رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: باید تدبیری اتخاذ شود تا ناشران دغدغه ای نسبت به روند صدور مجوز فیپا نداشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، صالحی امیری، معاون رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی ایران درباره مسائل مطرح شده درباره «فیپای مختصر» عنوان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی در روز های اخیر نقدهای سازنده‌ای از سوی کارشناسان نسبت به طرح پیشنهادی فیپای مختصر و به طور کلی روند صدور مجوز فیپا به دست آورد که قطعأ مورد توجه مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار خواهد گرفت.

صالحی امیری در آخرین روز کاری سال 93 با بیان اینکه بلافاصله پس از دیدن نقدهای کارشناسان دستور تشکیل کمیته برسی ملاحضات طرح فیپای مختصر را صادر کرده، گفت: در آینده نزدیک به منظور هم اندیشی با صاحبنظران نشستی با حضور کارشناسان این حوزه و نیز ناشران و دست اندرکاران نشر برگزار خواهم کرد تا ابعاد مختلف این طرح و نقاط ضعف و قوت آن مورد برسی قرار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد:باید تدبیری اتخاذ شود تا ناشران و دست اندرکاران حوزه نشر دغدغه ای نسبت به روند صدور مجوز فیپا نداشته باشند.

شایان ذکر است به تازگی و با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب و افزایش حجم درخواست ناشران از کتابخانه ملی برای صدور فیپا، این سازمان برای تسریع در امور طرح فیپای مختصر را راه‌اندازی کرد که با اعتراض ناشران، کتابداران و اهالی کتاب مواجه شد.

خبر دیگر از کتابخانه ملی اینکه، مدیرکل روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از دایر بودن شیفت شب کتابخانه ملی ایران در ایام نوروز خبر داد.

امین عارف‌نیا بیان داشت: پیرو تقاضای اعضای کتابخانه و با مؤافقت رئیس سازمان، شیفت شب کتابخانه ملی در ایام نوروز دایر است.

وی اضافه کرد: کتابخانه ملی تنها در روز اول فروردین تعطیل است و در سایر روزهای تعطیلات نوروزی میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

به گفته عارف‌نیا، کتابخانه ملی از روز دوم تا چهاردهم فروردین از ساعت 8 صبح تا ساعت 7 بعد ازظهر باز است و به ارائه خدمات به اعضا می‌پردازد. علاوه بر آن علاقه‌مندان به بازدید از فضای کتابخانه ملی به ویژه گردشگران می‌توانند با مراجعه به کتابخانه از این محل بازدید کرده و با معماری این بنای عظیم و فضاهای متنوع آن از نزدیک آشنا شوند.

عارف‌نیا در رابطه با فعال بودن خدمات عضوگیری کتابخانه، گفت: امسال تمهیداتی اندیشیده شده تا تمام خدماتی که کتابخانه ملی ارائه می‌کند، در ایام نوروز برقرار باشد. به همین دلیل عضوگیری هم در ایام نوروز انجام می‌شود. ضمن آنکه به منظور تشویق بیشتر هموطنان به کتابخوانی تسهیلاتی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به تخفیف 50 درصدی در ایام نوروز برای عضویت در کتابخانه یا تمدید عضویت اشاره کرد.

به گفته وی، تمام ادارات کتابخانه با شیفت‌بندی در ایام نوروز فعال خواهد بود و فقط شیفت شب کتابخانه در این ایام تعطیل است.
عارف‌نیا در پایان فرصت تعطیلات نوروزی را بهترین زمان برای آشتی با کتاب و گنجاندن مطالعه در برنامه‌های روزانه بر شمرد و خطاب به علاقه‌مندان کتاب، گفت: مجموعه کتابخانه ملی در این ایام صمیمانه میزبان کتابخوانان و گردشگران است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =