اختیار شهرداری بوده، اینجا با مشارکت بخش خصوصی مجتمع تجاری ساخته شده.


چطور شهرداری املاک مردم را برای تعریض خیابان یا از بن بست درآمدن این معبر خریده و بعدا مجتمع تجاری ساخته؟
شهرداری در طول مسیر باز کردن بن بست این معبر، تعدادی از املاک را خرید. برخی از املاک 200 متر در طرح بود و ممکن بود 150 متر برای تعریض خیابان برود و بقیه بماند. نمی شود نصف خانه را خریداری کرد، شهرداری کل پلاک ثبتی را خرید و بخشی از املاک به صورت نوار مانند در کناره خایابان باقی ماند. حق و حقوق مردم را دادیم و آنها نیز سند ملک را به نام شهرداری کردند و تمام شد و رفت. بخشی از حاشیه ضلع شمالی خیابان به حالت یک نوار باریک مانند در انتهای این املاک باقی مانده بود که شاید حدود 6 متر است و بیش از این نیست. ما نمی توانیم نصف پلاک ثبتی را بخریم و نصف دیگر را نخریم. نمی شود گفت ما 100 متر را می خریم و الباقی را رها می کنیم.

شهرداری اختیار قانونی دارد املاکی را که برای کاربری های عمومی مانند تعریض معبر می خرد، تغییر کاربری بدهد و تبدیل به مجتمع تجاری کند؟
شهرداری با توجه به طرح تفصیلی و جامع می تواند به صلاح شهر تصمیم بگیرد. کسی که این اعتراض را کرده، کسی نیست که ملک به شهرداری فروخته باشد.


پس چه کسی معترض است؟
تعدادی از این املاک پشت این قرار گرفته بودند و انتظار داشتند اینها در باز کنند به خیابان تا زمین هایشان گران شود. مثلا ملکی که قیمت آن متری 2 میلیون تومان است بشود 30 میلیون تومان. کسانی که اعتراض می کنند مرتب پیش من هستند. کسانی هستند که به امید این هستند شهرداری نوار باریک را رها کند و برود و آنها بلافاصله از کوچه های پشتی دو ورودی دارند که انتظار داشتند یک باره اینجا تجاری شود و یک دفعه ملک شان گران شود. تمام معترضان ما اینها هستند. اینها را 20 سال است خریداری کردیم و کسی که فروخته نمی آید بعد از 20 سال اعتراض کند.

شما برای تغییر کاربری این املاک مجوز دارید؟
قطعا مجوز کمیسیون ماده 5 را داریم. معترضان انتظار داشتند از حیاط خود، دری به بلوار باز کنند و فقط از همین ناراحت هستند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    به نظر میاد مشکل از کمیسیون ماهده 5 هست نه شهرداری،باید اعضای این کمیسیون به مراجع قضایی مهرفی شوند چون آن ها نباید مجوز می دادند
  • مرتضی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    همین اتفاق در محدوده شهرداری منطقه 7 خیابان شهید مدنی ورودی امام علی جنوب افتاده . شهرداری آپارتمان های کنار بزرگراه امام علی رو از همسایه های ما خرید برای ورودی به بزرگراه و حالا خبر دار شدیم این زمین رو فروختن به دادگستری که اونجا دادگستری بشه . در عوض بلایی سر ورودی امام علی آوردن که هرروز مردم بیچاره اونجا تصادف می کنن . فضای سبز اطراف امام علی هم که هیچ و اونجا رو تبدیل کردن به یک زمین مخروبه . شهرداری منطقه 7 اصلا به این محله رسیدگی نمی کنه .
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    2 0
    همین اتفاق در محدوده شهرداری منطقه 7 خیابان شهید مدنی ورودی امام علی جنوب افتاده . شهرداری آپارتمان های کنار بزرگراه امام علی رو از همسایه های ما خرید برای ورودی به بزرگراه و حالا خبر دار شدیم این زمین رو فروختن به دادگستری که اونجا دادگستری بشه . در عوض بلایی سر ورودی امام علی آوردن که هرروز مردم بیچاره اونجا تصادف می کنن . فضای سبز اطراف امام علی هم که هیچ و اونجا رو تبدیل کردن به یک زمین مخروبه . شهرداری منطقه 7 اصلا به این محله رسیدگی نمی کنه .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    2 0
    ای کلک. می دونستید قراره ته این بن بست باز بشه زود به دوستان ندا دادید که خانه های بر را بخرند تا پاساژ بسازند و کلی سود ببرند؟ شهرداری شده آخر زمین خوار چون طرح های تفصیلی شهر را مصادره به نفع می کند. اول باید طرح باز کردن بن بست را اجرا می کردید و بعد خانه های مردم را می خریدید که به قیمت به فروش برسد. کلاهبرداری که شاخ و دم نداره.