رئیس شورای شهر کرج:اختیارات شوراها با وجود نص صریح قانون از سوی مسئولان جدی گرفته نمی شود

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اختیارات شوراها برغم نص صریح قانون از سوی مسئولان جدی گرفته نمی شود، از کمرنگ تر شدن جایگاه این نهاد مردمی در برنامه ششم توسعه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلای و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، محمود دادگو عصر دیروز سه شنبه در آیین گرامیداشت سالروز ملی شوراها که در محل تالار آرش شهرستان فردیس برگزار شد، با بیان اینکه شوراها می توانند در دو بخش اقتصادی و فرهنگی بازوی دولت باشند و مسئولان را در اجرای پیشبرد و تحقق اهداف نظام اسلامی یاری رسانند، خاطر نشان کرد: تشکیل شوراهای اسلامی نماد مردم سالاری دینی و واگذاری تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است که امروز به بلوغ فکری و سیاسی رسیده و مردم و مسئولان روی آنها حساب ویژه ای باز می کنند.

رئیس پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه انتظار می رود با حمایت مجلس شورای اسلامی اختیارات شوراها در برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور افزایش یابد، اظهار کرد: برخی فکر می کنند که شوراهای اسلامی شهر اختیار کافی ندارند اما در قانون اساسی تمام مدیران دستگاههای اجرایی موظف به حضور و ارایه گزارش در نشست های شوراها شده اند. ما نمی گوییم که اختیارات نداریم، اختیارات داریم لیکن آنطوری که باید نمی توانیم از آن استفاده کنیم.

دادگو گفت: اعتقاد دارم با توجه به شکل گیری و بلوغ شوراهای شهر و روستا زمان آن فرا رسیده که کارهای اصلی و زیر بنایی توسط شوراها انجام شود تا شوراهای شهر و روستا بتوانند در مورد مسایل کلی شهر مانند عمران، اقتصادی و اجتماعی تصمیم گیری کنند.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: طی نشستی که با استاندار داشتیم پیشنهاد دادم در مورد مسئله شوراها و نقش شورا در مدیریت شهری باید تصمیم گیری ها جدی تر شود. اعضای این نهاد طبق قانون اساسی و با رای مردم انتخاب می شوند و باید بتواند کارهای اصلی شهر را به عهده بگیرد.

به گفته وی، استاندار البرز نیز از مباحث مطرح شده حمایت کرد و با اعتقادی که به شورا داشت، گفت زمانی استانداری موفق می شود که شوراها موفق باشند. ما هم پیگیر هستیم تا شورای شهر کرج شکل واقعی همکاری خود را با استانداری بگیرد، همچنین در مورد شهرستانها هم از مسئولان ادارات انتظار دارم که همکاری کافی با اعضاهای شوراها داشته باشند تا بتوانیم در کارهای شهری موفق عمل کنیم. وقتی حمایت و اختیارات شوراها کامل شود، شهرها بهتر و زودتر به آبادانی می رسند.

این مراسم به همت فرمانداری شهرستان فردیس برگزار شد و در آن اعضاهای شوراهای اسلامی شهرهای کرج و مشکین دشت و روستای فرخ آباد شهرستان فردیس با اهداء لوح سپاس تجلیل شدند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =