ایسنا نوشت:

دبیر استان‎‎های منطقه 5 کشور و استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به نشست استانداران منطقه با ریاست‌جمهوری، از تأکید او بر تنظیم سند ملی آب شرق کشور در رابطه با مشکلات حوزه آب در این منطقه خبر داد.

«علیرضا رشیدیان» در نشست مشترک استانداران منطقه‎‎ی پنج کشور در یزد با اشاره به دستور کار این جلسه در مورد طرح‎‎های مشترک اولویت‏‏‌دار منطقه و پیشنهاد استانداری کرمان در خصوص واگذاری وظایف قابل تفویض وزارتخانه‎‎ها به استانداری‎ها، گفت: تاکنون چهار نشست استانداران منطقه 5 کشور برگزار شده که در آنها ضمن بررسی مسائل مشترک بین استان‎‎های منطقه، ضرورت‎‎های منطقه بحث و بررسی شده است.

او همچنین به موضوعات مطرح شده در نشست استانداران منطقه با رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در این نشست ریاست جمهور به موضوع تفویض اختیارات به استانداران تأکید کردند هم‌چنین در رابطه با یادآوری مسائل امنیتی شرق کشور و رخدادهای کشورهای همسایه و نیز تحولات عراق و سوریه، خواستار تعامل استان‎‎های منطقه در این‌باره شدند.

او گفت: ریاست جمهوری در این جلسه در رابطه با مشکلات حوزه‌ی آب، تنظیم سند آب در شرق کشور و تعیین طرح‏‏‌های بلند مدت و میان مدت در این رابطه را خواستار شدند و دستگاه‏‏‌های مربوطه را موظف به همکاری در این رابطه کردند.

رشیدیان گفت: در این نشست همچنین بر ظرفیت‌های توسعه منطقه‌ای مانند معدن، جهانگردی، پایانه‌ها از جمله پایانه چابهار و سرخس و ... در استان‌های مختلف برای ایجاد تعامل میان کشورهای آسیای میانه، افعانستان، پاکستان و هندوستان نیز تأکید شد.

او گفت: ریاست‌جمهور در رابطه با ظرفیت‌های اقتصادی منطقه که می‌تواند موتور محرک شرق کشور باشد نیز دستوراتی دادند و در این رابطه اظهار کردند که در مورد ظرفیت‌های مشترک این استان‌ها هم‌پوشانی و هم افزایی صورت گیرد و دولت نیز در این رابطه مشوق‌ها را تعریف و فراهم ‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: در همین رابطه نیز در تاریخ 9 دی امسال با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشتیم که در ارتباط با معافیت‌ها و مشوق‌‏‏های لازم برای سرمایه‌گذاران و مباحث دیگر اقتصادی مطرح و بررسی و مقرر شد که این جلسه هر سه ماه یکبار با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار‌ شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =