طرح پنجاه گرم، نخستین طرح جامع زیست محیطی در زمینه مدیریت پسماندهاست که رویکردی جامع و کامل به این موضوع داشته است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تولید زباله، یکی از بزرگترین خطرات بشر برای محیط زیست است. ایرانی ها روزانه بیش از ۵۰ میلیون کیلوگرم زباله تولید می کنند. چیزی حدود ۶۵۰ گرم سهم هر کدام از ماست. استاندارد جهانی کمتر از ۴۵۰ گرم برای هر فرد است. بعنی در بهترین حالت هر ایرانی، روزانه ۲۰۰ گرم بیش از استاندارد فعلی زمین، زباله تولید می کند.

اما چه کنیم که زباله کمنری تولید کنیم؟ گروهی از فعالان زیست محیطی در سایتی، تلاش کرده اند به این سوال پاسخ دهند. 

در سایت زیست محیطی ۵۰ گرم، با پسماند و تمامی معضلات همراه با آن آشنا می شوید. راه های کاهش پسماند خانگی را می آموزید، با راه های مدیریت پسماند در خانه، محل کار یا محل تحصیل آشنا می شوید و تجربه های خود در مورد کاهش میزان و حجم پسماند خانگی را در اختیار همدیگر می گذارید.

در طرح پنجاه گرم، خط مشی، تحول در محیط زیست کشور با استفاده از ابزار رسانه است که امروزه تاثیرگذار و کاربردی ترین شیوه ارتباط در جوامع است.

طرح پنجاه گرم، نخستین طرح جامع زیست محیطی در زمینه مدیریت پسماندهاست که رویکردی جامع و کامل به این موضوع داشته است.

بررسی های میدانی محل هایی موسوم به محل دپو زباله های شهری و تحقیق در مورد شیوه استفاده کالا و به اتمام رسیدن تاریخ مصرف کالا در کشور، به خصوص کالاهای تر، باعث شکل گیری این طرح زیست محیطی تخصصی شد.

هدف نهایی از این طرح آموزش، اصلاح الگوی مصرف و تغییر دیدگاه عمومی حاکم نسبت به طول عمر وسایل و اشیا و همین طور نسبت به ماهیت زباله از دورریختنی به منبع ماده و انرژی است، که نباید به راحتی به مراکز دفع زباله فرستاده شود.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    3 0
    این یک کار فرهنگیه خوبه۰۰۰ به جای اخبار بی مصرف از این اخبار بگذارید ممنون