۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۵

بالاخره پس از هفتاد و دو روز و در پی رایزنی‌های بسیار هیات مدیره جامعه اصناف سینمایی و رضا میرکریمی به تفاهم رسیدند تا سکان اداره پر قدرت‌ترین نهاد مدنی برآمده از انقلاب اسلامی برای دوسال پیش رو معلوم شود.

طرح و ترویج گفتمان امنیت شغلی؛ طرح پرسش از مقامات ارشد نظام در خصوص  باور به حق بودن اشتغال در عرصه فرهنگ و هنریا امتیاز دانستن آن، گسترش حمیت صنفی اعضا در پشتیبانی از مطالبات صنفی و توسعه روابط بین‌المللی، مهمترین دستاورد‌های دو دوره مدیریت محمدمهدی عسگرپور در خانه سینما است.

اگرچه با روی کار آمدن دو لت دهم و تنش‌های ناشی از لجاجت مبتنی بر ریل‌گذاری تیم شمقدری( معاونت سینمایی وقت) بخشی از این مطالبات به فرجام نرسید، اما گفتمان آن فراگیر شد و به بدیهی‌ترین مطالبات سینماگران تبدیل شد.

اینک با تفاهم صورت گرفته بین هیات مدیره منتخب اصناف سینمایی و رضا میرکریمی در تکمیل حلقه مدیریت جامعه اصناف سینمای ایران  می‌توان امید داشت تا مسیر دو امدادی استراتژیست‌ها و نخبگان اصناف سینمای ایران، دست کم برای تحقق مطالبات حداقلی برزمین مانده نظیر امنیت شغلی ( رعایت حقوق مادی و معنوی سینماگران،  توسعه زیرساخت‌های نمایشی، تسهیل مقررات ساخت و نمایش فیلم، شفافیت تسهیلات دولتی و آموزش و به هنگام‌سازی مهارت و دانش سینماگران) و مشارکت موثر در مراکز تصمیم‌گیری در خصوص کسب و کارشان به فرجام برسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    4 0
    تا زمانی که خیلی از سیاسیون باز هم هنر رو فقط تو نفت ببینن دیگه هیچ انتظاری نمیشه داشت و کسی هم نمیتونه کاری بکنه..حتی مسئولین سینمایی...تا زمانی هم که هم مخاطب "هنری فلسفی" داشته باشیم و هم مخاطب "خطی و رادیویی".....وضعیت به همین صورت باقیه واسه فیلمها..من هنوزم امیدی به سینما نمیبینم و همچنان دلم واسه خیلیها از جمله عیاری میسوزه که سرمایه ی هنریشون به باد داره میره