کاهش زباله در کره زمین از اهدافی است که بسیاری از هنرمندان و شخصیتهای اجتماعی به هر نحوی برای آن تلاش می کنند.

هادی معیری نژاد- افزایش زباله در سطح کره زمین معضلی است که نه در آینده بلکه در همین لحظه که دئر آن هستیم جهان را گرفتار خود کرده است .

حجم عظیم زباله در اقیانوس ها که هر از گاهی خبرآن منتشر می شود و زباله هایی که در مناطق جنگلی کشورهایی مثل ایران تل انبار می شود افراد زیادی را پیدا و پنهان در معرض تهدید و خطر قرار داده است.

در بسیاری از کشورها مخصوصا از طرف شخصیتهای اجتماعی وهنرمندان تلاشهایی برای فرهنگ سازی در این امر صورت می گیرد.

یک عکاس آمریکایی با عکس های خود مردم را به کاهش تولید زباله دعوت کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ «گِرگ سگال»، عکاس آمریکایی در تلاش برای کاهش تولید زباله عکس هایی تهیه کرده است که در آنها مردم عادی در کنار زباله های تولیدی خود در طول یک هفته مشاهده می شوند. وی از این طریق خواسته است تاثیرات منفی زباله های خانگی را بر روی سیاره زمین به تصویر بکشد.

سگال

در عکس های این هنرمند به طور غیرمستقیم به وجود پنج هزار میلیارد پسماند پلاستیکی در آب اقیانوس ها و رودخانه های کره زمین اشاره شده است.

وی می گوید : این مشکل حالتی انتزاعی و بسیار کلی دارد و در مقایس فردی به درستی آموزش داده نشده است. در نتیجه، این مشکل را شخصی می کنم و با ترغیب افراد و خانواده هایشان به دیدن زباله ها، از آنان می خواهم درباره آنچه انجام می دهند بهتر بیاندیشند.

این عکاس همچنین خاطرنشان می کند برخی از شرکت کنندگان در این طرح از خجالت تلاش می کنند برخی از زباله هایشان را پنهان کنند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    24 0
    خبر جالبي است. بهتر بود يا عكسهاي اين عكاس را در اينجا قرار مي داديد و يا لينك مربوطه را اضافه مي كرديد.