نسیم نوشت:

وزیر بهداشت گفت: بخش مهمی از ما پزشکان مردم را رها کرده و فقط از خودمان تعریف می‌کنیم. مواردی را از برخی همکاران دیده‌ام که واقعاً خجالت کشیده‌ام.

حسن قاضی زاده هاشمی، در همایش راهکارهای ارتقای شأن جامعه پزشکی در برج میلاد که که با امضای تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی و مجمع انجمن های علمی پزشکی همراه بود، افزود: آرزو می‌کردم،‌وزیر نبودم و خاطر همه جمع باشد که دیگر در هیچ انتخاباتی کاندیدا نخواهم شد.

او خطاب به نمایندگان انجمن های پزشکی گفت: مردم در بخش های مختلف مشکلات بسیار زیادی دارند قبلاً که وزیر نبودم و فقط به عنوان یک چشم پزشک و رئیس انجمن چشم پزشکی فعالیت می‌کردم،‌نگاهم فقط حمایت از یک صنف بود ولی امروز که مشکلات مردم را می‌بینیم نظراتم تغییر کرده است.

وزیر بهداشت افزود: الان دیگر برای مهم نیست که جامعه چشم پزشکی درباره من چه قضاوتی می‌کند، عمل به مسئولیتهای اجتماعی و منافع کل مردم برای من مهم است زیرا در این مدت مسئولیت مواردی را از برخی همکاران دیده‌ام که واقعاً خجالت کشیده‌ام.

وی گفت: برای من مهم نیست که چه کسانی برای من کف می‌زنند یا هورا می کشند، یا بر عکس چه کسانی علیه من تیتر بزنند و حرف و حدیث راه بیندازند، دنیا بسیار زودگذر از این حرفهاست. ما هستیم و کارنامه ای که در پیشگاه ملت، شهدا و دنیای دیگری که به آن معتقدیم.

هاشمی افزود: ما همیشه فکر می‌کردیم خیلی با اخلاق هستیم اما اساتید ما از ما با اخلاق تر بودند، داشتن انصاف و رعایت حقوق شهروندی گوهرهای نایابی شده‌اند. فارغ التحصیلان جدید ما با اینآدرسهای غلطی که به آنها داده‌ایم که اگر می خواهید پولدار شوید حتماً باید در این رشته‌ها تحصیل کنید، با این وضع مطمئن باشید، در آینده مشکلات بشتری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: از شما همکاران می پرسم،‌خداوکیلی مردم در مراجعه به مراکزی که در آن خدمت می‌کنید، احنرام می‌شوند؟ آیا حقوق آنها رعایت می‌شود؟ خودتان قضاوت کنید، من در این ۲۲ ماهی که گذشت مکرر دیده‌ام که مردم واقعاً مستأصل هستند،‌بخشی از استیصال آنها از سر طمع و زیاده خواهی ما و از سر منعفت طلبی ماست.

وی گفت:‌ اگر ما مردم را نداشته باشیم، یک جای کار به بن بست خواهیم خورد،‌و هیچ کاری نمی توانیم بکنیم،‌تمام قدرتمندان و احزاب دنیا،‌همه در نهایت به سراغ مردم می روند،‌ولی ما مردم را رها کرده‌ایم و مرتب زیر یک سقف می‌نشینیم و از هم تعریف می‌کنیم،‌خودمان را هم خیلی مقدس می‌دانیم و بعد هم انتظار داریم که هر آنچه می‌خواهیم برایمان اتفاق بیفتد،‌این شدنی نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت اکنون در مسیر درستی حرکت می‌کند، اعتباری که الان در اختیار وزارت بهداشت است، قابل مقایسه با قبل نیست، رضایتمندی مردم از بخش دولتی بیشتر شده است، ملاک ما مردم است، خیلی ها به از مردم حرف می‌زنند اما در واقع به جای مردم حرف می‌زنند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    8 16
    دمت گرم دکتر که به مردم فکر می کنی
  • علي IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    12 18
    اين اعترافشون به حقايق موجود بسيار ارزشمنده. دوباره ياد سريال مهران مديري افتادم...
  • بی نام AU ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    14 5
    جناب وزیر ۱۴ سال در ایران بعنوان استاد دانشگاه کار کردم و در کنار بیمه خدمات درمانی از بیمه تکمیلی نیز استفاده کردم. با انگه به جز یکبار و آنهم برای زایمان خانم به بیمارستان خصوصی رفتم که داستان ان و نحوه برخورد کادر درمانی حدیث مفصلی است که باید بر آن گریه کرد. ۲ سال است که به استرالیا مهاجرت کرده ام. تا چند روز پیش فکر می کردم که مالیات سنگینی که می پردازم ناعادلانه است ،لی ،قتی برای تولد فرزند فرزندم به بیمارستان دولتی در اینجا مراحعه کردیم و نوع خدمات و کیفیت ارایه خدمات پزشکی از زمان پذیرش تا زمان ترخیص را با ایران مقایسه می کنم نتیجه اینست که: در ایران مقوله ای به نام حقوق بیمار تعریف نشده است.
  • معلم A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    13 13
    خدا رو شکر ای کاش همه وزیرها مثل شما بودند ... در کمتر مطبی حقوق بیمار رعایت میشود ....1 ساعت نوبت دهی با پذیرش یکی نیست ....2 پزشک همزمان با من 4 بیمار دیگر را همزمان رفع و رجوع میکرد ...3 زمانی که پیش دکتر رفتم فقط قصد داشت زودتر بیرون بروم ... خدایی بعد بیاید معلم ها رو قضاوت کنید حق معلمها بیشتر از پزشکان است
  • پزشك جوان ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    14 11
    شما هم كه افتادي رو لج با جند تا از بزرگان و هر روز تو روزنامه ها ما جوون ها رو ميكوبي.. خودت كه برا پنج دقيقه جراحي فلان قدر ميگيري و نه قبل از عمل و نه بعدش مريضو نميبيني كارت اخلاقي مداره . چرا يه ادم خوب با قدرت تبديل به يه ادم ميشه كه هيشكي رو قبول نداره
  • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    27 9
    جناب وزير لطفا ادرس غلط ندهيد. پزشكان هم مثل مردم و ديگر پرسنل نظام سلامت چوب اشتباهات سياستمداراني چون شما را مي‌خورند. سياست گذاري هاي غير كارشناسي جنابعالي و ديگر مسئولان نظام سلامت كشور را به اينجا رسانده و ووضعيت در اينده هم از اين بدتر خواهد شد. پزشكان مسئول تكريم نشدن مردم نيستند بلكه اين كمبود امكانات است كه شرايط بي احترامي به بيمار را فراهم كرده است. پزشك در قبال نبود تخت بيمارستاني يا كمبود پرستار و فشار كاري بالا بر پرسنل بيمارستاني چه مي تواند بكند؟ لطفا بيش از اين پزشكان و مردم را در برابر هم قرار ندهيد و به مسئوليت هايتان بپردازيد.
    • پزشک A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
      4 2
      شعارهاشون یادآور احمدی نژاده.ایشون دلشون نه واسه مردم سوخته نه واسه پزشکان،هردو رو هم داره بدبخت میکنه،به جای اینقدر حرف زدن یه فکری واسه وضعیت بیمه ها بکنه که هم به ما پول نميدن هم به مردم خدمات نمیدن.
  • کیومرث A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 6
    کاش وزیر آموزش و پرورش هم همینطور بود اول حق و حقوق ما معلمان درست میکرد بعد دم از بالابردن انگیزه میزد من معلم با 14 سال سابقه و مدرک کارشناسی ارشد و رتبه اول در ریاضی هنوز در روستا خدمت میکنم و دریافتیم امسال شده یک و پانصد و مال یه دکتر تازه کار در روستا شده 15 میلیون