احد یوسفی مدیر باشگاه شهرداری ارومیه از جنجال هایی می گوید که این روزها بر سر بازی فینال لیگ والیبال ایجاد شده است.

مرتضی رضایی: بعد از انتشار صورتجلسه اتفاقات پايان بازي فينال ليگ واليبال پيكان و شهرداري اروميه در خبرآنلاين، مدير تيم واليبال شهرداري اروميه درباره اين دستنوشته و امضايش توضيحاتي داشت. احد يوسفي كه به خاطر اتفاقات اين بازي به كمك نمايندگان مردم شهرش وزير ورزش و رئيس فدراسيون واليبال را به چالش كشاند، درباره اين سند متناقض با حرف‌هاي اين روزهاي باشگاهش مي‌گويد: «قبل از امضاي اين صورتجلسه اتفاقي افتاد كه بايد آن را امضا مي‌كرديم. دو نفر از هواداران ما را بيرون از مجموعه آزادي گرفته بودند. ما متوجه شديم، چون آخرين روز كاري سال 93 بود، نمي‌خواستيم آنها در بازداشت بمانند. همكاران ما تا ساعت 10 شب پيگير بودند. در نهايت مشخص شد آنها در بازداشتگاه يگان ويژه هستند. من با آقاي عرب‌سرخي فرمانده يگان ويژه حرف زدم و گفتم اصلاً به اين بچه‌ها نمي‌خورد كه از اين كارها بكنند. نه قيافه‌شان به اين حرف‌ها مي‌خورد و نه هيكل‌شان. به ما گفتند حالا مي‌خواهيد چه كار كنيد؟ گفتيم خانواده‌هاي آنها نگران هستند و آخرين روز كاري سال 93 است. از آن به بعد هم تعطيلات عيد است. گفتند آقا ما صورت بنويسيم، ما هم قبول كرديم. تمام اتوبوس‌ها منتظر اين دو نفر بودند. من حتي نخواندم و امضا كردم.»

* يعني اين متن را نخوانده امضا كرديد؟ اگر چيز بدتري را پذيرفته بوديد چه؟

نه مطمئناً كه اين اتفاق نمي‌افتاد. به خاطر اينكه جلسه‌اي در برگه‌اي معمولي نوشته شده و من به دوستان يگان ويژه اعتماد كردم. به‌ هر ‌حال من در آن شرايط بايد بهترين تصميم مديريتي را مي‌گرفتم. من در قبال جمعيتي كه برده بودم، مسئوليت داشتم.

* يكي از مسائلي كه خيلي جنجال‌ساز شد، بحث شعارهاي هواداران و اتهام به رئيس فدراسيون در ماجراي انتقال معروف به روسيه بود. اين اتهام را قبول داريد؟

آن صحبت يك هوادار و شهروند اروميه است. يك شعار فردي را كه نبايد به جمع نسبت داد. اتفاقاً موفقيت سعيد معروف در روسيه باعث افتخار همه مردم شهرش است.

* يعني آن جمعيتی كه شعار مي‌داد، فقط يك نفر بود؟

يك يا چند نفر. اين يك شعار كلي نبود.

* در اين بازي شعارهاي جدايي‌طلبانه هم داده شد؟

بله اما اين هواداران ما نبودند. چند تا بچه كه اصلاً آذري هم بلد نبودند، شعار مي‌دادند. اصلاً آن حرف‌ها ارتباطي به هواداران ما نداشت. يكسري ليدر از تيم‌هاي كاله و متين آورده بودند، 200 تا هوادار هم بودند كه همه سن و سال كمي داشتند. آنها اين شعارها را دادند.

* به نظرتان طرح اين مسئله از مجلس درست است؟

ما اين كار را نكرديم چون خودمان را از بدنه ورزش مي‌دانيم. ما به خود فدراسيون و بعد به وزارت ورزش گفتيم و پيگيريم اما وقتي اين اتفاقات افتاد، نمايندگان مردم هم به خاطر هواداران ورزش در شهر، وظيفه‌شان دانستند كه مسئله را پيگيري كنند. نمي‌توانيم از آنها بخواهيم كه پيگير حق مردم شهرشان نباشند.

* يكي از اتفاقات عجيب اين دعوا، انتشار اس‌ام‌اس‌هاي شخصي‌‌تان با داورزني بود.

منتشر كردم چون شب بازي برايم پيامك زد و بابت رفتار نيروي انتظامي عذرخواهي كرد اما فردايش در تلويزيون عليه ما مصاحبه كرد و همه گناه‌ها را گردن ما انداخت. به نظرم كار بدي نبود.

* اين درست است كه بيشتر دعوا‌ها سر احتمال كانديداتوري شهردار اروميه براي مجلس است؟ آوردن تماشاگران و بعد اين فضاي احساسي بعد از باخت ...

ما اگر طرفداران‌مان را نمي‌آورديم كه سالن خالي مي‌ماند. ما براي اين هيجان عمومي سالي بين 5 تا 8 ميليارد در واليبال هزينه مي‌كنيم. بايد ليگ طرفدار داشته باشد. من هوادارانم را سوار اتوبوس كردم و مسئوليتش را هم پذيرفتم. آنها بيمه بودند، آمدند و برگشتند. چاره ديگري نداشتيم. من نمي‌توانم بگويم كه آقاي حضرت‌پور تصميمي براي شركت در انتخابات دارند يا نه، چون آن تصميم شخصي است و من در جريانش نيستم، ولي ما براي واليبال و هيجانش تيمداري كرديم. سال بعد كه ديگر مجلسي هم در كار نباشد، همين‌ طور تيمداري مي‌كنيم و هزينه مي‌پردازيم چون دنبال اين خواست مردمي در شهر و استان‌مان هستيم.

* ولي وقتي هدف تيمداري، ورزش و فعاليت‌هاي اصيل ورزشي نباشد، كار به بهره‌برداري‌هاي سياسي مي‌رسد، شعارهاي غيرورزشي و بعد برخوردهاي انتظامي. اتفاقاتي كه بعد از چند سال اين طرفداران واقعي واليبال شهرتان را هم فراري مي‌دهد.

با شما موافقم. اتفاقاً ما اصلاً دنبال اين كارها نيستيم. ما دنبال اين هستيم كه مشكلات حل شود و ديگر اشتباهات تكرار نشود. ما با زبان ورزش حرف مي‌زنيم. مي‌دانيم فدراسيون واليبال موفق‌ترين فدراسيون كشور است و اين موفقيت مديون همه اركان واليبال است. قصد تخريب نداريم اما مي‌گوييم بايد مشكلات رفع شود و ديگر شاهد اين اتفاقات نباشيم.

 

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    21 7
    جوری مصاحبه شده که انگار با یک متهم حرف زده میشه چرا کسی از بی برنامگی فدراسیون حرف نمی زنه؟ چرا باید فینال در شهر تهران برگزار میشد؟ چرا باید شهر ارومیه با امکانات و تجهیزات و همچنین سالنی با استانداردهای بین المللی از برگزاری بازی فینال محروم بشه؟ واقعا جای تاسف داره که خبرگزاری های ایرانی از وجود تماشاگران ارومیه در سالن ناراحت هستن؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    38 58
    یاشاسین آذربایجان. یاشاسین قهرمان لیگ شهرداری ارومیه