به گفته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزایش قیمت طلای داخلی رابطه مستقیم با افزایش نرخ طلای جهانی و ارز داشته و به هیچ عنوان بازار با هیجان روبرو نشده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعتقاد دارد که مردم می توانند با اندوخته های کوچک طلا بخرند. 

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: « در پی نوسانات اخیر در بازار طلای جهانی قیمت طلا در بازار های داخلی نیز افزایش پیدا کرد. » 

به گفته وی افزایش قیمت طلای داخلی رابطه مستقیم با افزایش نرخ طلای جهانی و ارز داشته و به هیچ عنوان بازار با هیجان روبرو نشده است.

کشتی آرای با اشاره به رکود بازار طلا در ماه گذشته و قبل از آخرین دور مذاکرات گروه 1+5 تاکید کرد: «قیمت هر اونس طلای جهانی ماه گذشته 1189 دلار بوده اما امروز 1222 دلار شده است. در یک ماه گذشته قیمت طلای جهانی 33 دلار افزایش داشته و به همین نسبت نیز روی قیمت طلای داخلی تاثیر گذاشته است.»

وی افزود: « افزایش قیمت بازار داخلی کاملا منطبق با نرخ ارز و قیمت طلای جهانی است و هیچ تفاوت و افزایش کاذبی با عنوان حباب نداریم.» 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اینکه امروز بازارهای جهانی طلا تعطیل بود اظهار داشت: « امروز قیمت سکه از 981 هزار تومان به 988 هزار تومان افزایش پیدا کرده که این 7 هزار تومان ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است. » 

این فعال بازار طلا و جواهر در خصوص افزایش تقاضای خرید طلا در بازار اعلام کرد: « طی 2 سال اخیر در بازار طلا هیچ هیجانی نداشتیم و این بازار گاهی نیز با رکود مواجه بوده است. » 

به گفته وی مردم با شناخت و تجربیات خوبی که در سال های اخیر به دست آورده اند از خرید هیجانی طلا خودداری کرده و مدتهاست که هیچگونه افزایش تقاضا برای طلا نداریم. به همین دلیل در بازار سکه و طلا عرضه و تقاضا متعادل است و قیمت ها در حد متعارف و معقول مانده است.

وی از خرید طلا به عنوان نوعی از پس انداز برای سرمایه های خرد نام برد و گفت: « خرید طلا به جای خریدهای غیر ضروری هم به اقتصاد کشور کمک می کند هم به اقتصاد خانواده.» 

کشتی آرای توصیه کرد: « بهتر است مردم اندوخته های کوچک خود را تبدیل به طلا کنند تا در زمان مورد نیاز به عنوان کمک به خانواده مورد استفاده قرار دهند. » 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    16 3
    برو عمو. حرفات هم به ضرر صنف طلافروشان هست هم به ضرر مردم. خبرانلاين هم كه منتشر نميكنه.
  • بي پول A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    34 3
    هر موقع اين آقا حرف ميزنه يا مردم ضرر ميكنن يا زرگران
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    26 0
    جالبه هر اتفاقی که می افتد آقای کشتی آرا میگویند الان بهترین زمان برای خرید طلاست متاسفم که ایشان همیشه به منافع شخصی و تشکیلاتی خود بیشتر از منافع مردم توجه دارند
  • بی نام RO ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    10 1
    آقای کشتی آرایانصافاخرید طلا بیشتر به نفع طلافروشان است یا مردم؟با انواع هزینه هایی که تحمیل میشه بر خریدار تحت عنوان اجرت ساخت، مالیات ، ارزش افزوده ، سود طلافروش و...قیمت انس طلا برای مصرف کننده داخلی از 1500 دلار هم بیشتر میشه
  • حسام A1 ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    26 1
    مطلقا نبايد به حرف هاي اين آقا اطمينان كرد.
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    10 0
    طلا بخرید با چند درصد نامعلوم کارمزد که فقط خودشون می دونن چطور محاسبه می شه بعد با چند برابر زیر قیمت از شما می خریم . خیلی هم خوب نون زرگر تو روغن مردم بیچاره تو روغن داغ ...
  • بی نام RO ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    8 2
    یکی بگه خریدن طلا و ذخیره کردن اون توی خونه،کجاش به نفع اقتصاد کشوره؟صدالبته که به نفع همکاران آقای کشتی آرای هست