دکتر بختیاری فرماندار اراک: همه مدیران باید اعتدال را مبنای کار قرار دهند

فرماندار اراک گفت:همه مدیران و مسئولان باید اعتدال را مبنای اقدامات و کارها قرار دهند و از تندروی و افراط پرهیز شود.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ،دکتر حسین بختیاری در جلسه شورای اداری شهرستان اراک که در بخشداری ساروق برگزار شد افزود: با تندروی و افراط قطعا راه به جایی نخواهیم برد بنابراین در بیان نظرات و انجام مسئولیت ها باید مشی اعتدالی را مورد توجه جدی قرار دهیم.
وی با اشاره به سالگرد انتخابات 24 خرداد تصریح کرد: گرچه باید به همه تفکرات و اعتقادات سیاسی احترام گذاشت اما مردم با حضور پرشور و گسترده در این انتخابات به روش و تفکری جدید برای اداره کشور رای مثبت دادند که خوشبختانه در دو سال گذشته بخشی از اهداف و برنامه های مورد نظر دولت تدبیر و امید محقق شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از عدم اختصاص عادلانه عوارض آلایندگی شهر اراک انتقاد کرد و بیان داشت: متاسفانه در چند سال اخیر عوارض آلایندگی مربوط به سه واحد بزرگ صنعتی استان مرکزی (پتروشیمی،پالایشگاه و نیروگاه شازند) به صورت تحمیلی و غیر کارشناسی ،بین شهرهای اراک و شازند ، ناعادلانه تقسیم می شود به طوری که سهم شهر اراک 20،شازند 70 و خنداب 10 درصد می باشد.
بختیاری ادامه داد: بر اساس نتایج طرح مطالعاتی که شهرداری اراک با دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته منعقد کرده است به لحاظ تاثیرات آلودگی هوا ،این عوارض باید به نسبت 86 درصد برای اراک،12 درصد شازند و 2 درصد نیز به عنوان سهم شهرستان خنداب توزیع شود .
فرماندار اراک گفت: با توجه به اینکه سهم تعیین شده برای کلانشهر اراک مبنای علمی و کارشناسی دارد انتظار داریم مسئولان مربوطه به این موضوع توجه داشته باشند و عدالت را در توزیع این اعتبارات مورد توجه قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باید در اولویت اقدامات مدیران و مسئولان قرار گیرد افزود: حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حل مشکل اشتغال در کشور مورد توجه بیشتر دولت و همچنین مدیران و مسئولان اقتصادی قرار گیرد.
بختیاری ادامه داد:دستگاه های اجرایی باید حمایت بیشتری از طرح های تولیدی و کارآفرینی داشته باشند و روند تایید و تصویب این طرح ها در مدت کوتاه تری انجام شود ضمن اینکه نباید گزینشی به این طرح ها رسیدگی شود.

فرماندار اراک با اشاره به اینکه سهم بودجه شهرستان اراک برای سال جاری 33.88 درصد بودجه استان است که معادل 134 میلیاردو 751 میلیون ریال است:این اعتبار در نشست هفته آینده کمیته برنامه ریزی شهرستان اراک مصوب و بین دستگاه های اجرایی توزیع خواهد شد.

وی پرداخت دیون پیمانکاران و اتمام طرح های نیمه تمام با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در بودجه امسال را مورد توجه عنوان نمود و تصریح کرد:طبق زمان بندی تعیین شده این طرح ها باید تا سه سال آینده به بهره برداری برسند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =