رونمایی از آثار فرهنگی دانشگاه آزاد و تجلیل از وحدت آفرینان شیعه و سنی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی

در نخستین همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز آغاز به کار کرد، از نخستین قرآن شکسته نستعلیق جهان، فرهنگ نامه هنر و ادب آئینی، اطلس مساجد دانشگاه آزاد اسلامی و تمبر نماد هفته وحدت رونمایی شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در مراسم افتتاحیه نخستین همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، از چهار اثر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

در این مراسم که دکتر طه هاشمی، مولوی محمد اسحاق مدنی و آیت الله نجفی نیز حضور داشتند، از نخستین قرآن شکسته نستعلیق جهان، کتاب فرهنگ نامه هنر و ادب آئینی، اطلس مساجد دانشگاه آزاد اسلامی و تمبر نماد هفته وحدت رونمایی شد.

همچنین از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، تابلویی به رسم یادبود به آیت الله هاشمی رفسنجانی اهدا شد.

تجلیل از فعالان حوزه وحدت شیعه و سنی

همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی در نخستین روز همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، جایزه «آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت» را به دو نفر از مولفینی که آثاری در زمینه وحدت شیعه و سنی خلق كرده اند، اهدا کرد.

دراین مراسم از مولفین و پدیدآورندگانی که طی 32 سال حیات دانشگاه آزاد اسلامی، در زمینه وحدت شیعه و سنی فعالیت داشته اند، تجلیل شد.

این جایزه که به نام علمای برجسته شیعه و سنی، جایزه «آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت» نامگذاری شده است، به دکتر محمود قیوم زاده و مولوی محمداسحاق مدنی اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس وحدت و سفر به كشور مصر و بازديد از دانشگاه الأزهر، جایزه ای است که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برای این برگزیدگان در نظر گرفته است.

شایان ذکر است این جایزه هرساله به فعالان حوزه وحدت شیعه و سنی اهدا خواهد شد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =