یک هفت سین متفاوت با جوایز ویژه/ جشنواره‌ای برای تعطیلات نوروزی

یک ناشر شناخته شده همزمان با تحویل سال جدید جشنواره نوروزی متفاوتی را برگزار می‌کند تا ضمن ترویج کتابخوانی در ایام تعطیلات نوروز، در هفت بخش متنوع برگزیدگانی را انتخاب و از آنها تقدیر کند.

به گزارش خبرآنلاین، نشست خبری جشنواره نوروزی سوره مهر پیش از ظهر امروز با حضور برخی از مدیران این انتشارات و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. حیدر ایمنی، مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر از حضور این ناشر با 400 عنوان کتاب اول در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول است که ۱۰۰ عنوانش متعلق به بخش کودک و نوجوان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سوره مهر الکترونیک و طراحی جشنواره نوروزی سعی داریم هدیه فرهنگی برای اهل کتاب داشته باشیم، عنوان کرد: امسال 600 عنوان کتاب الکترونیک داشتیم، 3 عنوان تعاملی، 5 عنوان پویا و.... که البته مسیر ابتدایی است و در این مسیر مشکلات بسیار است.

ایمنی ضمن اشاره به رعایت قانون و ملزم دانستن انتشارات برای رعایت آن گفت: اول باید تدوین قانون داشته باشیم، بسیاری از تدوین گران قانون این مسیر را نرفته‌اند، اما سوره مهر با رعایت حقوق مولف و مصنف سعی کرده در مسیر قانون قدم نهد.

وی با بیان آرزوی اینکه سال آینده برای نشر سالی پربار باشد، خاطرنشان کرد: نوید آن را می‌دهم که در سال 94 در حوزه تولید کتاب و نوع حضور سوره مهر، بسته‌های متفاوتی ارائه خواهد شد.

در این نشست همچنین امین نادری، مدیر بخش کتب الکترونیک سوره مهر به تشریح جشنواره نوروزی پرداخت و گفت: این جشنواره در هفت بخش سوره نگار، سوره ایده، سوره آوا، سوره کتاب اولی‌ها، سوره کتابخوان، سوره کودک و سوره نما برگزار خواهد شد که مهلت ارسال اثر به آنها از اول تا ۳۱ فروردین خواهد بود و پس از داوری آثار تا ۱۵ اردیبهشت، اختتامیه آن در روز ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی در توضیح این بخش ها گفت: در بخش سوره نگار از شرکت کنندگان درخواست می شود تا به طراحی کاراکتر با موضوع و هویت انتشارات سوره مهر اقدام کنند که آیین نامه اجرایی شرکت در آن از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره منتشر شده است. داوری این بخش نیز بر عهده علی هاشمی شهرکی و مسعود کشمیری خواهد بود.

نادری درباره بخش سوره ایده نیز گفت: در این بخش نیز مخاطبان باید ایده های خود را برای افزایش کتابخوانی و لذت بیشتر از مطالبعه برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا هیئت داورانی شامل جواد سمنانی، عطا خلیقی و دکتر مهرنوش از میان آنها برترین ایده را مشخص و ایده برتر از سوی انتشارات خریداری شده و به مرحله اجرا نیز درخواهد آمد.

او همچنین درباره بخش سوره آوا اینگونه توضیح داد: در این برنامه علاقمندان می توانند از میان بخش های منتخب چهار کتاب معرفی شده در سایت جشنواره، بخشی را انتخاب و با صدای خود آن را به کتاب صوتی تبدیل و فایل ضبط شده را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهند. داوری این بخش از جشنواره نیز برعهده سعید بیابانکی، علیرضا معینی و مجید قنبری خواهد بود.

نادری در ادامه به بخش سوره کتابخوان اشاره کرد و گفت: در این بخش چهار کتاب پرمخاطب سوره مهر با عنوان‌های «آه با شین»، «دختر شینا»، «گرگ سالی» و «نردبان جهان» به صورت رایگان و به صورت الکترونیکی در اختیار مخاطبان قرار داده می شود تا آنها پس از مطالعه آن، برداشت خود را از کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثار رسیده توسط مولفان کتاب ها بررسی و از بهترین آنها تجلیل می شود.

او درباره بخش سوره کودک نیز توضیح داد: در این بخش فایل کتاب تعاملی از طریق سایت جشنواره در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و از آنها خواسته می شود پس از مطالعه کتاب برای فرزندانشان از آنها بخواهند پایان قصه را تکمیل کنند. خانواده ها در ادامه پایان بندی انجام شده توسط کودکان را در سایت جشنواره بارگذاری می کنند و برترین آثار بعد از داوری مصطفی رحماندوست، حسن فتاحی و رودابه حمزه ای معرفی خواهند شد.

مدیر سوره الکترونیک همچنین به بخش سوره نما نیز اشاره کرد که هدف از آن ساخت ویدئوهای کوتاه و انیمیشن با موضوع جنگ است که به برترین های آنها جوایزی اهدا خواهد شد. او درباره سوره کتاب اولی ها نیز انتخاب برترین کتب اول نویسندگان برای نشر الکترونیک را هدف این بخض عنوان کرد.

بنابراین گزارش، تمامی اطلاعات تکمیلی و آئین نامه های شرکت در هر بخش جشنواره از طریق پایگاه اینترنتی WWW.Festival.sooremehr.ir در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

آخرین مهلت ارسال آثار تا ٣١ فروردین ٩٤ اعلام شده و داوری جشنواره تا ١٥ اردیبهشت ادامه دارد. اختتامیه این جشنواره ١٦ اردیبهشت سال 94 همزمان با نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =