وزیر سابق رفاه و تامین اجتماعی اعتقاد دارد که «رشد اقتصادی همواره باید با عدالت اجتماعی قرین باشد و به اندازه‌ای که رشد اقتصادی داریم، متناسب با آن عدالت اجتماعی را به پیش ببریم.»

مریم فکری

پرداخت یارانه‌های نقدی و حتی سیاست‌هایی که در ظرف 8 سال گذشته اتفاق افتاد، نشان می‌دهد که ضریب جینی ما که در اول انقلاب 52/0 بوده، در بعد از انقلاب به 40/0، 41/0 و 42/0 رسیده است. یعنی در واقع برابری در جامعه بهبود پیدا کرده است.

در این خصوص، محمدحسین شریف‌زادگان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با ذکر این نکته اظهار داشت: «در سال‌های گذشته با پرداخت یارانه‌ها و سیاست‌های نادرست اقتصادی ضریب جینی به 36/0 رسیده است. یعنی در واقع برابری بیشتری ایجاد شده است. اما به چه قیمتی؟ قیمت آن این است که فقر افزایش پیدا کرده است و ما فقر را عادلانه توزیع کرده‌ایم.»

وزیر اسبق رفاه با بیان این‌که این پیامد و دستاورد خوبی نیست، تصریح کرد: «آمارها نشان می‌دهد که فقر در شهرها که 12 درصد در سال 1384 بود، در سال 1391 به 33 درصد و در روستاها به 40.1 درصد رسیده است.»

شریف‌زادگان عنوان کرد: «در مقابل این، در سال‌های گذشته رشد اقتصادی هم منفی شده است. یعنی رشد اقتصادی 5/6 درصد سال 1384 به تدریج کم شده و از سال 1391 رشد اقتصادی به طور متناوب چند سال منفی شده است.»

وی تاکید کرد: «مجموعه این آمارها و اطلاعات نشان می‌دهد که فعالیت‌های اقتصادی‌مان به شکلی بوده که رشد اقتصادی کم و منفی شده و همچنین فقر اضافه شده و نابرابری کم شده است.»

وزیر سابق راه و تامین اجتماعی متذکر شد: «ما در واقع به نفع نابرابری، رشد اقتصادی را کم کردیم و فقر را افزایش دادیم و این سیاست تضمین‌کننده رشد و توسعه آینده کشور نیست.»

شریف‌زادگان خاطرنشان کرد: «رشد اقتصادی همواره باید با عدالت اجتماعی قرین باشد و به اندازه‌ای که رشد اقتصادی داریم، متناسب با آن عدالت اجتماعی را به پیش ببریم.»

22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    8 3
    برو داداش حناتون رنگي نداره ديگه
  • حمید A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    2 0
    پس بفرمایید ما هیچ وقت رنگ رشد اقتصادیو نمیبینیم