وزیر آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه فضاهای آموزشی و استانداردسازی آنها را در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایسنا؛ علی اصغر فانی در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، در استانداری افزود: سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است به عنوان یک سند مهم بالا دستی به شمار می‌رود و فرصت مناسبی برای آموزش و پرورش است که بتواند مشکلات و مسایل بخش آموزش و پرورش کشور را برطرف کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: توجه به رفع مشکلات فرهنگیان بخصوص در استانها و بویژه در سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.

فانی خاطرنشان کرد: در بحث تامین نیروی انسانی سیستم آموزشی سیستان و بلوچستان، با توجه به جذب 5 هزار نیرو، تنوع در رشته‌ها بر حسب نیاز با جنسیت، رشته، قومیت و نیاز این استان مد نظر خواهد بود.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در سهمیه استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش جایگاه بسیار خوبی خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به توسعه مراکز آموزشی شبانه روزی نیز اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری 406 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: این مراکز آموزشی با توجه به هزینه سنگینی که دارند باید با مشارکت مردم اداره شوند.

وریر آموزش و پرورش در ادامه در رابطه با پیشنهاد ایجاد اردوگاه ملی دانش آموزی در سیستان و بلوچستان، گفت: در صورت همکاری نمایندگان مجلس از طریق ماده 180 و استانداری از محل اعتبارات عمرانی این وزارتخانه نیز یک سوم اعتبار مورد نیاز را برای ساخت این اردوگاه تامین می کند.

فانی افزود: تلاش داریم پرداخت های ویژه ای را برای همکاران فرهنگی که در شرایط خاص تدریس می کنند، در نظر بگیریم که این امر منوط به گرفتن مجوز از سازمان مدیریت است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =