واحد مرکزی خبر نوشت:

سی ان ان قتل یکی از سرکردگان تروریستی داعش در سوریه را با نشست کمپ دیوید مرتبط دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، نیک پیتون والش خبرنگار ارشد بین المللی شبکه در گزارشی از شهر بیروت گفت:« درگیری ها در شهر الرمادی در استان الانبار عراق ادامه دارد. اگر این شهر کاملا به کنترل داعش دربیاید ضربه سنگینی به جریان مقابله با این گروه وارد می شود. دولت عراق برای مقابله با این گروه در الرمادی به نیرو و تسلیحات بیشتری نیاز دارد.

نیروهای امنیتی عراق می پرسند چرا به آنها نیروی کمکی و سلاح بیشتر داده نمی شود. شماری از آنها از نرسیدن نیروی کمکی و تسلیحات به صورت بهانه ای برای دست کشیدن از جنگیدن با داعش استفاده می کنند. این وضع در حالی پیش می آید که امروز خبر کشته شدن ابوسیاف یکی از سران این گروه در شرق سوریه منتشر می شود.

نام دقیق ابوسیاف مشخص نیست و ابوسیاف لقب او به شمار می رود. کشته شدن این سرکرده داعش درست پس از پایان نشست کمپ دیوید رخ می دهد که باراک اوباما ،رئیس جمهور آمریکا، در قالب آن تلاش کرد سران کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس را درباره روند مذاکرات هسته ای با ایران آرام کند. متحدان آمریکا در حوزه خلیج فارس به شدت از این ناراحت هستند که آمریکا و ایران به هم نزدیک شوند.

در چنین شرایطی این عملیات با سرمایه کردن منابع مالی و نظامی و نیروهای امنیتی آنهم با خطرپذیری بسیاری انجام می شود. شاید این عملیات آمریکا، پاسخی به گفته هایی باشد مبنی بر اینکه آمریکا عقب نشسته است و حاضر نیست در قالب عملیات نظامی زمینی در منطقه و بویژه در داخل عراق و سوریه کاری انجام بدهد.»

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =