مهر نوشت:

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش 9 دلاری قیمت طلا در یکسال گذشته، از ارزان شدن 13 هزار تومانی نرخ سکه در یک هفته گذشته خبرداد و پیش بینی کرد که حداقل تا سه روز آینده تغییر قیمت نداشته باشیم.

محمد کشتی آرای درباره وضعیت قیمت طلا در بازارهای جهانی با توجه به فرا رسیدن سال جدید میلادی، گفت: سال گذشته دومین سالی بود که قیمت طلا تقریبا ثابت و حتی تا حدودی روندی نزولی داشت و افزایش قیمت در بازارهای جهانی را تجربه نکرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه در سال 2014 میلادی به طور متوسط ارزش دلار 14 درصد افزایش داشت که به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر دنیا بود، گفت: قیمت جهانی نفت کاهش یافت و همین امر باعث افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی شد. قیمت طلا هم در یکسال گذشته 9 دلار کاهش داشته است.

او درباره وضعیت بازار داخلی طلا و سکه عنوان کرد: در بازار داخلی هم همین وضعیت را شاهد بودیم و در عین حال نوساناتی وجود داشت، به غیر از آن، قیمت ارز هم نوساناتی را تجربه کرد که به بازارهای سکه و طلا منتقل شد و بر روی این بازارها تاثیرگذاشت.

کشتی آرای با اشار به تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات قیمت طلا در بازار جهانی تا روز دوشنبه آتی، گفت: قیمت ها در یک هفته گذشته کاهشی بوده است به طوریکه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش 13 هزار تومانی روبرو شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین از کاهش دو هزار تومانی قیمت طلای داخلی در یک هفته گذشته خبر داد و پیش بینی کرد که قیمت ها در بازارهای جهانی در همین سطح فعلی باقی بماند و به تبعیت آن در بازار داخلی هم حداقل برای سه روز آینده تغییرات چندانی را شاهد نباشیم.

او، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید امروز شنبه در بازار را 972 هزار تومان، نیم سکه را 490 هزار تومان، ربع سکه را 268 هزار تومان و گرمی را 172 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر مثقال طلا 431 هزار تومان، قیمت هر گرم طلا 99 هزار و 500 تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1190 دلار است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =