تسنیم نوشت:

 قیمت طلا روز سه شنبه به دلیل کاهش شاخص ها در بازار بورس اندکی افزایش یافت و به ۱۱۸۸ دلار در هر اونس رسید.

 به نقل از رویترز، قیمت طلا روز سه شنبه به دلیل کاهش شاخص ها در بازار بورس اندکی افزایش یافته، اما به دلیل رسیدن ارزش دلار به بالاترین رقم 9 سال اخیر در برابر سبد ارزهای جهانی، این افزایش محدود بود.

قیمت طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1188 دلار و 10 سنت رسید. سهام های آسیایی روز سه شنبه همزمان با وضعیت نامشخص سیاسی در یونان، شاهد افت بود.

پس از انحلال پارلمان در یونان، ارزش دلار در برابر یورو امروز در نزدیکی بالاترین رقم 29 ماه اخیر در نوسان بود. این در حالی است که شاخص دلار در نزدیکی بالاترین رقم از آوریل 2006 تاکنون قرار دارد.

یک تاجر فلزات گرانبها در سنگاپور گفت: «افت شاخص ها موجب تقویت نسبی بازار طلا شده است، اما تاثیر بزرگتر بر قیمت ها همچنان ناشی از دلار است.»

به دلیل تعطیلات کریسمس و پایان سال، حجم معاملات انجام شده در بازار کم بود. روز سه شنبه آخرین روز معاملات امسال در ژاپن خواهد بود.قیمت طلا دیروز یک درصد کاهش یافته و در جلسه روز جمعه حدود 2 درصد افزایش یافت. این تاجر افزود: «به دلیل پایین بودن نقدینگی، معاملات بزرگ در چند جلسه پایانی سال محتمل است. هیچ عنصر پایه ای در بازار از چشم انداز ارزش دلار و نرخ بهره تغییری نکرده است.»
برخی خریدهای فیزیکی صورت گرفته در چین نیز به تقویت قیمت فلز زرد کمک کرد. امسال قیمت طلا شاهد کاهش حدودا 1.5 درصدی بوده که ناشی از تقویت ارزش دلار و پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا بوده است. کاهش اخیر قیمت نفت نیز در افت قیمت فلز زرد موثر بوده است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 0
    اگه داخل کشور تولید بشه مثل خودرو مجبور میشیم اجناس بی کیفیت رو با قیمت بالا بخریم.
  • جواد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام خیلی خوبه چطور میشه منم کارآموز شرکت سامسونگ بشم؟؟؟ علاقه زیادی دارم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 0
    اپل و سونی هم بیان
  • بی نام US ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    فروشنده سلف
  • يه مامانه A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    محصولات سامسونگ زمان مصرف دارندوتا يه مدت ساعتى كاركنندغيرقابل استفاده مىشن.بخاطرهمينه كه تنوع طراحى سامسونگ ازمحصولات ديگه بيشتره.واين بافرهنگ مصرف وموقعيت اقتصادى جامعه ماسنخيت نداره.