صندوق حمایت از فعالان قرآنی امسال راه‌اندازی می‌شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صندوق حمایت از فعالان قرآنی با توجه به اعتبار مناسبی که در بودجه امسال برای آن در نظر گرفته شده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم کرمانشاه، حجت ‌الاسلام محمدرضا حشمتی در نشست با مدیران موسسات قرآن استان کرمانشاه امروز در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهار داشت: دولت برای راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی اعتبار مناسبی در نظر گرفته است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وجود سه هزار فعال قرآنی بیمه شده در کشور خبرداد و افزود: پس از راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی این تعداد تا هشت هزار نفر افزایش خواهد یافت و برای مناطق محروم شرایط آسان‌تری جهت عضویت در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام حشتمی با بیان اینکه در گذشته فعالان قرآنی از طریق صندوق هنرمندان بیمه می‌شدند، بیان کرد: فعالان قرآنی بیمه شده از طریق این صندوق در حال پالایش هستند که این موضوع تا خرداد ماه ادامه دارد که در این میان بیمه برخی قطع شده است.

معاون وزیر ارشاد سیاست‌گذاری فعالیت‌های قرآنی را واگذاری امور به مردم بیان کرد و افزود: به‌جز کار حاکمیتی بقیه امور بر عهده موسسات قرآنی به‌عنوان نمایندگان مردم واگذار شده است که برگزاری آزمون در موسسات قرآنی از جمله این واگذاری‌ها است.

حجت‌الاسلام حشتمی با اشاره به اجرای سیاست تخصصی کردن و رتبه‌بندی موسسات قرآنی خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی پس از ارزشیابی فعالیت‌ها رتبه‌بندی می‌شوند و فعالیت این موسسات در بخش‌های خاص همچون کودک و نوجوان، نرم‌افزار و غیره مدنظر قرار دارد.

وی از وجود هماهنگی مناسب میان بخش حاکمیتی فعالیت‌های قرآنی و بدنه دولت همچون آموزش و پرورش خبرداد و افزود: سازوکارهای برای واگذاری امور قرآنی به مردم باید فراهم شود و در این زمینه نیازمند آموزش، ارزشیابی، حمایت و هدایت موسسات قرآنی هستیم.

وی با بیان اینکه چنانچه اعتبارات قرآنی به‌طور مناسبی هدایت شوند شاهد بازتاب آن در جامعه خواهیم بود، گفت: 10 اولویت فعالیت‌های قرآنی در سال 94 تدوین شده که تدبر و فهم قرآن، ارتقا سطح دانش حوزه‌های قرآنی، رویکرد به هنر و فضای مجازی و حوزه کودک و نوجوان از جمله آنها است.

حجت‌الاسلام حشتمی افزود: ساز و کار ارتقا فعالیت‌های قرآنی به عنوان نهادی مردمی با سرفصل‌هایی همچون تربیت مربی، آماده‌سازی نرم‌افزارهای آموزشی و ایجاد امکانات لازم فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به سابقه حضور در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی و مرحوم آیت‌الله نجومی از سابقون کرمانشاه هستند و این استان به‌واسطه شرایط مرزی، وجود مذاهب مختلف و آسیب‌های جنگ نیازمند نگاه ویژه‌تری است.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =