کارگردان فیلم سینمایی «مزارشریف» ابراز امیدواری کرد مدیرعامل خانه سینما رسیدگی به امور صنفی و اقتصادی هنرمندان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیات مدیره خانه سینما به تازگی رضا میرکریمی را به عنوان مدیرعامل خانه سینما معرفی کرده است.

عبدالحسن برزیده کارگردان، دیدگاه خود را درباره انتخاب میرکریمی به عنوان مدیرعامل خانه سینما چنین مطرح کرد: «رضا میرکریمی بهترین گزینه‌ای است که اکنون می‌تواند مسئولیت مدیرعاملی خانه سینما را برعهده بگیرد. او دوره‌ای مسئولیت مدیریت خانه سینما را برعهده داشت و نشان داد که با دلسوزی این خانه را مدیریت می‌کند. به خصوص در شرایطی که احتمال آن وجود داشت فردی غیرسینمایی مدیرعامل خانه سینما شود، اینکه فردی از درون خانه عهده‌دار این مسئولیت شده اتفاق بسیار خوشایندی است.»

او که خود یکی از گزینه‌های مدیرعاملی خانه سینما بود،‌ در مورد مواردی که می‌تواند جزو اولویت‌های میرکریمی باشد، گفت: «بنا به دلایلی ناخواسته و به واسطه مسائلی که به ما از بیرون تحمیل شد، در دو دوره قبل درگیر حاشیه‌هایی بودیم؛ حاشیه‌هایی که خانه سینما را تحت فشار قرار داد. در این میان فشار زیادی به اقشار مختلف سینمایی وارد شد.»

کارگردان فیلم سینمایی «مزارشریف» ادامه داد: «احترام و جایگاه اجتماعی بعضی از افراد سینما به لحاظ اقتصادی، شغلی و بعضی مباحث دیگر در این مدت لطمه زیادی دید. این مسائل باید برطرف شود و رسیدگی به امور صنفی، مسائل معیشتی، شغل و بیمه و تمامی مسائلی که اهداف و وظایف اصلی خانه سینما هستند باید مورد توجه قرار بگیرد.»

او با تاکید به شناختی که میرکریمی از سینما و فعالیت صنفی دارد، گفت: «رضا میرکریمی با شناختی که نسبت به فعالیت‌های صنفی دارد می‌تواند در این مقطع نقش تعیین‌کننده‌ای بازی کند. این روزها مشکلات معیشتی برخی از هنرمندان تبدیل به پاشنه آشیل خانه سینما شده است. برخی که خود در بی‌توجهی‌ها به وضعیت هنرمندان نقش داشتند امروز مدعی‌اند که چرا چنین شرایطی برای هنرمندان به وجود آمده است.»

او ادامه داد: «ممکن است افرادی که به عنوان هنرمند شناخته نشده‌اند در شرایط بد مالی بتوانند سراغ کارهای مختلفی بروند، اما این کار برای هنرمندان ممکن نیست. همین مساله فشار زیادی را بر برخی از هنرمندان وارد کرده است که امیدوارم این مسائل در دوره مدیریت آقای میرکریمی مورد توجه قرار بگیرد.»

برزیده گفت: «سایر امور خانه همانند بررسی اساسنامه و مسائل مربوط به ثبت که در حال حاضر در جریان است، به نظر من در اولویتی بعد از نکته‌ای است که اشاره کردم.»

این کارگردان سخنان خود را با آرزوی موفقیت برای میرکریمی به پایان رساند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =