خبرگزاری ایسنا نوشت:

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس قاهره گفت: اکنون فرصت خوبی برای نزدیکی ایران و مصر پیدا شده است، ولی همانگونه که گروه‌هایی از نزدیکی ایران و مصر بهره می‌گیرند گروه‌هایی نیز نزدیکی میان دو کشور را به زیان خود می‌بییند.

وی با تاکید بر اینکه باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کرد، گفت: علیرغم کارهایی که دشمنان انجام می‌دهند، باید از ظرفیت مصر و کشورهای دیگر اسلامی برای نزدیکی و امر تقریب بیشتر استفاده کرد اما مساله حساس است و باید جلو تندروهای دو طرف گرفته شود.

وی خطاب به نماینده کشورمان در کنفرانس قاهره ادامه داد: وقتی شنیدم شما را انتخاب کردند و برای این کار دعوت شدید خوشحال شدم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه، مصر را کشوری بسیار مهم همراه با سابقه طولانی و دارای مبادی تقریب بسیار معرفی کرد و گفت: مصر آمادگی خیلی بهتری برای تقریب دارد و اثرگذارتر از کشورهای دیگر است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و فرصت خوبی است، ما تصمیم گرفتیم دبیرخانه دائمی کنگره ضد تکفیر را با حضور شخصیت‌های حوزوی دایر کنیم و به زودی اعضای آن معرفی خواهند شد.

نماینده کشورمان در کنفرانس ضد تفکیر قاهره نیز گزارشی از سخنرانی‌ها، دیدارها، مصاحبه‌ها و مشاهدات خود در کنفرانس بین المللی قاهره را ارائه داد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =