معاون سیما به نامه وزیر بهداشت پاسخ داد /پخش سریال مدیری قطعی است /«درحاشیه» پزشکان را تحقیر نمی‌کند

معاون سیما با انتشار متنی به نامه وزیر بهداشت درباره پخش مجموعه «درحاشیه» به کارگردانی مهران مدیری پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال درخواست وزیر بهداشت برای جلوگیری از پخش سریال طنز «در حاشیه»، دکتر علی‌اصغر پورمحمدی، طی نامه‌ای به دکتر هاشمی، نکاتی را برای رفع سوءتفاهم‌های ایجاد شده بیان کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و آرزوی موفقیت

با احترام، در پاسخ به نامه شماره 1739/100 مورخ 24/12/93 جنابعالی به ریاست محترم سازمان صدا و سیما، موارد زیر به استحضار می‌رسد:

یک: توجه جنابعالی به مسایل صنفی و امور پزشکان محترم و ارتباط آن با رسانه ملی، بیانگر نگرش صحیح و قابل تقدیر شماست که اینجانب به سهم خود از توجه و عنایت شما به رسانه ملی و اثرگذاری برنامه‌های آن در جامعه قدردانی می‌کنم.

رسانه ملی بر اساس اهداف و سیاست‌های مصوب، موظف است در تحکیم مبانی نظام جمهوری اسلامی، حفظ وحدت و صیانت از اخلاق و منش اسلامی اهتمام داشته باشد. بر این اساس، رعایت شأن و کرامت آحاد جامعه به ویژه اصناف و اقشاری که در جایگاه علمی و سلامت قرار دارند، جزو اولویت‌های مهم رسانه ملی است و از هرگونه برنامه‌سازی که به نحوی موجب تحقیر، کاهش ارزش و شأن اقوام و اقشار و صنوف مختلف باشد، پرهیز و در این مسیر، نظارت مستمر و جدی دارد.

دو:  یکی از نیازهای جامعه، نشاط و بهجت درونی است. رسانه ملی بر اساس وظیفه خود ملزم است که زمینه‌های نشاط و آرامش را با استفاده از زبان طنز، با رعایت و حفظ ارزش‌ها فراهم سازد. در استفاده از قالب طنز، مسایل مختلف اجتماعی به صورتی بازگویی می‌شود که «موضوع» مورد توجه قرار گیرد.

بزرگ‌نمایی مسایل جزئی و استفاده از اشارات شیرین، جزو ذات طنز و فکاهی است و اگر به درستی انجام شود؛ نشانه تحقیر و نادیده گرفتن ارزش‌های صنفی و خدماتی اقشار مختلف نیست. موضوعات، بهانه‌ای برای انتقال پیام‌های صحیح در بستر ایجاد ابتهاج خاطر و مطایبه است.

سه: «سلامت» از مقوله‌های جدی جامعه است و هرگز نباید در روند اعتلای آن اختلالی پیش بیاید. خوشبختانه یکی از توفیقات دولت محترم در زمینه سلامت با مدیریت جنابعالی است. رسانه ملی موظف است برای تحقق سیاست‌های کلان کشور در جهت ارتقای سطح سلامت با آن وزارتخانه و نهادهای دیگر، همراه باشد. بدیهی است همه برنامه‌های آن مؤید چنین اهتمامی است.

چهار:  در مجموعه «در حاشیه»، مسایل جدی صنفی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران محترم مورد توجه بوده و از هرگونه تحقیر و طعن بر اساس وظایف ذاتی رسانه پرهیز شده است.

پنج: ان‌شاءالله همان طور که در ایام نوروز مشاهده خواهید کرد، این سریال کوشش خواهد کرد همراه با جامعه پزشکی، لحظات پرنشاطی را برای مردم عزیز کشورمان فراهم سازد و مصداق این موضوع باشد که بدون آنکه به هم بخندیم، با هم بخندیم.

در پایان در آستانه حلول سال نو که با نام رسول اعظم (ص) آغاز می‌شود و یاد فاطمی دارد، سرافرازی، سلامت و موفقیت روزافزون را برای جنابعالی و جامعه پزشکی کشور از خداوند بزرگ خواستارم.

علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما.

سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری از ششم فروردین ماه ساعت 23:15 روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد.

این سریال داستان هومن صحرایی است که مامور می‌شود یک مرکز درمانی تعطیل شده را راه‌اندازی کند. اما در این مسیر با سهراب کاشف و بهروز عشقی که سابقه کلاهبرداری و شیادی دارند همراه می‌شود. وی که فردی متعهد و آرمانگرا ست بزودی به اهداف سود جویانه آنها آگاهی پیدا می‌کند و با کمک دکتر کی‌مرام که از اساتید معتبر دانشگاه و حوزه درمان است در جهت راه‌اندازی یک مرکز درمانی استاندارد و کارآمد برمی‌آید.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    73 42
    پزشکان یک عمره که دارن جیب مردم رو خالی میکنن و پدر ملت رو درآوردن، باید هم سر و صداشون دربیاد
    • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      10 27
      شما عقده ای شدین
  • احمد A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    27 9
    بسیار جواب خوبی دادن
  • حامی A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    11 65
    هیچی دیگه همین کم مونده بود خودمون برای کشورمون تبلیغات منفی کنیم که خداروشکر کردیم دیگه توریست درمانی هم پاش قطع شه به جهنم بخند
  • یک پزشک A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    16 6
    پزشکها درس خونده اند هر متخصص حداقل 1015سال بعد دیپلم..الان دکترای معماری برای هر پروژه بالای 20میلیون پول میگیره البته اگه کارشو خوب بلد باشه..کجا جیب مردم رو خالی کردند؟مردم ما عادت دارن فقط واسه تجمل و .. خرج کنن..حاضرن برن یه سرویس طلای 50میلیونی خرج کنن ولی وقتی میخوان برای سلامتشون خرج کنن هزار تا حرف دارن.من خودم زیر میزی نگرفتم و همیشه مخالفم ولی اینکه بگین جیب مردم رو خالی پیکنن دروغ محضه... مشکل مردم اینه که همه پزشکان رو جراحهای زیر میزی بگیر میبینن..در حالی که خیلی از تخصصها فقط بسته به علمشون و از ویزیت بیماران پول در میارن
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
      6 2
      من سپالم اینه جناب دکتر شما که موارد اشکالات در سیستم سلامت واقفید چرا از نمایش اونها می ترسید حداقلش اینه که سره از ناسره جدا میشه و مردم اکثریت جامعه خدمتگزار در حوزه سلامت رو تشخیص می دن
  • خادم IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    4 10
    چرا در گرفتن دانشجوی پزشکی مثل دیگر رشته ها عمل نمی شود تا پزشک مملکت تأمین نشود اگر امکانات ندارن اقلاً برای آموزش به هند بفرستند تا اینقدر پزشکان خود را تافته جدا بافته و ناز نکنند. چه می شود از هر روستا هر سال یک نفر به عنوان دانشجوی پزشکی جذب کنند و بعد تعهد بگیرند که در همان روستا پزشک باشد تا اینقدر پزشکان ناز ندهند که شأنشان پایین می آید الان که پزشکان فقط متکی به آزمایش هستند کاری نمی کنند فقط جیب مردم را خالی می کنند و پولش را در خارج مصرف می نمایند
  • علوی A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    35 3
    من خودم پزشک هستم ولی باید گفت مثل تمام حوزه ها در حوزه سلامت هم مشکلاتی از سوی یه عده هست که به طنز گذاشته شدنش مشکلی نداره
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    6 3
    در این مملکت رسانه هایی وجود دارند که رئیس جمهور منتخب مردم را به باد توهین و مسخره می گیرند، تک تک مردم بارها بهسخره گرفته شده اند و دم بر نیاورده اند حالا این عالیجنابان پزشک که گویا از خرطوم فیل افتاده اند و صرفا بخاطر 45 سال بیشتر درس خواندن حداقل 100 برابر فوق لیسانسی که جزکارگری راهی نیافته درآمد کسب می کنند و به شیوه های مختلف نه تمامی شان البته برخورد تحقیرآمیزی با سایر اعضای جامعه دارند حتی یک سریال طنز که هنوز پخش نشده ر ا بر نمی تابند اگر اینگوه باشد که مردم مازندران بابت پخش متوالی سریال پایتخت تا بحال کن ف یکن باید می کردند از مازندرانی ها جنبه را یاد بگیرید عالیجنابان تافته ی جدا بافته
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    19 3
    مگه پزشکا تافته جدا بافته اند، بسازید آقا خوبم بسازید
  • ایمان A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    4 5
    سلام با تشکر از معاون سیما آقای وزیر فکر میکنند همکاران پزشکشون که با حداقل کار بیشترین درآمد را دارند و تخلفاتشون سربه فلک میزنه نباید مورد انتقاد دیگران قرار بگیرن و هرکاری که دلشون خواست میتونن با مردم مریض بکنن بدون اینکه به جایی پاسخگو باشن