وزیر علوم: رئیس جمهور شخصاً درباره ریاست دانشگاه تهران نظر دارد

تسنیم نوشت:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت سرپرست دانشگاه تهران گفت: رئیس جمهور شخصاً درباره ریاست دانشگاه تهران نظر دارد.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران در پاسخ به تسنیم درباره تکلیف وضعیت سرپرست دانشگاه تهران اظهار داشت: این مسئله در حال طی کردن پروسه خود است البته این دانشگاه هم اکنون مدیریت دارد و با سرپرست اداره می‌شود.

وی درپاسخ به سوال دیگر تسنیم آیا تصمیم دارید سرپرست دانشگاه تهران را تغییر دهید، گفت: باید پروسه آن طی شود و سپس به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود؛ آقای رئیس جمهور در این زمینه شخصا نظر دارند.

وزیر علوم ادامه داد: هم اکنون 34 دانشگاه و موسسه دانشگاهی کشور سرپرست اداره می‌شود که از این تعداد برخی دوران سرپرستی‌شان تمام شده است که ما شروع کردیم به ارسال اسامی آنها به شورای عالی انقلاب فرهنگی و در جلسه آینده شورا برخی از آنها تعیین و تکلیف می‌شوند.

فرهادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برخی افراد و سرپرستان دانشگاه‌ها سرپرست آنها چه می‌شود، گفت: در حال مذاکره هستیم و وضعیت آنها را بررسی می‌کنیم تا تکلیفشان مشخص شود.

وی درباره استعفای برخی از مسئولان سازمان امور دانشجویان نیز گفت: آنها در زمان دکتر نجفی استعفا داده بودند؛ باید ببینیم که چه صلاح دیده می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره گزینه‌های سرپرستی دانشگاه تهران نیز گفت: من چیزی در این باره نمی‌دانم البته تأخیری در این خصوص نداریم؛ تعدادی از روئسای دانشگاه‌ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده‌ایم اما جلسه شورا طی یک ماه گذشته به دلیل برخی از همزمانی‌ها برگزار نشد.

فرهادی ادامه داد: 7 نفر را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردیم و گزینه ریاست دانشگاه تهران نیز را ارسال خواهیم کرد. برخی را نیز بیش از دو هفته است که به شورا فرستاده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره تصمیم جدیدش درباره بورسیه‌های سال‌های گذشته نیز گفت: کمیته‌ای برای بررسی اعتراض کسانی که به حکم اعتراض داشتند، تشکیل شده است و اعظای جدیدی نیز به این کمیته اضافه شدند و به اعتراضات رسیدگی می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچینین در مورد بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: به دانشگاه ابلاغ کردیم که حداقل 15 درصد بودجه خود را به امر پژوهش اختصاص دهند

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    16 60
    احمدی نژاد هم همین جوری بود شخصا نظر داشت
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    5 23
    رییس جمهور روخیلی چیزها نظر داره. اما مگه دست خودشه