۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

آموزه هایی که در این کتاب ارائه شده، باعث می‌شود مخاطب بیاموزد چگونه مستقیم وارد رودخانه شود؛ وقتی این کار را انجام داد، به تدریج می بیند با توجه و حمایت به طور طبیعی و موثر، به دیگران نزدیک تر می شود.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید» با عنوان فرعی «نگاهی بودایی به زندگی» نوشته پما چدرن با ترجمه مهین خالصی منتشر شده است.

این کتاب در واقع دستورالعمل‌های بودا است که در سنت بودایی تبتی معروف به سه پیمان یا سه تعهد است. دستورالعمل‌هایی که باعث می‌شود بگوییم زندگی همین است که هست و بعد از آن تصمیم بگیریم که از این زندگی لذت ببریم.

فصول کتاب با عناوین «تعهد» نامگذاری شده‌ و به ترتیب عبارت اند از: «نمای کلی، تعهد اول، تعهد دوم، تعهد سوم و سخنان نهایی. ابهام بنیادی انسان بودن، زندگی بدون طرح داستان، ریختن شالوده، حضور کامل داشته باشید...، ماندن در وسط، خارج از منطقه آسایش‌مان، فرو بردن درد، بیرون دادن آسایش، عامل شتابنده(کاتالیزور) همدلی، جایی برای پنهان شدن نیست، بیداری در قبرستان، ما مورد نیازیم.»

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«ما در دوران سختی به سر می‌بریم. گاهی زندگی همچون رودخانه متلاطمی به نظر می‌آید که احتمال دارد ما را غرق و دنیا را نابود کند. پس چرا ما نباید به ساحل مطمئن به الگوها و عادات آشنایمان بچسبیم؟ پما چدرن به ما می‌آموزد که ‌آن نوع چسبیدن از روی ترس به عادت‌ها و الگوهای معمول ما را از تجربه بسیار رضایت‌بخش‌تر تمام و کمال زنده بودن بازمی‌دارد. آموزه‌هایی که وی در این جا ارائه می‌کند - معروف به "سه تعهد" - گنجینه‌ای از خرد در دسترسمان قرار می‌دهد تا بیاموزیم مستقیم وارد رودخانه شویم. وقتی این کار را انجام دادیم، به تدریج می‌بینیم که نه تنها زیستن به این سبک چقدر بهتر به نظر می‌رسد بلکه می‌بینیم که با توجه و حمایت به طور طبیعی و موثر به دیگران نزدیک می شویم.»

این کتاب در 160 صفحه و قیمت 8هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس وارد بازار کتاب شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =