نظرات کاربران خبرآنلاین درباره سریال مهران مدیری / پزشکان انتقادپذیری خود را بالا ببرند

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین با شرکت در یک نظرسنجی دیدگاه خود را درباره نامه وزیر بهداشت به رئیس سازمان صداوسیما درباره پخش سریال «درحاشیه» مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی با انتشار متنی از محمد سرافراز درخواست کرده بود مانع پخش سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری شود. این سریال که پیش از این «اتاق عمل» نامیده می‌شد، به دلیل واکنش‌های جامعه پزشکی در نیمه راه تولید متوقف شده بود. گویا با ایجاد تغییراتی در برخی بخش‌ها مشکلان این سریال برطرف شد و خبر خوش مسئولان صداوسیما به مخاطبان پخش این مجموعه در نوروز 94 بود.

با قطعی شدن پخش این مجموعه از شبکه سوم سیما،‌ وزیر بهداشت نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نوشت و پخش این مجموعه را زمینه زودوده شدن اعتماد بین بیماران و پزشکان دانست.

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین با شرکت در یک نظرخواهی، دیدگاه خود را درباره این نامه نوشتند. اغلب نظرات اشاره به این نکته داشت که باید ظرفیت انتقادپذیری و شوخی در جامعه و میان اصناف مختلف بالا برود.

کاربری بی‌نام درباره این موضوع نظر خود را چنین مطرح کرده است:‌ «متاسفانه جامعه تحمل طنز و نقد رو نداره، من قصدم دفاع از طنز آقاي مديري و امثال ايشون نيست. اما اين كه لطفا با پزشكا شوخي نكنيد خيلي خنده‌داره و خودش طنزه.»

کاربری با عنوان امیر نیز چنین نوشته است: «جناب دکتر با وجود همه کارهای مثبتتان این دفعه اشتباه کردید مردم با شعورند. خودشان می‌توانند قضاوت کنند که خوب و بد چیست.»

کاربری با نام مجید با اشاره به شوخی‌های کاریکاتوری مجله گل‌آقا با سیاستمداران نوشته است: «یادش بخیر مجله گل آقا. آقای دکتر حبیبی هر هفته کاریکاتور خودش را می‌دید و می‌خندید. از ارزش آقای حبیبی چیزی کم شد؟ آقای وزیر به جای قداست قایل شدن برای پزشکان، به اون‌ها فشار بیارید که خودشون رو جزئی از مردم ببینند. ناراحت رابطه بین پزشک و بیمار نباشید که اگر پزشکی کارش را بلد باشه و خدمت خلق کنه با طنز ارزشش کم نمی‌شه. با این طرز فکر از این به بعد نبایستی راجع به خلبان، رفتگر، نانوا، وکیل، کارگر ساختمانی و... هم سریال بسازند...»

امیرعلی نیز در این زمینه نظر خود اینچنین بیان کرده است: «باید از این قشر هم انتقاد بشه تا بعضی از کاستی هاشون رو جبران کنند در ضمن کار آقای مدیری انتقادی در قالب طنزه که باید این قشرهم پذیرای اون باشن وبه مردم احترام بذارن به نظر من در هر صورت باید پخش بشه چه این قشر موافق باشن چه موافق نباشن.»

در کنار انتقادهایی که به این نامه وجود داشته، برخی نیز نظری همسو با وزیر داشته‌اند: «با توجه به عملكرد بسيار خوب اين وزير شايسته مطمئنم كه دليل ايشان منطقي و صحيح است و از وزير بهداشت حمايت مي‌كنم.»

کاربر بی‌نام دیگری نظر خود را چنین بیان کرده‌ است: «اهتمام وزیر محترم رضایت جامعه پزشکان است. پزشکان راضی باشند تمام مشکلات جامعه حل است. اکنون جامعه پزشکی دلواپس شده فلذا شعور مردم و حس طنز هم ضرورت دارد قربانی رضایت پزشکان محترم گردد. احسنت به نامه ایشان.»

علی در این زمینه نوشته است: «دوستان و نظر دهندگان بدون آگاهی، وزیر رو به باد انتقاد گرفتند و اصلا خبر ندارند که وزارت خانه بهداشت در راستای اجرای طرح سلامت چه چالش‌هایی را با پزشکان دارد. در این زمان که وزارتخانه حتی از دادن حقوق بسیاری از پزشکان که در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند عاجز است. این گونه سریال‌ها که صد درصد به علت سریع ساخته شدن دیالوگ‌های سر صحنه‌ای دارند جز آشفته کردن فضای روحی روانی پزشکان و تخریب ذهن جامعه نسبت به پزشکان هیچ سودی ندارد.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام JP ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    13 90
    پس از شکست های پی در پی پروژه های مدیری ، فکر نمیکنم مورد استقبال قرار بگیره . دوران مدیری تمام شده است.
    • مریم A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
      5 4
      اره مثل اقای ده نمکی که دوره اش تموم شده.
    • محسن A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      0 0
      اشکال ما اینه که فکر میکنیم هر کس میگه مدیری تموم شده طرفدار ده نمکیه اصلا اینطوری نیست
  • آراد A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    3 10
    مضرات این کار از منافعش بیشتره و هدف جامعه پزشکی است متاسفانه
  • هادی A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    5 1
    من فکر می کنم مهران مدیری واقعیت ها رو نشون میده چون من امسال در 4 روز اول سال این موارد رو دیدم
  • sara IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    2 0
    صرف اینکه کار آقای مدیریه و دورش تموم شده نباید محاسن این کارو زیر سوال برد...چرا وقتی طنز راجبه مشاغله دیگه ساخته میشه انقد جنجال نمیاد وسط...من خودم جز کادر پزشکیم و این شغلو مقدس میدونم اما اینا دلیل نمیشه این شغل رو از بالا دیدو و بقیه رو ....خوب بودن با خاص بودن فرق داره.... اگه خوب دقت کنیم میبینیم که هدف این سریال پزشکایی که نیس که پابند سوگندشونن...داره رو اون پزشکایی فوکوس میکنه که فقط از پزشکی اسمو موقعیتشو به یدک میکشن.... پس لطفا سرسری قضاوت نکنیم ....