ایرنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار تهران - مشهد بزودی با هدف سرعت بخشی به روند جابجایی و انتقال مسافران در این مسیر ریلی، برقی خواهد شد.

عباس آخوندی روز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز اول و دوم بهسازی آسفالت و تعریض محور رباط کریم - حسن آباد(جاده قدیم تهران - قم) افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه مهم راه آهن در شبکه حمل و نقل، قطار تندرو(سریع السیر) تهران - قم نیز هفته آینده طی مراسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به مشکلات راه های استان تهران خاطرنشان کرد: این مشکلات به دلیل موقعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تهران به عنوان پایتخت کشور قابل چشم پوشی نیست.

آخوندی با بیان اینکه استان تهران بیش از 20 درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده، گفت: برای این استان با توجه به افزایش جمعیت باید تلاش بیشتری شود و مجلس شورای اسلامی نیز به ساماندهی شهر تهران توجه ویژه ای دارد.

وزیر راه و شهرسازی، ترددهای روزانه مسافران به این استان را از مشکلات تهران دانست و افزود: طرح ساماندهی و یکپارچگی تهران بزرگ با دو ویژگی حمل و نقل مسافران و ارائه خدمات شهری مطلوب به مردم، آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید بخش اعظم حمل و نقل روزانه با استفاده از شبکه ریلی انجام شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم؛ افزود: بعضی از محورهای ریلی استان از جمله محورهای تهران - قزوین، تهران- کرج و تهران - پرند در آینده نزدیک دوخطه و یا چهار خطه می شوند.

بر اساس این گزارش حسین طلا نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، ایجاد راه ها را در راستای ارتقای سطح زندگی در شهرها، با اهمیت عنوان کرد.

وی کاهش تصادفات جاده ای و کم شدن آمار تلفات تصادفات را از مزایای توسعه راه ها عنوان کرد و گفت: استان تهران سهم خوبی از بودجه کشور را دارد ولی مقدار کمی از آن به خود استان تخصیص داده می شود.

هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این آیین گفت: روزانه بیش از 71 هزار کامیون در محور حسن آباد تردد دارند که در گذشته باعث بروز تصادفات زیادی می شد.

وی با اشاره به مشکل حریم شهرستان ری و قرار گرفتن این شهرستان به عنوان منطقه 20 شهرداری تهران، از مسوولین خواست مدیریت شهری حریم شهرری، مستقل شود.

به گفته جمالی پور برای احداث و بهره برداری از فاز اول و دوم بهسازی آسفالت و تعریض محور رباط کریم - حسن آباد(جاده قدیم تهران - قم) اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

در مراسم افتتاح این دو پروژه راهسازی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران و حسین طلا نماینده تهران، اسلامشهر، ری وشمیرانات در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    6 1
    درود بر دکتر آخوندی
  • امید A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    5 2
    اتوبان تهران قم برای این مسیر کفایت میکند لطفا به فکرجاده تهران مشهد وتهران شمال باشید
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 2
    ایکاش همزمان برای قطار برقی شیراز اصفهان اقدام می کردند