سجادی: سینما قربانی سیاست زدگی شده/ پول‌ها بین شاهزادگان تقسیم می‌شود

مهر نوشت:

یک کارگردان سینما، با بیان اینکه سینمای ایران قربانی سیاست زدگی شده است گفت: پولها بین شاهزادگان سینما تقسیم می شود.

‌محمدعلی سجادی در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم وارش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سینما در جامعه ما همواره تابعه مسائل سیاسی، اقتصادی و غیره و مشکلات ناشی از آن است که بر این حوزه اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه سینما قربانی سیاست زدگی شده است گفت: توجه در دولت کنونی به سینما بیشتر شده است ولی توزیع سرمایه در حوزه سینما اصلا عادلانه نیست.

کارگردان، فیلمهای «بازجویی یک جنایت» و «افسانه مه پلنگ» ادامه داد: متاسفانه خط کشی های موجود در حوزه سینما آسیب زاست و متولیان بیشتر نگران میزهایشان و مشغول جواب دادن به این و آن هستند.

محمدعلی سجادی با اشاره به اینکه می گویند پول نداریم، تصریح کرد: اتفاقا پول در سینما وجود دارد ولی یک عده شاهزادگان سینما از آن نفع می برند و بسیاری از جوانان و فیلسمازان با امکانات اندک در حال فیلمسازی هستند.

کارگردان فیلم گمشدگان و رنگ شب با عنوان حذف یکسری از فیلمسازان از دوره قبلی شروع شده و ادامه دارد، تصریح کرد: متاسفانه توزیع مناسبی در حوزه پول در سینما وجود ندارد.

این کارگردان سینما با عنوان اینکه سینما در کل جهان دوره فطرتش را می گذراند گفت: به عنوان نمونه حتی سینمای هالیود نیز درخشش دوره گذشته را ندارد ولی در سینما در جامعه ما فرآیند دیگری دارد و مخاطب اعتمادی به سینما ندارد.

سجادی یادآور شد: هچنین فیلمی که بتواند مخاطب را اقناع کند و فضای پرحوصله ای برایش ایجاد کند، نیز وجود دارد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی فیلم وارش با عنوان اینکه تلویزیون هیچ ربطی به جامعه ندارد و از جامعه حذف شده است گفت: سینما نیز به عنوان اما و اگر در جامعه دست و پا می زند.

این کارگردان سینما با اشاره به در پیش بودن جشنواره فیلم فجر در پاسخ به اینکه آیا اثری در این دوره جشنواره ارائه داده اید گفت: من به عنوان بیینده در این جشن حضور دارم.

وی با اظهار اینکه از جشنواره فیلم فجر به عنوان یک جشن باید یاد کرد گفت: در این جشن برای دیدن فیلم همکارانم می روم و امیدوارم دچار بلایای غیرطبیعی در جریان جشنواره نشوند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =