سایت صدای اقتصاد نوشت:

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به برگزاری جلسات برای ساماندهی راه‌های هوایی در کشور، گفت:  در حال حاضر 103 راه هوایی در کشور وجود دارد درحالی که در ابتدای امسال 92 راه‌ هوایی در کشور وجود داشت.

محمدعلی ایلخانی با بیان این‌که افزایش تردد هواپیمایی‌های خارجی این فرصت را به وجود آورد تا با همکاری نیروهای مسلح اقدام به ساماندهی راه‌های هوایی کنیم، افزود: به دلیل اتفاقاتی که در دنیا و منطقه افتاده است، اقبال عمومی برای عبور از آسمان کشور افزایش یافته است و کشورهای منطقه و شرکت‌های هوایی درخواست های زیادی برای عبور از کشور دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به این‌که این موضوع ما را مجبور کرد تا با همکاری نیروهای مسلح به خصوص ستاد کل نیروهای مسلح راه‌های هوایی جدیدی را ایجاد کنیم، ادامه داد: راه‌های هوایی جدید برای پاسخ به تقاضاهای منطقه‌ای ایجاد شد و در حال حاضر شرکت‌های خارجی از این راه‌های هوایی تردد می کنند.

ایلخانی با بیان این‌که در شبانه روز 70 کشور دنیا از فضای ایران در قالب 400 شرکت هواپیمایی استفاده می کنند، گفت: مجموع راه‌های هوایی که در فضای کشور ایجاد شده 61 هزار و 776 کیلومتر است که بخشی از این راه‌های هوایی فراپروازی توسط ماهواره‌ها کنترل می شود.

وی تصریح کرد: 37 راه هوایی به وسیله ماهواره‌ها و 66 راه هوایی هم به وسیله رادار و سیستم‌های کمک ناوبری کنترل می‌شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =