ایسنا نوشت:

روزنامه ساندی تایمز گزارش داد که عربستان سعودی "تصمیم استراتژیکی" را مبنی بر خرید سلاح‌ هسته‌ای از پاکستان گرفته است که این امر هشدار رقابت تسلیحاتی جدیدی در خاورمیانه را می‌دهد.

 ساندی تایمز نوشت، این تصمیم عربستان که میزان زیادی از برنامه‌های هسته‌ای اسلام آباد را در سه دهه گذشته حمایت مالی کرده است در میان توافق آمریکا و ایران بر سر توانمندی هسته‌ای تهران صورت می‌گیرد.

این روزنامه در ادامه آورد: نگرانی‌هایی مبنی بر این امر وجود دارد که ورود عربستان به باشگاه هسته‌ای مصر و ترکیه را تحریک کند که در همین مسیر قدم بردارند.

ساندی تایمز گزارش داد: به وزیران دفاع عربستان ظرف دهه‌های گذشته اجازه داده شد تا به صورت محرمانه وارد تاسیسات هسته‌ای پاکستان شوند. در مقابل نیز عربستان به پاکستان نفت سوبسیدی داد که ارزش آن به میلیاردها دلار می‌رسد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    16 4
    در صورتی که دولت سعودی به بمب اتم دست پیدا کنه باعث بهم ریختن چینش قدرت و کاهش امنیت ایران میشه . در این صورت ایران هم می تونه از کره ی شمالی بمب اتم تهییه کنه و یا خودش اون رو بسازه . برام جالب میشه آمریکا شروع به تحریم و مسدود کردن دارایی های عربستان می کنه ؟ اگه این کار رو نکنه تمام حرف های خودش در مورد توافق با ایران رو زیر پا گذاشته . به نظر من ایران باید در شروط توافق این رو هم ذکر کنه که در صورت دستیابی همسایه های ایران به سلاح اتمی و تهدید ایران و سکوت غرب ایران هم می تونه برای امنیت خودش دست به اقدام مشابه بزنه .
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    9 0
    مبارکه. دیگه همین مونده که مسابقه تسلیحاتی اتمی در خاورمیانه اتفاق بیفته.
  • هیچ A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    9 2
    ماهیت ال سعود یعنی بازیچه و پوچ.چی دارن از خودشون.با چند کشور به جون یه کشور ضعیف افتادین موندین توش حالا چه حق با ال سعود باشه این وسط چه نباشه.ایران با بمب اتمتونم چیزیش نمیشه.بشینین صبحونه نهار شامتونو بخورین فکر ابر قدرتی تو این منطقه براتون صفره
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    10 2
    باید ما هم بسازیم
  • بی نام SE ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    ما هم بايد راه را ادامه دهيم