تسنیم نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به احتمال تصویب تحریم‌های جدید ضد ایرانی در کنگره گفت که "تحریم جدید علیه ایران ثمربخش و گامی درست نخواهد بود."

جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانس خبری روزانه خود از واکنش به گزارش‌های آسوشیتد‌پرس مبنی بر اینکه ایران و آمریکا به توافقی برای انتقال اورانیوم غنی‌شده به روسیه برای تبدیل به میله‌های سوخت دست یافته‌اند، اجتناب ورزید.

او در پاسخ به سؤالی درباره این موضوع ابتدا گفت: "من هیچ گونه نظری درباره جزئیات مذاکرات ندارم. من شما را همچنین به این واقعیت ارجاع می‌دهم که هر دو طرف - یا دستکم طرف ایرانی - این گزارش‌ها را رد کرده است."

اما ساکی در ادامه از تشریح موضع آمریکا در این باره اجتناب ورزیده و تنها به گفتن اینکه در این باره اظهار نظر نمی‌کند بسنده کرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیشتر هر گونه توافق با آمریکا درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را تکذیب کرده بود.

جین ساکی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اقدام احتمالی کنگره آمریکا که اخیرا تحت کنترل جمهوری‌خواهان قرار گرفته برای اعمال تحریم‌های جدید ایران گفت: "موضع ما تغییر نیافته است. ما به وضوح فکر می‌کنیم که این اقدام ثمربخش و یا گام درست نخواهد بود. ما می‌خواهیم به مذاکره کننده‌ها فرصت بدهیم."

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =