رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که فضای دانشگاه باید فضایی برای انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی باشد، گفت: مدیران دانشگاه ها حق ندارند برای اساتید به دلیل مباحث تحقیقاتی پرونده درست کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد،آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» روز سه شنبه در همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این همایش می تواند آرامشی به مردمی بدهد که نگران فرهنگ و عقاید اسلامی در دانشگاه ها هستند.

وی، آزادی و اسلامی را دو پیوند برای تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب نیز کلمه آزاد وجود داشت و ما می خواستیم فضای تعلیمات عالیه را بازتر کنیم که البته در سال های اول این موضوع محقق شد اما شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرراتی گذاشت که ما نیز با دانشگاه های دیگر تفاوتی نداریم.

وی یادآور شد: در دانشگاه آزاد اسلامی قید اسلامی برای ما بسیار اهمیت دارد و کلمه آزاد نیز به معنای آزاد اندیشی در دانشگاه است.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروز برای همه دنیا روشن است که هر جا بخواهد علم ترقی کند و تحقیقات به صورت جدی دنبال شود این امر در شرایط آزاد اندیشی اتفاق می افتد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر افرادی جرات بیان تحقیق خود را نداشته باشند این آزاداندیشی نیست و جایی که برای تحقیق و پژوهش بنیان گذاشته شده باید در آنجا آزاداندیشی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان نکرد: موضوع آزاداندیشی امری غیر دینی نیست که برخی خیال می کنند یک فضای لیبرالیستی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سعی کنید فضای دانشگاه، فضای تحقیق باشد و نگذارید این فضا که برای آموزش و ساخت انسان های متفکر است ،گرفتار ترس، وحشت و تقیه شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این که فضای علمی فضای تحقیق است و تبلیغ نیست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید آزاداندیشی را جزو برنامه ها و اولویت های خود قرار دهد که من پیشنهاد می کنم گروه محققی روی مسایل فرهنگی تحقیق کنند.

وی با تاکید بر این که دانشگاه آزاد اسلامی باید به وحدت جهان اسلام توجه کند، گفت: متاسفانه امروز دنیای اسلام با مصیبت بزرگی مواجه شده است که باید در این زمینه بحث های اساسی و دانشگاهی صورت بگیرد و بررسی شود که چه خطرهایی دنیای اسلام را تهدید می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم وحدت بین مسلمانان جهان گفت: دانشگاهیان باید این موضوع را مورد مطالعه قرار دهند و جوانان را نیز در زمینه ضررها و بحران های وجود تفرقه در بین مسلمانان آگاه کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین گفت  : افراط امروز به یک ویروس تبدیل شده و باتوجه به این که مردم از حکومت ها ناراحتند و اکثر کشورهای اسلامی نیز با این موضوع مواجه هستند ، افراد به راحتی جذب گروه های افراطی می شوند و افراط شکل می گیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: علمای دانشگاهی وظیفه دارند وحدت مخدوش شده در دنیای اسلام را بازگردانند.

او گفت : این که رهبر معظم انقلاب سال 93 را سال فرهنگ نامگذاری کرده اند ، مسوولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید این بعد را در حدود مسوولیت خود جدی بگیرند، به طوری که مردم احساس کنند شما از فرهنگ اسلام پاسداری می کنید.

همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد و جمعی از مسوولان این دانشگاه برگزار شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    1 4
    آقای هاشمی چرا در زمان خودتون ازین حرفا نمیزدین؟؟؟
  • شهریار IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    5 1
    زنده باد آقای رفسنجانی