۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳

کارگردان فیلم‌های سینمایی «یه حبه قند» و «خیلی دور، خیلی نزدیک» مسئولیت مدیرعاملی خانه سینمای ایران را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آتیلا پسیانی سخنگوی خانه سینما اعلام کرد، هیات مدیره خانه سینما با توجه به سوابق درخشان صنفی و مدیریتی سیدرضا میرکریمی به اتفاق آرا او را به عنوان مدیرعامل خانه سینما انتخاب کرد.

این انتخاب پس از بررسی و رایزنی‌های لازم و متقاعد کردن ایشان به پذیرش این مسئولیت صورت گرفت.

میرکریمی پیش از این سال‌های 1385 تا 1387 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینمای ایران بود. در مدت پنج سال گذشته مسئولیت ریاست هیات مدیره برعهده محمدمهدی عسگرپور بود.

انتخاب مدیرعامل خانه سینمای ایران بعد از گزینش ترکیب جدید هیات مدیره حدود 70 روز زمان برد. در این مدت گزینه‌های مختلفی مطرح شدند، اما نکته قابل توجه این بود که تجربیات در چند سال گذشته نشان داد، مدیرعامل خانه سینما باید توان ایستادن مقابل مشکلات مختلف را دارا باشد؛ همان ویژگی عسگرپور که موجب شد با پیگیری‌های او خانه سینما بعد از تعطیلی امکان حیات بیابد و به مرحله بازگشایی برسد.

از میان سینماگرانی که می‌توانستند در مقابل موج انتقادهای گروه‌های دلواپس توان ایستادگی و پاسخگویی داشته باشد، منوچهر محمدی، محمدمهدی عسگرپور و رضا میرکریمی گزینه‌های قابل بحثی بودند که بالاخره مسئولیت به میرکریمی واگذار شد.

سینماگران با شیوه مدیریت میرکریمی به واسطه دو سال حضور او در خانه سینما آشنا هستند. حاصل مدیریت او در خانه سینما شور و نشاطی فرهنگی بود. در پنج سال گذشته نیز نگاه به افزایش مشارکت اهالی صنف در خانه سینما و پیگیری امور مربوط به اصناف از گام‌های مثبتی بود که در خانه سینما برداشته شد. 

اما پرسشی که با انتخاب مدیرعامل خانه سینما مطرح می‌شود این است که میرکریمی چه شیوه مدیریتی را در خانه سینما پیش خواهد گرفت. آیا قرار است رویه بین سال‌های 85 تا 87 دنبال شود و یا توجه بیشتر به دستاوردهای پنج سال گذشته خواهد بود. راه سوم نیز گره زدن دو شیوه، یعنی مطالبه‌گرایی صنفی در کنار اقدامات فرهنگی است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =