ایرنا نوشت:

سید عباس عراقچی نشست خود و اعضای حقوقی تیم مذاکره کننده هسته ای با 40 حقوقدان برجسته بین الملل را «مفید» ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه پیشنهادهای بسیار خوبی ارایه شد که می تواند برای ما راهگشا باشد.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: نظرات کارشناسان حقوقی در این نشست را جمع بندی خواهیم کرد و این نظرات مدنظر تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد بود.

عراقچی عصر سه شنبه پس از حضور در نشست بررسی ابعاد حقوقی بیانیه سوئیس در جمع خبرنگاران افزود: جلسه بسیار خوبی بود که در آن حدود 40 نفر از اساتید و کارشناسان حقوقی در جلسه حضور داشنند.

وی اضافه کرد: بنده در این جلسه گزارشی از روند مذاکرات ارایه کردم و ابعاد حقوقی مذاکرات هسته ای و توافق ها و راه حل هایی که به آن دست پیدا کرده ایم را توضیح دادم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: کارشناسان حاضر در این نشست هم مطالعاتی کرده بودند و دیدگاه ها و نظراتی داشتند که آن را مطرح کردند؛ در بعضی از موارد پیشنهادهای بسیار خوبی ارایه شد که می تواند برای ما راهگشا باشد.

عراقچی با بیان اینکه ابعاد حقوقی مذاکرات هسته ای پیچیدگی های خودش را دارد، افزود: در جلسه امروز کارشناسانی با دیدگاه های مختلف حضور داشتند و توصیه ها و انتقادات و پیشنهاداتی مطرح شد که بسیار مفید بود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اعضای حقوقی تیم مذاکره کننده هسته ای نیز در این جلسه حضور داشتند که مجموعه دیدگاه ها را جمع بندی خواهیم کرد و حتما در مذاکرات مدنظر خواهد بود.

نشست بررسی ابعاد حقوقی توافق لوزان با حضور الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری ، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و 40 حقوقدان برجسته بین الملل عصر سه شنبه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =