۰ نفر
۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
عشق در تبعید به تهران رسید

رمان «عشق در تبعید» نوشته بهاء طاهر با ترجمه خدیجه رسولی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «عشق در تبعید» که یکی از آثار برجسته بهاء طاهر نویسنده سرشناس مصری است، برنده جایزه بهترین رمان سال مصر در سال 1995 و برنده جایزه ادبی آلزیاتور ایتالیا در سال 2008 است.

فاجعه کشتار صبرا و شتیلا در سال 1982 موجب شد بهاء طاهر به نگارش رمانی بپردازد که به خوبی گویای ابعاد وسیع این فاجعه باشد. به‌تصویر کشیدن وضعیت اندوه‌بار فلسطین به‌ویژه کشتار صبرا و شتیلا و محکوم کردن ناتوانی اعراب در واکنش به این حادثه، از جمله عواملی بودند که موجب شدند جایزه‌ی آلزیاتور به این رمان تعلق گیرد. اتحادیه‌ی نویسندگان عرب (اتحاد الکتاب ‌العرب) در سال 2007 فهرستی از 105 رمان برتر عربی در قرن بیستم منتشر کرد که رمان عشق در تبعید در رتبه‌ی نوزدهم آن قرار داشت.

«عشق در تبعید» رمانی رئالیستی است که درعین‌حال، جنبه‌های رمانتیک کم‌نظیری در آن دیده می‌شود. در این رمان مهم‌ترین مسائل جهان در دهه‌های 60 تا 80 میلادی به‌ویژه در کشورهای اروپایی و جهان عرب، بررسی شده‌اند و شیوه‌ی روایت داستان به‌گونه‌ای است که آسیب‌های سیاسی و اجتماعی این دوران را به‌خوبی به خواننده منتقل می‌کند، ازجمله انقلاب 1952 جمال عبدالناصر و پیامدهای آن،کودتای انور سادات و سیاست‌های سرکوبگرانه‌ی او، کشمکش‌های دو جناح چپ و راست، تبعیض نژادی و تعامل ظالمانه با مهاجران در جوامع اروپایی، و از همه مهم‌تر مسأله‌ی فلسطین،جنگ داخلی لبنان و کشتار صبرا و شتیلا.

ترویج حس انسان‌دوستی و برادری و برابری میان نژادهای گوناگون از دیگر زیبایی‌های این رمان است. بنابراین با توجه به تمام ویژگی‌های یادشده، این رمان را می‌توان یکی از آثار برترِ ادبیات عرب و حتا ادبیات جهان به‌شمار آورد.

انتشارات افراز رمان «عشق در تبعید» را در 320صفحه و قیمت 18800 تومان منتشر کرده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =