مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بزرگترین نیاز کشور تربیت مدیرانی برای اداره این کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در یادواره شهادت شهید حسن باقری و شهدای شهرک باقری حضور پیدا کرده و سخنانی ایراد کرد که مهم ترین محور سخنان وی را در ادامه می خوانید:

*جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که مسئولین سیاسی و نظامی کشور و همچنین نیروهای مسلح آمادگی نداشتند و درحقیقت جنگ در یک غافلگیری استراتژیک آغاز شد و دو سوم ارتش عراق به جنوب ایران حمله ور شد تا بتوانند حداقل، منطقه خوزستان - آبادان - خرمشهر - اهواز را متصرف شوند، زیرا بیش از 70-80 در صد منابع نفتی و بیش از یک سوم آبهای ایران در آن منطقه قرا داشت و آنها می‌خواستند کاملا بر شمال خلیج فارس تسلط پیدا کنند.

*در ماه‌های اولیه جنگ که ستاد عملیات جنوب را راه‌اندازی کردیم، شهید حسن باقری معاون بنده و مسئول اطلاعات ستاد عملیات جنوب بود. اگر چه ایشان مسئولیت اطلاعات را عهده‌دار بود، ولی از همان ابتدا ساماندهی جبهه‌های نبرد از دزفول تا آبادان را شروع کرد.

*فرماندهی تیپ و لشکر در زمان جنگ کار مشکلی بود و هر لشکر ما متشکل از 5 تا 7 هزار نیرو از جوان 16-17 ساله تا پیرمرد 60-70 ساله با قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف بود و فرمانده مسئول همه امور نیروهای تحت امر خود بود و تمام تلاش فرماندهان بر این بود تا قبل ازعملیات، از پیروزی عملیات‌ها اطمینان حاصل کنند و کمترین شهید و زخمی را بدهند.

*از خصوصیات بارز شهید باقری این بود که انسان‌های نخبه را شناسائی کرده و سپس بااخلاق و رفتار خود فرماندهان و مسئولین جنگ را از بین نخبگان تربیت می‌کرد و فرماندهانی مانند شهید افشردی، فرماندهانی کاملا عاطفی،مهربان، دلسوز و در عین حال باصلابت بودند.

*جای امثال شهید باقری‌ها هم اکنون در جمع ما خالی است و ای کاش امثال این شهیدان بیشتر می‌ماندند تا به این کشور و ملت خدمت کنند.

*در آغاز سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اگر از بنده سئوال شود بزرگترین نیازما چیست ؟ خواهم گفت ساختن و تربیت مدیرانی برای اداره این کشور و نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف، که شاخصه‌ها و معیارهایشان منطبق بر معیارهای انقلاب اسلامی باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =