حدادی در آخرین روزهای سال آرزو کرد تا خنده از لب های مردم ایران جدا نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛احسان حدادی، مثل همیشه خوش‌قول و خوش‌خنده. المپیکی پرتاب دیسک ایران در آخرین روزهای سال به خبر آمد و درباره شرایط خودش، فدراسیون بی‌رئیس و عید نوروز گفت. احسان می‌گوید برخلاف ایرانی‌ها آنها خانه‌تکانی نمی‌کنند چون: «بنده خدا مادرم و خواهرم یک روز در میان خانه را تمیز می‌کنند. حداقل من به یاد ندارم که قبل از عید مثل خیلی‌ها بشور و بساب داشته باشیم.»

حدادي كه يكي از اميدهاي ايران در المپيك ريو است در آستانه سال جديد يك توصيه ويژه به مردم ايران زمين مي‌كند و مي‌گويد: «بخنديد. آنقدر بخنديد كه دنيا به روي شما بخندد. هر كسي نعمت خنديدن را ندارد و هر آدمي نمي‌تواند بخندد اما شما هر كاري كنيد تا به دنيا لبخند بزنيد.»

افشين داوري هم رفتني شد. در اين شرايط كار فدراسيون سخت نشد. البته به نظر دووميداني به اين رفت و آمدها عادت كرده است؟
به نظر من داوري نبايد مي‌رفت، حداقل تا قهرماني آسيا. چون اين اتفاق باعث مي‌شود دووميداني عقب بيفتد. من فكر مي‌كنم يك جو بدي حاكم شده بود. خيلي‌ها فكر مي‌كنند چون 4 تا كلاس درس خوانده‌اند، مدير هستند و مي‌توانند مديريت كنند. فكر مي‌كنند با چند سال رياست كردن مي‌شوند مدير.

رفتن داوري براي تو بد نمي‌شود؟
من بهترين مدال‌ها و نتايج را در زمان داوري گرفتم. البته همه زحمت ‌كشيده‌اند اما بهترين مدالم كه المپيك بود را در زمان ايشان گرفتم. البته نمي‌شود گفت فقط آقاي داوري نقش داشته است. خودم عقيده دارم هر كسي كه قرار است رئيس فدراسيون شود نبايد دووميداني‌كار باشد. بايد يك نفر بيايد كه مديريت كند و پول بياورد. يك دبير و نايب‌رئيس قوي هم بيايد و كارها را انجام دهد. اصلاً نيازي نيست كه رئيس از صبح تا شب بيايد و در فدراسيون بنشيند.

الان دور، دور احسان حدادي است. سفر استاني مي‌روي. با رئيس جمهور ديدار مي‌كني و... 
من پس از سفري كه با رئيس جمهور به اصفهان رفتم، فهميدم كه چقدر كار اين بنده خدا سخت است. يك خاطره براي شما بگويم. در اين سفر مردم از من مي‌خواستند كاري كنم كه آب زاينده‌رود راه بيفتد! گفتم آخر چه كار مي‌توانم بكنم؟ درباره اهداي مدالم هم به ايشان يك چيزي بگويم؟ آدم يك زماني كسي را دوست دارد و دلش مي‌خواهد به او هديه‌اي بدهد. من هم روحاني را دوست داشتم و مدالم را به او تقديم كردم.

سال 94 سال سنگيني براي توست. رقابت براي كسب سهميه المپيك و البته سال آينده هم موفقيت در اين تورنمنت مهم جهاني. 

فكر نمي‌كنم. چون كسي به پرتاب ديسك ورود نمي‌كند. همين‌هايي كه در المپيك اول تا ششم شدند جايشان تغيير مي‌كند. ركورد المپيك 69 متر است. در اين مسابقات بيشتر از اين هم نمي‌شود پرتاب كرد. در پكن، كانتر اول شد، مالاخوفسكي دوم، الكنا سوم، هارتينگ چهارم. در اين المپيك هارتينگ اول، من دوم، كانتر سوم، الكنا چهارم و مالاخوفسكي پنجم.

حدادی

المپيك ريو چطور؟ تو اول... 
انشاءا...، من از خدايم است اما واقعاً سخت است. هيچ‌كس نمي‌داند چقدر سختي دارد.

دغدغه‌اي كه درباره تو وجود دارد اين است كه بيشتر از ورزش دنبال رويدادهاي اجتماعي بودي. 
آدم بايد اين كارها را بكند اما از ارديبهشت كه بروم تا المپيك ديگر برنمي‌گردم. من مربي نداشتم و بدون برنامه بودم. خودم هم كه نمي‌توانم براي خودم برنامه بريزم.

كدام يك از اين فعاليت‌هاي اجتماعي روي تو تأثير زيادي داشت؟
همه آنها خوب بود اما ديدار با جانبازان قطع نخاعي چيز ديگري بود. بندگان خدا سال‌هاست كه در اين وضعيت هستند. كلي هم ورزشي بودند. من را كامل مي‌شناختند و به كيومرث هاشمي مي‌گفتند چرا به احسان رسيدگي نمي‌كنيد؟ چرا او مربي ندارد؟

تو به محك هم زياد سر مي‌زني؟
زياد مي‌روم آنجا. مي‌روم و با بچه‌ها فوتبالدستي بازي مي‌كنم. خيلي هم قوي هستند. البته من هم با آنها جدي بازي مي‌كنم. جو قشنگي دارند. هم مي‌برم و هم مي‌بازم.

درختكاري هم رفتي؟
امسال نه، سال قبل در كيش درخت كاشتم.

برنامه‌ات براي عيد چیست؟
تمرين، تمرين و تمرين. اولين سال است كه در تهران هستم. تنهايي تمرين مي‌كنم.

سخت نيست؟
خيلي. هيچ‌كس هم نيست. خودم براي خودم تمرين مي‌كنم.

در آينده احسان حدادي قرار است چه كار كند؟ سال‌هاي پس از ورزش؟
كار كه قرار است زياد انجام بدهم اما نمي‌خواهم خودم را زياد درگير كنم. انشاءا... تحريم‌ها برداشته شود و 1+5 به تفاهم برسند، آن وقت من هم با يك سري از اسپانسرهاي قديمي‌ام كارهاي زيادي مي‌خواهم انجام بدهم.

فرقي كه تو با بقيه ورزشكارها داري اين است كه خيلي خوش‌خنده هستي!

وقتي بخنديد زندگي خودش به شما لبخند مي‌زند. مردم ايران بخنديد تا دنيا هم به روي شما بخندد. 

متن کامل گفت و گو با قهرمان پرتاب دیسک ایران را در ایام نوروز درخبرآنلاین بخوانید.حدادی در این گفت و گو حرف های جالبی را درباره تحریم ها،مجوز واردات خودرو و علی کفاشیان زده است.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    0 0
    ما مردم اصفهان کم مونده آب زاینده رود رو از اردغان بخواهیم ، خسته شدیم بخدا اون از زاینده رود اون از منرو که بنری که اول سال نود و سه با مضمون "سال ۹۳ سال افتتاح مترو اصفهان " هنوز سر خیابان کاوه است و اون هم از نقش جهان که بنده کودک بودم الان بیست و یک سال دارم هنوز میشنوم که میگن سال دیگه بهره برداری میشه ، مگه مردم اصفهان چه هیزم تری فروختن به بقیه به جز اینکه به تنهایی بار توریست کوشور رو به دوش میکشه خبر بچاپ حرف دل اصفهانی هاست