مهر نوشت:

وزیر راه و شهر سازی گفت: با حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران می‌توانیم از مجموعه اقتصاد جهان سهم بیشتری ببریم.

عباس آخوندی شامگاه (چهارشنبه) درجلسه شورای اداری در فرمانداری شهرستان تیران و کرون، گفت: با پیوند زدن اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی و با توسعه فعالیت‌های بازرگانی و امکان صادرات غیر نفتی به طور حتم میزانی که ما می‌توانیم از ثروت جهان بهره مند شویم بیش از این مقدار است که در حال حاضر داریم.

او ادامه داد: منابع طبیعی موجود در ایران از جمله نفت، گاز و بقیه معادن باید تبدیل به کالاهای با ارزش افزوده شود و از کشور صادر شود و این منابع بتواند منشا خلق ثروت برای مردم ایران باشد.

آخوندی گفت: بزرگترین منبع ثروت، نیروی انسانی است و کشور ایران در مقایسه با کشورهای همسایه از یک نیروی انسانی بسیار ارزشمندی برخوردار است و قدرت خلاقیت و تولید ثروت نیروی انسانی بسیار جای تکیه دارد.

او گفت: عمده ترین سیاست‌های مقابله با جمهوری اسلامی ایران ایجاد اختلال در ارتباط درون، بیرون و بین المللی کشور است و با هوشیاری نباید در دام و تله دشمن گرفتار شویم و با تنظیم ارتباطات و حفظ کیان و سربلندی جمهوری اسلامی ایران بتوانیم از مجموعه اقتصاد جهانی سهم بیشتری ببریم.

وزیر راه و شهر سازی گفت: اقتصاد وقتی می‌تواند بالنده شود که بتواند صدها میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشد و با نشان دادن افق بلند به جوانان متکی باشد. جوانان با دانش و نیروی فعال و تحصیل کرده زیادی داریم که می‌توانیم به تجارت بین المللی دسترسی پیدا کنیم.

آخوندی گفت: اگر اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی وصل شود ما از امکانات اقتصادی بسیار بزرگتری بهره مند می‌شویم و نباید هراس داشته باشیم که با اقتصاد جهانی مواجه شویم و جوانان ایران قدرت رقابت در عرصه بین المللی را خواهند داشت و می‌توانند از عرصه بین المللی منافع بیشتری را تامین کنند.

او ادامه داد: نگاه دولت یازدهم و شخص رییس جمهور، یک نگاه همه جانبه و نگاهی در مبنای توسعه روابط بین المللی است و توسعه بین المللی فقط بحث سیاسی نیست و بحث علمی، فرهنگی و اقتصادی در رقابت با جهان است که رشد می‌کند .

وزیر راه و شهر سازی گفت: امنیتی که از آن برخورداریم به برکت ایثارگران و فداکاری شهیدان است و مردم استان اصفهان و شهرستان تیران و کرون سهم بسزایی در حفظ، استقلال و پایداری انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند .

آخوندی یادآور شد: ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و افق روشن برای آینده داریم و نسبت به کشورهای خاورمیانه دارای کشوری با آرامش و امنیت هستیم و جمهوری اسلامی ایران با امنیت ترین کشور در منطقه است و مردم با وحدت توانستند این امنیت را حفظ کنند.

او گفت: در وزارتخانه راه و شهر سازی عمدتا دنبال این هستیم که شریان‌های شمال جنوب و شرق و غرب را فعال کنیم. پایگاه های مرزی و راه‌های منتهی به مرز را تقویت و امکان صادرات را فراهم کنیم .

آخوندی ادامه داد: استان اصفهان یک موقعیت استراتژیک دارد و درحوزه‌های ریلی، هوایی، زمینی و جاده‌ای و شریان‌های اساسی که از این استان عبور می‌کند تقویت خواهد شد.

او گفت: خواسته‌های شهرستان تیران و کرون پیگیری خواهد شد و وضعیت شهرستان را بهبود می‌بخشیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =