حقوق معلمان کم است یا ساعت کاری آنها؟/ پاسخ معاون وزیر آموزش و پرورش به انتقاد دیگر کارمندان دولت

معاون وزیر اموزش و پرورش در پاسخ به انتقاد کم بودن ساعت کار معلمان می گوید: دوستانی که این انتقاد را دارند به این جنبه توجه ندارند که معلم فقط سرکلاس کار ندارد و بیرون از کلاس هم باید طرح درس تهیه کند، مطالعه داشته باشد که زمان می برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معیشت معلمان همواره دغدغه وزاری آموزش و پرورش بوده است. موضوع معیشت معلمان در مناسبت‌های مختلف از جمله روز معلم و شروع سال تحصیلی و ... در سخنرانیهای خود اعلام می کنند و حتی برخی از منتقدان آن را دستمایه شعار انتخاباتی وزرا می دانند. در دولت قبل هم حمیدرضا حاجی بابايی در آخرین سال وزارت خود تاکید کرد که "معلم نبايد دغدغه معيشت داشته باشد و معلمان قشر تاثیرگذاری در جامعه هستند و باید در حوزه معیشتی هیچ دغدغه ای نداشته و با خیال آسوده به کلاس درس بروند. چطور است اگر كت و شلوار براي يك معلم باشد مي گويند از كجا آورده اما اگر براي فرد ديگري باشد مي گويند حق او است."

پس از او، زمانی‌که علی اصغر فانی سرپرست آموزش و پرورش شد یکی از برنامه های خود را ساماندهی نیروی انسانی عنوان کرد که از آن طریق معیشت معلمان نیز بهبود پیدا می کند. از این رو فانی در جلسه رای اعتماد خود بهبود وضعیت معیشت معلمان را برنامه مهم خود عنوان کرد.

او همواره به موضوع معیشت معلمان اشاره می‌کند: "از روزی که مسئولیت در این وزارتخانه را پذیرفتم به دنبال بهبود وضعیت معیشتی معلمان بودم و معتقدم که همکاران فرهنگی نقش مؤثری در تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند و در صف مقدم جبهه تعلیم و تربیت قرار دارند و در همین راستا تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان انجام داده‌ایم و این تلاش‌ها ادامه دارد."

طرح بهبود معیشت مردم

سرانجام امسال پس از سالها وعده طرح رتبه بندی معلمان از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد (اینجا) که هرچند تاکید اولیه طراحان طرح، بهبود کیفیت آموزش و پرورش است اما از آنجایی که قرار است با اجرای آن به حقوق معلمان از 150 تا 600 هزار تومان اضافه شود از این روز این جنبه از آن بیشتر پررنگ شده است.

ساعت کاری کم است یا زیاد؟

به نظر می رسد، آنچه که سبب شده تا وزرای آموزش و پرورش نسبت به معیشت معلمان حساس باشند و اولویت خود را این موضوع اعلام کنند، گلایه هایی بوده که خودشان همیشه داشتند. آنها از حقوق کم خود نسبت به سایر کارمندان دستگاههای دولتی اعتراض دارند و در گردهمایی ها و تحصن های خود آن را اعلام می کنند، درمقابل کارمندان دولتی سایر دستگاه ها هم ساعت کاری آنها را با خودشان مقایسه می کنند و آن را مناسب می دانند. مثلا محمد در این باره می گوید که :" آیا بقیه کارمندان دولت با 44 ساعت کار و 800 هزار تومان حقوق آدم و یا ایرانی نیستند؟ به خدا بس کنید." (اینجا)

و یا اینکه برخی هم نسبت به تعطیلی زیاد معلمان اعتراض دارند. مثلا علی می گوید:" اگر من حقوقم 100 هزار تومان از شما بیشتر است اما تابستان سرکار هستم و تعطیلی عید هم ندارم. (اینجا)

در پاسخ به این سوالها، سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به خبرآنلاین می گوید: میانگین حقوق دریافتی معلمان ممکن است از سایر کارکنان دولت کمتر نباشد اما چیزی که در آموزش و پرورش همیشه معلمان ما را ناراحت کرده این است که در دستگاههای دیگر مزایای جانبی داریم و آنها ندارند. البته این مزایا در حکم نمی آید و ممکن است که عدد حکمی که من دارم با حکم یک کارمند دیگر یکسان باشد اما یکسری مزایایی را شما می گیرید که معلم ندارد مثل حق ایاب و ذهاب، ناهار، حق مسکن و بدی آب و هوا و کمکهای رفاهی.

او در پاسخ به تعطیلات زیاد معلمان می گوید: دوستانی که این انتقاد را دارند به این جنبه توجه ندارند که معلم فقط سرکلاس کار ندارد و بیرون از کلاس هم باید طرح درس تهیه کند، مطالعه داشته باشد که زمان می برد.

با این‌حال درصد کمی از معلمان به این شیوه کار می کنند. او اما می گوید: مگر فقط باید به ارتشی‌ها در زمان جنگ حقوق داد؟ یک نظامی در زمان غیر نظامی خودش را به روز نگه می دارد تا در جنگ از توانش استفاده کند. یک معلم هم باید خودش را آماده کند تا بتواند پاسخ دانش آموز را بدهد. ما به لطف خدا به سمتی می رویم که در معلمان این شرایط را به وجود آوریم.الان خود معلمان به ما می گویند حداقلی که ما بتوانیم زندگی روزمره داشته باشیم و دغدغه معیشتی نباشد را بدهید ما تابستان هم در مدرسه آموزش ضمن خدمت می بینیم و طرح درس می نویسیم. (اینجا)

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 78
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    یه پیشنهاد : میخواین کلا مملکت رو تعطیل کنیم و تمام بودجه رو بدیم به این معلمهای خیلی زحمتکش که در 12 ماه سال سر جمع 3 ماه کار مفید ندارن ؟؟؟ والا اصن یه وضعی .
    • ناشناس A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      نیست حالا شما درصد کار مفیدتون خیلی بالاست طبق آمار رسمب کمتر از نیم ساعت در 8 ساعت کاری ؟
    • معلم IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      عزیز من، توهم زدیا کدوم حقوق و افزایش حقوق؟ تو هر صد تا خبر 10000 تومن هم افزایش حقوق واقعی نبوده. همش دروغه.
    • بی نام DE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      تا وقتی که ارزش معلم اینگونه به سخره گرفته بشه ازین جور حرفها و آدمهای عقده ای مثل صاحب این نظر هم داریم.
    • ه A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      دوست عزیز شما اگر خودت میتونی 9 ماه که نه فقط یک روز برو سر کلاس ببین معلم بیچاره داره چندتا دانش اموز سر و کله میزنه 30 تا بچه قد و نیم قد رو تصور کن که با تربیت ها و هوش های مختلف باید به همشون درس بدی ، والا این معلم ها اگه 3 ماه تابستان رو برای تجدید قوا و ارامش و اعصابشون استراحت نداشته باشن که دیوانه میشن سر یک سال، مادر من معلم دبستان پسرهاست تمام دندوناش داغونن یا کشیده یا عصب کشی از بس که حرص میخوره بنده خدا من یه روز رفتم مدرسشون دیوانه شدم ،زحمت معلم ها خیلی زیاد اونها مشکلات و فشار های مالی زیادی دارن و قرار به بچه های ما درس بدن باید به یه ارامش و اسودگی خاطر برسن تا بچه های خودمون اول از همه سودش رو ببرن نه اینکه بخوان هرروز یه معلم خسته عصبانی مشکل دار رو ببینن.
    • معلم IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      دویت عزیز مگه همه ی شرکت نفتی ها وسط دریا هستن؟ شما کارمندای اداریتونم 3 برابر ما دریافتی دارن، اونا چرا؟
    • م IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      بله من به عنوان یک معلم کار شما کارکنان را دیدم در یک اداره که نمی خواهم نام ببرم یک عده ارباب رجوع استادن منتظر خانم هستند که کارشان را راه بندازه اما خانم با کمال خونسردی وایساده وبا همکارشون در حالیکه چای می خورن درد دل می کنن وتازه اونهم روز پنج شنبه که ساعت دوازده که میشه همه کیفشون را برداشتن ودارن میرن واقعا باید به البته بعضی از کارمندان ادارت خسته نباشید گفت
    • معلم IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      خداوند تورا به راست هدایت فرماید.میشه بگید کی به شما سواد خواندن و نوشتن یاد داده؟که اینطور از معلمان کینه دارید؟
    • معلم A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      95 12
      مدیون هستید اگر نظرم رو منتشر نکنید شغل شما چیه؟ چقدر از واقعیت های شغل معلمی اطلاع دارید؟ چقدر با سیستم آموزش و پرورش کشور و جهان آشنا هستید؟ تا الان چند تا کلاس درس رو اداره کردید؟ تعطیلی بدون پول بدرد هیچکسی نمیخوره کارمندی که الان 4 میلیون میگیرد آیا حاضر است 1 میلیون بگیرد و تابستان تعطیل باشد ما معلمان که حاضر نیستیم آیا مشاغل دیگه حاضر هستند بعد 20 سال کار با مدرک تخصصی فوق لیسانس 1 میلیون 200 حقوق بگیرند بدون هیچ مزایایی بدون هیچ وامی بدون هیچ مسکنی بدون بیمه خوب بدون تشویقی بله صدای دهل از دور خوش است.
    • بی نام RO ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      25 96
      عاشق پیشنهادت شدم اصلا ب لایک های منفی نگاه نکن روشون زیاد شده تعطیلی و خوشی زده زیر دلشون میگن حقوق کم جمع کنید این بازی رو
    • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      17 9
      بروووو بدهههه
    • یک پدر A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      56 9
      با تشکر از تمام معلمان.... واقعیت جامعه را می شود از مثبت و منفی نظرات فهمید ...باید حقوق معلمان بالاترین حقوق باشد مثل تمام کشورهای جهان..درمبحث تعطیلی که 90 درصد مشاغل حقوق میگیرند بدون انجام کار همیشگی مثل آتش نشانها آیا فقط باید وقتی حقوق بگیرند که جای آتش بگیرد بروند خاموشش کنند؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      48 5
      من معلم ن معیشت مناسب دارم ن روحیه خوب ن منزلت و ن انگیزه معلم مشهدی
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      41 5
      جناب صاحب نظر حتما تا حالا دانش اموز نبودند و یا از مدرسه و معلم دق دلی دارند...
    • فرزند فرهنگی A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      60 5
      ولله حقمونه وضعمون این باشه با وجود نخبگانی مثل شما بی نام اول اگه آموزش و پرورشمون درست بود شما اینگونه تربیت نمیشدی متاسفم، کاش یک سال با حقوق معلمی سر میکردی تا اینقدر بلبل زبونی نمیکردی،منتشر کن خواهشا
    • ?????? ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      8 3
      ???? ?? ?? ???? ?? ???? ???? ?? ????? ????? ???? ??????? ???? ?? ???? ??? ???? ??????? ?? ?? ????? ???? ???? ?????? ???? ?????? ?? ????? ?????? ?????? ?? ???? ??? ??? ?? ???? ??? ???? ?? ????? ?? ???? ???? ???? ??? ? ????? ?? ?? ????? ?? ????? ? ?? ?? ???? ?? ?????? ?? ???? ???? ? ????? ?? ??????? ??? ?? ????? ?? ??? ??? ??????? ???? ????? ??? ? ????? ???? ?? ??? ?? ???? ?? ???
    • جواد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      59 6
      آینده ملتی که در اون حقوق معلم با کارگر مقایسه میشه معلومه که باید چی بشه. یکی نیست بگه که سرمایه هر خانواده ای که بچه های اونها هستن باید بدست کسی سپرده بشه که در کمال آرامش به اونها علم و اخلاق آموزش بده نه اینکه به خاطر کم توجهی به معلم فرزندان این مملکت به خوبی پرورش پیدا نکن. اگه آموزش پرورش رو خصوصی بکنیم اون موقع این جور افراد ارزش معلم رو بهتر درک میکنن.
  • سامان A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    من نه معلم هستم نه کارمند دولت اما اینو میدونم که معلمان عزیزمان نقش بسیار پر رنگی رو ایفا میکنند و چه مرارت هایی میکشند ،من بشخصه اکثر معلمانی را که دیدم از اوضاع مالی خوبی برخودار نبودن در مقایسه با سایر کارمندان حق تمامی معلمان رسمی ما هست که حداقل 60.70 حقوق یک کارمند شرکت نفت را دریافت کنند
    • ١١٠٠ A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      اقا سامان كه ميگي معلم بايد مثه شركت نفتي ها حقوق بگيره اصلا از خطراتي كه يه كارمند نفت باهاش روبه رو ميشه خبر داري؟ مي دوني رو سكوي نفتي كار كردن رو چاه نفت كار كردن تو اون گرما و هواي شرجي يعني چي؟ ميدوني فوران چاه نفت يا نشت گاز هيدروژن سولفوره يعني چي؟ مي دوني ١٤ روز وسط دريا كار كردن دور از زن و بچه يعني چي؟ مي دوني وقتي برگردي خونه ببيني يكي از عزيزات از دنيا رفته تو هم خبر نداشته باشي يعني چي؟ مي دوني تو درياي طوفاني با كشتي برگشتن به خونه به طوري كه ده بار دريا زده شي كه معده ت از دهنت بياد بيرون يعني چي؟ رفيق شركت نفتي ها اگه يه خرده حقوقشون از بقيه كارمندا بيشتر اين پول پول فروش زندگيشونه چون اون چهارده روز كار وسط دريا يا بيابون داره از عمرشون كم ميشه
    • ه A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      68 9
      والا همه اونجاهایی که شما میگید کار نمیکنن همه که روی سکوی نفتی یا وسط دریا نیستن من خودم ابادان زندگی میکنم کارمندهای پالایشگاه خیلی هاشون اون زحمت هایی که شما گفتید رو دارن میکشن و اما خیلی های دیگه هم نه و اون دسته دوم حتی حقوق های خیلی بالاتری هم میگیرن .
  • ایلیا A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    94 20
    حالا اصلا معلم ها به کنار، کارمندان ادارات آموزش و پرورش که دیگه تعطیلات اضافه نوروزی ندارند مثل همه 4 روز تعطیل اند، تابستون هم میرن سر کار. اونا رو چی میگین؟
  • علی حسن طاهری A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    86 16
    جواب دوستان مسئول بخشی ازعملکرد معلمان است. معلم باید همواره به روز باشد؛ دانش افزایی کند. تجدبد قوا جسمی و روحی به بهبود اموزش کم شایان می کند. ضمنا کارمندان وزارت نفت با آن حقوق مکفی 6ماه سر کارند 6ماه آف هستند. چرا مغرضان آموزش وپرورش نمی دانند. ضمنا معلمی شغل نیست هنر انسان سازی کجایند آنان که فقط تفکر پایین تنه ای دارند ؟ خیال می کنند فقط پرورش شکم مبناست
  • ایمان A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    54 79
    چون تعداد معلمها زیاده صداشون بلندتره. چرا کسی از کلاسهای خصوصی که توسط معلمها برای دانش آموزان کلاسهای موظفی خودشون بگذار میشه انتقاد نمیکنه. اگه حقوق معلمها کمه حقوق اکثر کارمندا هم کمه غیر چندتا وزارتخونه متمول. تو سازمان فنی و حرفه کشور همه مربیا تقاضای انتقال به آموزش و پرورش رو دارن ولی موافقت نمیکنن. تازه اکثر معلمهای امروزی معلمهای حق التدریسی هستن که با رابطه اومدن وبالاجبار بعد 5سال استخدام شدن.
  • هادی A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    74 16
    ما از خبر آنلاین انتظار داریم درست تحلیل کنه شما لطفا ساعت کاری و حقوق معلمان جاهای دیگه دنیا رو با ساعت کاری کارمندا و کارگراشون رو مقایسه کنید همه جای دنیا ساعت کاری معلم کمه و حقوق بالاتر اشکال شما و دوستانی که این نظرات رو میدن اینه که حساسیت کار معلم رو با کارای دیگه یکسان میدونید زندگی یک معلم باید بچرخه دیگه حالا چون ساعت کاریش کمتره نباید غذا بخوره خونهه داشته باشه لباس خوب بپوشه حتما باید بره راننده آژانس بشه؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    اونایی که ادعا میکنن 44 ساعت کار میکنن میشه بگن پس چرا ساعت کار مفید در کشور کمتر از 45 دقیق است؟ در حالی که کلاس داری یک معلم که خود یکی از سخت ترین کارهاست معادل 8 ساعت کار مفید در روز است.
  • محمد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    69 15
    خبر آنلاین چرا خیلی از نظرات پخش نمیکنه نمیدونم من دیروز هم نوشتم که کارمندان دیگه هر ماه چند صد ساعت اضافه کاری میگیرند در حالیکه بعد از ساعت 2 بعدازظهر اصلا کار نمیکنند این یعنی تعطیلی پنهان کارنکنی پول بگیری مانند معلم که تابستان بیکاره ولی حقوق میگیره در ضمن سایر کارمندان مسالی یک ماه مرخصی دارند و پایان سال پاداشی غیر از عیدی میگیرند و حق مسکن و ایاب و ذهاب .......
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    48 83
    حالا معلوم شد معلما تابستونای خودشون رو چطور میگذرونند با طرح درس بخاطر همین طرح درسهاست که دانش آموزا سال به سال بهتر میشن
  • علی A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    81 12
    سلام مثلا یک کارمند اتش نشانی هم زمانهایی رو که بیکار نشسته و آتشی در کار نیست نباید حقوق بگیره ؟؟ یا کارمند اداره اب برق ....
  • بی نام RO ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    90 15
    معلمی مساویست با فقر و تبعیض....و این دودش تو یه بچه ها و نسل اینده میرهههههههههه...کیه که بفهمه؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    37 2
    كيفيت پايين آموزش در كشور نشان دهنده چيه؟
  • نیلوفر A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    51 8
    با سلام و احترام شما بهتره یه نگاه به ساعت اساتید در وزارت علوم بندازید که مربی با۱۲ ساعت در هفته ماهی ۴ میلیون حقوق میگیره و دکتر. استادیار با ۱۰ ساعت تا ۶ میلیون و البته این ارقام بر اساس پایه نوسان داره. میگن پژوهش میکنیم والا از تو مقالات اکثریتشون هم هیچ چیز بدرد بخوری درنمیاد که مشکلی از مشکلات این مملکت و مردم رو حل کنه. گاهی چند نفری مقاله مینویسن و پایه سالانه میگیرن وبابت پایه هم بین ۱۵۰ تا ... به حقوقشون اضافه میشه. دولت برای. کارگر با جنگ و دعوا حاضر به افزایش ۱۷ درصدی شد اما پول مثل ریگ در وزارت علوم به اساتید داده میشه. کاش تحقیقی میشد در این زمینه اگه واقعا راست میگید خبرآنلاین در این زمینه خبررسانی کنید
    • کارن A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      15 33
      چرا معلم را با استاد دانشگاه مقایسه می کنید خوب اگر در یک سطح بودند شما هم بروید استاد دانشگاه شوید.
    • معلم سابق هست علمی امروز A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      6 1
      بله خانم بی نام حقوق ثابت شوهرتان 3 تومن است اما بفرمایید هر ترم چقدر بابت هر دانشجو دکترا میگیرند؟ ما خودمان از همه چیز مطلع یم پس ما را رنگ نفرمایید
  • جواد A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    45 11
    سلام بر همه : آن آقایی که می گوید ساعات کاری معلمان کم است باید حضور ملت برسانم که معلمان هر روز دو کار انجام میدهند اول نگهداری از بچه های شما دوم آموزش . دولت اگر لطف کند پول به معلمان بدهد در برابر نگه داری از بچه های شماست و گرنه در برابر آموزش و تربیت هیچ پولی تعیین نشده است اصولا افراد جامعه دو دسته هستند یا تربیت کننده هستند یا تربیت شونده فقط معلمان تربیت کننده هستند چونکه سن تربیت از 7 سالگی تا 18 سالگی است که این کار را معلمین عزیز انجام می دهند بقیه مردم از کارگر و کارمند گرفته تا رئیس جمهور و تمام آحاد جامعه همگی تربیت شونده هستند. محض اطلاع عرض کنم که در ژاپن مردم به دولتشان می گویند ما حاضریم که باز هم خانه هایمان را کوچک کنیم تا فضای بیشتری برای آموزش و پرورش بماند
  • صادق A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    44 9
    دوستان بنده به عنوان یک معلم حاضرم شغلم رو با تمام دوستان دولتی دیگر تعویض کنم بعد ببینم شما حاضرید حتی 3 روز در هفته رو با پسرهای دبیرستانی سپری کنید؟ خدا نسیب کسی نکنه به خدا فقط باید دو برابر این حقوق رو سختی شرایط کار میدادند
  • یک معلم A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    39 11
    جناب آقای بی نام اول که مدعی هستید معلما کم کار می کنند، کیفیت کاری که معلم انجام میده با کاری که دیگر کارمندای محترم تو مخابرات، دارایی، بیمه یا سایر ادارات انجام میدن فرق میکنه. بنده چهار روز در هفته تدریس میکنم. سر هر کلاس درس با 32 نفر دانش آموز سر و کله می زنم که از دهن هرکدوم یک حرفی درمیاد. دقت بفرمایید که در مقطع من که راهنماییه، نگه داشتن هریک از این بچه ها برای خانواده شون مشکل بزرگیه ولی معلم موظفه به این همه دانش آموز یک جا برسه. بنده خوشبختانه به خاطر حقوق کم مدت هاست که به شغل دوم رو آوردم و با اینکه درآمدم از شغل دومم خیلی بیشتر از پوله معلمی هستش ولی وقتی از مغازه میام اصن احساس خستگی نمیکنم. درحالیکه فشار کار معلمی خیلی زیاده و شغلیه که صبوری و حوصله بسیار زیادی می خواد.
    • علیرضا A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      19 8
      همه معلم هایی که بعضی ها دارند حسادت میکنند.تحصیلات دانشگاهی دارند.یا لیسانس هستند ویا فوق لیسانس ولی آیا کارمندای سایر ارگانها مثل برق آب گاز پتروشیمی بانک بیمه و سایر ادارات تمام کارمنداش تحصیلات دارند.معلمی یک کار تخصصی است ولی کارمند ای دیگر اداره زیر کولر لم دادند وهرکسی دیگه هم میتونه اونو انجام بده.یه فامیل داریم کارمند ساده شرکت نفت است با مدرک سیکل به قول خودش از صبح تا ظهر فقط نشستیم با وای فای مجانی شرکت کار میکنیم بعد ناهار میخوریم ساعت ۳هم میریم خونه حقوقش ۴چهار میلیونه یعنی سه برابر یک معلم با مدرک فوق لیسانس که ۱۸ سال درس خونده.
  • yasi IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    36 2
    خواهشمندم این سیاست رو بفهمید حالا کارمندا رو با معلمین روبرو کردن.آقا این معلم های بدبخت از حق کارمندای دیگه چیزی برای افزایش حقوقشون نمی خوان اونا دنبال حق واقعی خودشون هستند .اونی که میاد این بحث معلم و کارمندای دیگه رو مطرح میکنه دنبال اینه که آشوب و بلوا بین کارمندا ایجاد کنه ما همه میدونیم معلم های عزیز ما چقدر زحمت میکشند درست نیست همه ما که زیر دست این زحمت کشان پرورش پیدا کردیم در موردشون اینطور قضاوت کنیم این یعنی نمک نشناسی.کمی بیشتر فکر کنیم
    • محمد A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      17 4
      دقیقا خدا رو شکر کاش همه کارمندا وضعیت مالی خوبی داشته باشند..ما نمیگیم حق و حقوق اونا رو کم کنید اصلا و ابدا...میگیم ما رو هم هم ردیف اونا قرار بدید تبعیض نباشه..خدا رو در نظر بگیرید همین..وگرنه کاش همه اونقدر داشته باشن که فقر ریشه کن بشه..
  • یک معلم A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    36 4
    من معلم حاظرم جام و با یک کارمند بانک ..شرکت نفت..پتروشیمی... و...عوض کنم...ساعت کاری اونا رو برم و در عوض از حقوق و مزایای بیشتری بهره ببرم..در عوض اونا بیان جای من با به قول خودشون تعطیلی بیشتر ولی یک سوم یا چهارم حقوق و مزایای اونها..سر و کله زدن روزانه با 4 تا کلاس مختلف هر کلاس 30 دانش اموز یعنی روزی 120 دانش اموز...در ضمن توجه داشته باشید که درصد قبولی امتحانات نهایی مهمه برای اموزش پرورش دیگه مهم نیست معلم چقدر جون کنده و خود دانش اموز تلاش نمیکنه..طرح درس..هر ساله امتیاز بندی معلمان و استرس این که امسال کدوم منطقه و کدوم مدرسه میفتی.. و بیمه رو هم که نگم بهتره و هزاران مشکل دیگه...خلاصه اگه کسی هست بگه...
  • بی نام RO ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    39 3
    آقای عزیز //اگر حقوق معلم کم است ناشی از ناتوانی دولت است آنها فقط میخواهند بین کارمندان اختلاف بیندازند چه کارمند وزارت نفت باشد وچه یک معلم ساده حقوق باید حداقل پنج میلیون تومان باشد که با این تورم برابری کندو ما باید از این اختلافات دوری کنیم ودولتمردان فقط وعده ووعید می دهند مطمئن باشید که وعده آنها وعده سر خرمن است وبا این افزایش ناچیز چیزی ازتورم نمی کاهد وما را به مرگ میرسانند که به تب راضی شویم وخانه از بست ویران است
  • اسماعيل ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    51 8
    منم چند سال معلم بودم و الان كارمند بانك به خدا مسئوليت معلم اصلا با ماقبل قياس نيست من يه كار روتين رو صدبار تكرار مي كنم و قرار هم نيست به كسي آموزش بد ه اما ي معلم چي؟ بايد به تك تك بچه ها آموزش بده تازه همه هم امكان كلاس خصوصي و .. ندارن الان حقوقم سه برابر يه معلمه ولي سختي كارم خيلي كمتره
  • بی نام RO ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    15 41
    ایکاش منم 12ساعت کاریم بود تابستان هم تعطیل بودم عیبی نداشت حقوق هم نمیگرفتم فقط بیمه و اعصاب0راحت کافی بود این معلم باید ی مدت با کارمند های ادارات ک0زیرآب زن هستن همکار بشن و قرار هم باشه هر روز تا ساعت19تحملشون کنن اون وقت ساکت میشن و میگن خدایا شکر
    • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      17 6
      خوب بشین خونه حقوق هم که نمی خواهی کسی اجبارت نکرده
    • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      18 9
      .بیا جای من یه روز معلمی کن تا بفهمی.
  • محمد A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    11 29
    20 روز خرداد تعطیلسه ماه تابستان تعطیل36 روز جمعه تعطیلبرف میاد تعطیلباد میاد تعطیل تاسوعا و عاشورا تعطیل و ... من حساب کردم یه معلم جمعا4ماه کار مفید نداره هر چی میگیرن به سرشونم زیادهبیشترشونم که شغل دوم دارند و استراحتوشونو میبرن مدرسه
    • معلم IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      20 3
      اولا یه سری از این تعطیلی ها همگانی هستن. دوما امروز روز عید مبعثه و من هم یک معلمم و حدود 3 ساعت مشغول طرح سوال بودم و هنوز بخشی از کارم مونده که باید برم انجام بدم، این ها اضافه کاری هایی هستن که بابتش دو زار هم نمی گیریم. بابت وجود چنین نگاه هایی در مردم متاسفم خواهش می کنم منتشر کنین
  • حسنا A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    22 4
    متاسفانه نوع نگاه هابه کارمعلمی غلط است. اصولا اشتباه از آآنجا شروع میشود که کارمعلم را با کارهای تولیدی ومادی، ویاباکارهای خدماتی میسنجند. درصورتیکه کارمعلم باروح وروان بچه هاست.وواقعا کار فکری طاقت فرسایی است. برای نمونه عزیزان یک روز سعی کنند درکنار آموزش یک موضوع علمی به بچه خودشان وسپس سنجش میزان یادگیری او، سعی کنید یک نکته اخلاقی نو نیزبه اوبیاموزید،طوریکه به آن عمل کند. متاسفانه درد ورنج روحی،روانی معلم درکلاس توسط هیچ کس درنظرگرفته نمیشود
  • کسری IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    36 5
    من بنوبه خودم از تمام معلم های عزیزم تشکر میکنم و دستشان را میبوسم.
  • معلم IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    17 6
    یه چیزی وجود داره به اسم مرخصی بدون حقوق، خیلی تعطیلات دوست دارین مرخصی بدون حقوق بگیرین، نصف سالم برین مرخصی بدون حقوق، بازم درآمدتون دو برابر ماهاست، ولی من تا حالا ندیدم مثلا یه کارمند بانک حتی یه روز مرخصی بدون حقوق بگیره؟ چرا؟ چون خودتونم می دونین مهم ترین چیز پوله نه تعطیلات. نه واقعا چرا هیچ کدوم حتی یه هفته مرخصی بدون حقوق نمی گیرین؟ درآمدتون که سه برابر ماست در ضمن میگین چیکار کنیم؟ تابستونام بچه ها بیان مدرسه؟ یا تابستونا ما رو ببرن بیگاری؟ یا حالا که تعطیلاتمون زیاده بریم گدایی؟ خواهش می کنم منتشر کنین
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    1 13
    عزیزان معلم شما برین خدا رو شکر کنین که معلمین نظامیای بد بخت چه گناهی کردن که با چندر غاز حقوق بخور نمیر دارن زندگی میکنن با کمترین امتیازی توی یه شهر غریب پس کی به داد ما بیچاره ها برسه
  • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    9 20
    با احترامی که برای این قشر زحمت کش قائلم، ولی به نظرم بحث ساعات کاری کم ی بحث منطقی هستش خوب همه میدونیم که معلمای عزیز تقریبا نصف سال تعطیلن یعنی شش ماه در سال مدرسه میرن دوم اینکه خیل عظیمی از این قشر محترم، حدود سه تا چهار روز در هفته میرن مدرسهبرادر خودم دبیر هستند و کلا دوروز و نصفی کلاس دارن و خوب ی معلم میتونه خیلی راحت برای خودش شغل دوم با یک پشتوانه امن معلمی انتخاب کنه ی کمی منطقی باشیم. خیلی ها تو همین جامعه هستن که واقعا دارن برای چندرغاز حقوق صبح تا شب کار میکنن با آرزوی موفقیت برای معلمین عزیز
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    27 5
    من معلم نیستم ولی ... به ژاپن نگاه کنیم این کشور چی داره؟ به جز یک سیستم آموزشی بسیار قوی به معلمانمون برسیم اشکالی نداره اصلا چون جای دوری نمیره
  • افشین A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    37 7
    من خودم کارمند سایپا هستم.هر وقت خوابم میاد میرم سر کار میخوابم.خداییش تحمل این بچه های لوس سخته.حسودی نکنیم .واقعیت اینه که کار معلمی سخته.نه فقط سایپا بقیه ارگانهای دولتی هم بخور بخوابه.خودتونم میدونید
  • رضا A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    28 3
    دوستان عزیز، استاندارد یونسکو، یک ساعت تدریس معادل ۸ ساعت کار اداری می باشد، لذا دوستان باید نرم های آموزشی جهان را جهت آشنایی نمایندگان و دولتمردان ناآگاه بکار بگیرند
  • کارگر A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    8 14
    آقایون وخانم های کارمند ومعلم خوشبحال هردو قشرتون . من حاضرم با یکسوم حقوق شما ساعت کاریم به اندازه شما شما بود بنده یک کارگر ساده تحصیلکرده باروزی ۱۲ ساعت کار
  • سیروس نقافی A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    14 3
    سلام من کارمند آموزش وپرورش هستم هرروز میریم سرکار تابستانم فقط اسما"دوما با هفته ای دوروز کاری که الان 15روز اول تیرماه را که حتما باید بیایم روزهای دیگه هم با مسایل دیگری مواجع میشیم که تومدرسه هستیم 47سال دارم از الان الزایمر گرفتم هرکی مرده بیاد یک هفته تومدرسه ما کلاس بره اگه تواین یک هفته هیچ مشکلی براش پیش نیاد یه جایزه خوب از این حقوق ناچیزم بهش میدم خواهشن فقط لب تکان ندید ببینید یک معلم با 20سال سابقه قیافه 70ساله هاراداره ببخشید از تندگویی من
  • دوست IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    10 1
    سلام شما عزیزان چرااین قدربا هم بحث می کنید وخودرابادیگران مقایسه می کنید.درحالی که باید توجه کرد که ارامش وامکانات زندگی حق بشر است .مسولین باید حقوق کارمندان را با توجه به تورم واقعی در نظر بگیرند .برای هرکار مند ساعت کاری تعریف شده است که نباید سبب اختلاف بین کارمندان شود درضمن این مصاحبه ها بیش تر تبلیغات است تاعمل
  • كارمند A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    5 13
    معلم هم معلم هاي قديم.
  • خضیراوی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    10 4
    بحث اینجاست که شرکتی نفتی و ......همه میگن معلم فلانه و بهمانه داداش من حقوق شما طبق قانون پرداخت می شود ولی حقوق ما طبق قانون پرداخت نمی شود همینه چرا وقتی معلم حق قانونی خود را می خواهد همه صحبت از تعطیلات و ساعات کار می کنند؟1 اگر نگاه کنید به سایت ها و وبلاگ ها می بینید معلمان 48 ساعت نه 60 ساعت وقت خود را صرف آموزش غیر رسمی می کنند و 70 درصد معلمان دارای وبلاگ آموزشی هستند و همچنین گروه های آموزشی در وایبر و واتس آپ دارند .آن ها بیرون از کلاس صورت می گیرد نه در کلاس. حالا شما چند سایت و وبلاگ در حیطه کاری شما دارید؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    15 3
    سلام دوست عزیز ما معلمها به قول شما کار نمی کنیم شما که کار می کنید چرا اوضاع مملکت اینگونه است به خدا شما اولین کسی هستی که از کار خودت هم راضی نیستی به خدا امثال شما حتی تحمل بچه خودتان را در خانه هم ندارید
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    17 6
    سروکله زدن با 30 دانش آموز 800 هزار تومن.بدون هیچ مزایایی بدون حتی یک روز مرخصی.تازه تابستون هم با انواع و اقسام کلاس های ضمن خدمت پپر میشه.عالیه نه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    15 5
    بیاییدیه نگاه به حقوق معمای سایرکشورابندازیدبعددرموردحقوق معلم ایرانی نظر بدید درضمن معلم که نمی خواد رزق کس رو بخوره آقای شرکت نفتی بلکه فقط از حق خودش دفاع میکنه
  • علی اهوازی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    15 6
    با سلام به همه دوستان بنده معلم هستم و به شغل خود افتخار میکنم چون پیامبرص فرموند: انما بعثت معلما، ما هیچی اعتراضی به حقوق کارمندان ادارات دیگه نداریم اما من میخواهم جواب که خانم مرکل به پزشکان معترض در آلمان به کم بودن حقوقشان در مقایسه با معلمان دادند را بگویم که گفتند چگونه انتظار دارید حقوق شما و کسی که رورشتان داد یکی باشد. معلم اگر دغدغه مالی نداشته باشد روی به کار دوم و کلاس خصوصی نمی اورد و ثمره اش تحقیق و مطالعه بیشتر و در نهایت پرورش نسلی پویا و ارتقای جامعه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    بدترین حالت مدیریت نیروی انسانی در دولتهای ایرانه چون همه با هم مشکل دارند و اونی هم که بیشترین حقوق را داره بازم شاکی چون دست بالای دست زیاده جالبه اونوقت دولت داره دنبال علت پایین بودن راندمان کارمندانش میگرده . اولا چرا قانون نظام هماهنگ حقوق بین دستگاههای مختلف انقدر اختلاف سطح دریافتی دارهخارج از احکام ثانیا اگر کاری برای کارمندی در دولت تعریف میشه ارزشش در ابتدای استخدام بهش گفته بشه نمیشه که من تو یک اداره درآمدزا 2 برابر کارمند اداره آموزشی هزینه زا دریافتی بعنوانهای مختلف داشته باشم.
  • رضا IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    2 0
    متاسفانه این اعتراضات معلمین محترم به حقوق شرکت نفت کمکی به افزایش حقوق آنها نمیکنه و نهایتا منجر به کاهش حقوق صنعت نفت میشه . دولت به شرکت نفتی ها حقوق زیادی نمیده ، بلکه در حق معلمین اجحاف کرده و حقوق به آنها به اندازه پرداخت نمیکنه و مسبب این مشکل کارمندان شرکت نفت نیستند. عملا این درگیری ها باعث گم شدن مقصر میشه
  • معلم RO ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    1 2
    دوست عزیز ابتدا باید دید که صاحبان تمام مشاغل از کجا خواندن و نوشتن را اموختند که از ان کلمات و اصطلاحات انچنانی استفاده میکنند و یا از اعداد و ارقام انچنانی میتوانند بهره ببرند .دوم اینکه شاید شما از جمله کسانی باشید که کارمند اداره ای بودید و به کلاس هم نمی رفتید و به دبیران میگفتید که فقط برای افزایش حقوق می خواهید مدرک بگیرید ان دبیر دلسوز هم به شما نمره داده و مدرک بالاتر را می گرفتید حالا شما با افزایش حقوق انچنانی حق دارید به حقوق معلم بخندید.در پایان همچنان که دولت افراد با درامد بالا را برای قطع یارانه شناسایی کرده برای این کار هم بخشی از حقوق انها را به معلمان اختصاص دهد
  • احمد A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    10 24
    باشه بابا دعوا نکنید میگم از حقوق شرکت نفتی ها کم کنن بدن به معلما .صلوات ختم کنین.
    • خضیراوی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
      11 0
      خواب زده را نمی شه بیدار کرد درسته احمد آقا؟؟ ما چی میگیم شما چی می پرورید شرکت نفت طبق قانون حقوق به کارمنداش می دهد اما وزارت آموزش و پرورش نه داداش فهمیدی چرا معلم انتظار اجرای قانون دارد ؟چرا ما تا صحبت از قانون می کنیم همه چپ می شوند؟
  • معلم IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    20 5
    ساعت 2:30 بعد از ظهر، من تازه از سر کار محل کارم یه مدرسه ی روستایی تو یه شهر دیگه است برگشتم و ناهارم تموم شده و در حالی که کارمندای ادارات دیگه استراحتشون شروع شده، حالا باید چهار سری برگه ی امتحانات هماهنگ مدارس دیگه که به من سپردن رو تصحیح کنم، کاری که حداقل 8 ساعت وقت می گیره و بابتش ریالی دریافت نمی کنم راست میگین، ساعت کار ما کمتره در ضمن دوستان عزیز، معیار تمام کارها ساعت نیست. خواهش می کنم منتشر کنین.
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    8 12
    تبعیض نباید باشد بقیه کارمندان هم باید سه ماه تعطیل باشن و حقوق کامل بگیرن
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      6 1
      به شرط این که بیمه و مزایاشونم با معلما یکسان بشه و همچنین حقوقشون
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    4 0
    جواب ساده است. سر و کله زدن با ارباب رجوع و کودکان متفاوت است و سخت تر.علاوه بر نگهداری و ساکت کردن، باید یاد هم بدهی. کارمندا نشستن و معلم سرپاست و واریس می گیرد. اعصاب معلم سوهان می خورد اتاق جدا و پست تعریف شده و محل کار ثابت هم ندارد. ضمنا خود کارمند را هم او تربیت کرده و در محیط بی تجهیزات کاری و پر استرس و بی مبل و پرده کار می کند. اضافه کا و تدریس هم نداردددددددددددددددددددد اگه هنوز تو این عالم انصاف مونده، منتشر کن.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 1
    کافر همه را به کیش خود پندارد. همین شما تعهد داری بسه. علی ع: هرکس کلمه ای مرا بیاموزد تا آخر عمر مرابنده خود کرده. نیروی ستاد چه ربطی به معلم داره؟
  • هموطن کرد A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    2 2
    دوستان من خودم خانمم معلمه وبا مشکلات این قشر آشنایی دارم ولی باید قبول کنیم که نباید شما معلمین عزیز اصل قضیه رو فراموش کنید واون اینه که شما نباید هیچ شغلی رو باهم مقایسه کنید چون هیچکس از مشکلات شغلی دیگران اطلاع ندارد واین مقایسه کردن قطعا از جانب کسانی باب شد که مخالف اعتراض وخواسته های معلمان هستند ومی خواهند با این کار توپ رو به زمین دیگران بیندازند وناتوانی های خودشان را به گردن سایرین محول کنن چون اغلب مشکلات آموزش وپرورش به بی کفایتی خود مدیران وساختار قدیمی وکهنه سازمانی ومدیریتی آن برمی گرده مانند مدیریت هزینه ها در بخشهای اداری وغیره وبا وجود تکنولوژی های اداری امروزی در سایرارگانها،کاغذی بودن بسیاری از امورات آن وبروکراسی و........
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    6 1
    بسیاری از ما دچار اشتباه محاسباتی شده ایم آیا ارزش کار هر کسی به میزان ساعت کاری است که انجام می دهد یا به نتیجه باز خورد کاری که برای جامعه دارد در مملکتی که اینگونه اشتباه محاسباتی وجود دارد دیگر رشد هیچ معنایی ندارد
  • یک فرهنگی A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    7 5
    کارمندان بانک مگس می پرونند تمام کارها از قبیل پرداخت قبوض و انتقال وجه پرداخت و دریافت و...... همه را خود مردم از طریق خود پرداز ها دارند انجام می دهند اون وقت چهار برابر معلم حقوق می گیرند تازه کلی امکانات دیگر مانند وام های کلان ویلا های کنار دریا . و مزایای دیگر دارند لطفا دولت بیشتر به این مسائل توجه داشته باشد
  • ایمان A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    3 0
    من دبیر هنرستان هستم واقعا سر و کله زدن با این بچه ها سخته اعصاب فولادی می خواد