تخت روانچی: همزمان با اجرای تعهدات ایران باید تمام تحریم‌ها لغو شود

مهر نوشت:

معاون وزیرخارجه کشورمان اظهار داشت: ما در طول مذاکرات به روشنی اعلام کردیم که همزمان با اجرای تعهدات ایران باید تمام تحریم ها لغو شود. هم اکنون بحث جدی در میان جامعه ایران در خصوص مذاکرات وجود دارد.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با سفرا و نمایندگان کشورهای منطقه آمریکای لاتین (برزیل، مکزیک، ونزوئلا، کوبا، اروگوئه، بولیوی، اکوادور، آرژانتین و نیکاراگوا) دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه آمریکای لاتین، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با این منطقه است. تغییرات بوجود آمده در جامعه جهانی و ظرفیت های اقتصادی قابل توجه در این منطقه، فرصت های مهمی را برای همکاری فراهم آورده است و باید مسیر همکاری ها را برای شکوفایی روابط هموار کرد.

مجید تخت روانچی ضمن تشریح آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای اظهار داشت: ما در طول مذاکرات به روشنی اعلام کردیم که همزمان با اجرای تعهدات ایران باید تمام تحریم ها لغو شود. هم اکنون بحث جدی در میان جامعه ایران در خصوص مذاکرات وجود دارد و مردم با دقت و حساسیت این مباحث را دنبال می کنند.

سفرای کشورهای آمریکای لاتین نیز در این دیدار ضمن مهم و تاریخ ساز قلمداد کردن مذاکرات ایران و ۱+۵، مذاکرات اخیر را موفق ارزیابی کرده و تاکید داشتند در فضایی که بسیاری از تحلیل گران از دیپلماسی به عنوان راه حل مشکلات قطع امید کرده بودند، جمهوری اسلامی ایران با ورود به مذاکره با گروه ۱+۵ نشان داد که بهترین راه برای حل مشکلات مذاکره و دیپلماسی است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =