ایرنا نوشت:

سفیر جیبوتی در عربستان مدعی شد، کشورش درخواستی از سوی ایران برای عبور کشتی امداد رسانی به یمن در چارچوب آتش بس موقت دریافت نکرده است.
به گزارش پایگاه خبری یمن الان، «ضیا بامخرمه» ادعا کرد، اگر هم ایران درخواست کند جیبوتی با آن موافقت نخواهد کرد زیرا مجوز عبور کشتی ایران را باید کشورهای عضو ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان صادر کنند.

بامخرمه در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در ادامه ادعاهای خود سخنان مقامات ایرانی از جمله حسین امر عبداللهیان معاون وزیر خارجه درباره جهت کشتی ایرانی به عمان واز آنجا به جیبوتی وسپس خاک یمن را رسانه ای خواند.

وی افزود: هواپیماهای حامل کمک های بشر دوستانه از چندین کشور وارد جیبوتی وکالاهای آنها مستقیما از طریق دریا به عدن ودیگر شهرهای یمن منتقل می شود.

وی به 13 هزار آواره یمنی که پس از تجاوز عربستان به یمن و به دلیل نا امنی این کشور به جیبوتی پناهنده شده اند، اشاره کرد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    19 8
    ما هم به همین دلیل کشتی امان را نفرستادیم جیپوتی چون می دونیم شما از کمک های بشردوستانه استفاده سیاسی می کنید. یا از راه عمان محموله را خالی کنیم یا به یمن برویم. من به هیچ کشور دیگری اطمینان ندارم.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    19 6
    ما کشنی مان را به بندری در یمن مبیریم اربابانتان با ماهواره رصد کنند تا از نداشتن سلاح در کشتی کمک انساندوستانه مطمئن شوند
  • محبت اله زارع IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    6 2
    اين كشتي منطقه را تكان خواهد داد. : 1 اگر موفق به ورود و تخليه بارش در يمن بشود تير خلاصي بر گنده گوييهاي شش كشور حوزه خليج فارس زده و ايران خود را با اقتدار تثبيت كرده است. 2 اگر ائتلاف با قوه قهريه مانع اين امر شود به احتمال بسيار زياد، درگيري نظامي اتفاق خواهد افتاد و بطور حتم تركيب قدرت در منطقه بين الملل را دوباره طراحي خواهد كرد.
  • شیوای بلخی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    1 5
    سعودیهااگرمانع حرکت کشتی شوندکه نمی شوندوازموقعیت ایران درمنطقه وتنگه هرمز هراس دارندونمی خواهندوار دجنگ فرسایشی دیگری شونداینبارایران به دلیل اقتصادبشدت شکننده وتحریمهاتوان اقتصادی جنگ جدیدرانخواهدداشت وپاسخ مقطعی وکاردیپلماتیمک رابرای هرنوع تعرض درپیش می گیرد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    3 0
    چه برسه چه نرسه به سود ایران تموم میشه برسه هم اقتدار ایران بیشتر میشه و هم اعتبار جهانی به حرفا و کارای مسئولین افزایش پیدا میکنه این کشتی که ما دیدیم مثل هواپیما به حرف هیچ کشوری و فردی جز مسئولین نظام از حرکت وای نمیسه،و اگه بخوان نزارن برسه با درگیری و به قول سردار منطقه به آتش کشیده میشه که به نفع هیچ یک از کشور ها نیست،کار به نتیجه درگیری ندارم.کار به هزینه هاش دارم که هر کشوری وارد بشه هزینه مالی و جانی خیلی زیادی میده پس بصرفه نیست خدا کنه این عقل خراب عربا باز خراب کار کنه